Chassis geknakt, help!

Reparaties, modificaties en onderhoud
Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » do 16 dec, 2004 11:14

Punky schreef:Goed lezen en probeer het bij harde feiten te houden. :wink:
Precies, dat moet je zelf ook doen. Volgens mij hou ik mij aan het feit dat hij iets meldt op zijn site. Ik krijg vervolgens wel een veeg uit de pan, maar heb het woord origineel niet gebruikt in mijn mail over Ad. Wou ik ff kwijt. :evil:
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 16 dec, 2004 16:08

Hanzzl schreef:
Punky schreef:Goed lezen en probeer het bij harde feiten te houden. :wink:
Precies, dat moet je zelf ook doen. Volgens mij hou ik mij aan het feit dat hij iets meldt op zijn site. Ik krijg vervolgens wel een veeg uit de pan, maar heb het woord origineel niet gebruikt in mijn mail over Ad. Wou ik ff kwijt. :evil:
Oeps Sorry, dat heb ik over het hoofd gezien, ik dacht dat er echt stond. :oops: :oops: :oops:

Kun je me het vergeven??? :roll:

Was ook niet echt als veeg bedoeld, maar er worden zaken gesuggereerd die niet hard te maken zijn. Nu is daar wel het forum ook voor bedoeld, maar met name over het onderwerp chassis loopt dit nogal snel uit de hand en gaan alle flarden van verhalen en vermoedens een eigen leven leiden. Met alle gevolgen van dien.

Volgens mij mogen alle eendenboeren die chassis al wel verkopen, ondanks dat de papieren pas op 1-1-05 rond zijn ofzo.
Dus daardoor kan Ad, maar ook andere eendenboeren nu al het chassis verkopen en hoeft het dus niet per definitie de oude voorraad te zijn. Maar let hier wel op natuurlijk als je een chassis aanschaft. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » do 16 dec, 2004 17:38

Punky schreef:Oeps Sorry, dat heb ik over het hoofd gezien, ik dacht dat er echt stond. :oops: :oops: :oops:
Kun je me het vergeven??? :roll:
Dat heb ik inmiddels gedaan, naar aanleiding van je welgemeende PM :)
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 16 dec, 2004 19:29

Super!!! :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

chewie
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 25 jul, 2004 14:12
Locatie: Heeze

Bericht door chewie » vr 17 dec, 2004 08:59

bijvoorbeeld bij : eendengarage.com
hun chassis's schijnen goed te bevallen bij hun klanten

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » vr 17 dec, 2004 09:19

de chassis die zij aanbieden zijn niet RDW goedgekeurd.
In hun advertenties in clubbladen schrijven ze altijd iets vaags als "gelijk aan orgineel "oid..
AZ A2 '70
AK400 '76

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 17 dec, 2004 10:26

Bjorn schreef:de chassis die zij aanbieden zijn niet RDW goedgekeurd.
In hun advertenties in clubbladen schrijven ze altijd iets vaags als "gelijk aan orgineel "oid..
Tevens zijn ze gegalvaniseerd en dat is naar mijn weten sowieso verboden. Ook bij de goedgekeurde imitaties die nu te koop zijn.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Heidi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 29 aug, 2004 15:46
Locatie: Enschede

Bericht door Heidi » vr 17 dec, 2004 21:54

misschien een domme vraag :? maar ik heb een gegalvaniseerd chassis en deze komt gewoon door de apk, dus wat is dan het probleem? :?:

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 17 dec, 2004 22:03

APK is (helaas) heel wat anders dan een RDW-keuring. Als je Eend voor de APK goedgekeurd wordt met ene imitatiechassis kan 100 meter verder de politie je Eend in beslag nemen omdat er geen orgineel chassis onder zit.

Ennuh, als je (ooit) een zwaar ongeluk krijgt met je Eend, dan kan het zijn dat deze in beslag genomen wordt voor een technische controle. En als ze dan zien dat jij een imitatiechassis hebt ...
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 18 dec, 2004 10:00

Hoe lang heb je dat chassis al Heidi. Want deze chassis zijn enkele jaren geleden nog wel goedgekeurd, maar hier zijn ze later mee opgehouden.
Het is belangrijk dat het chassis een origineel chassisnummer heeft en dat er voor en achter het nummer een openings en sluitingsteken staat. Toen Citroen deze insloeg was dat het citroenlogo, maar als de rdw het heeft gedaan dan moet er het rdw logo staan. kijk het eens na zou ik zeggen.

Verder moet de lokatie van het nummer beschreven staan in het kentekenbewijs.

En het klopt dat er bij de APK niet zo nauw wordt gekeken naar de geldigheid van het nummer. Een opgelast nummer zou dan zelfs al voldoende zijn. Maar bij een politiefuik en een anrijding kunnen ze dan wel moeilijk gaan doen en je eend beschouwen als omgekat.

Maar zoals ik al begon, het kan best zijn dat jouw chassisnummer nog wel legaal is ingeslagen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Heidi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 29 aug, 2004 15:46
Locatie: Enschede

Bericht door Heidi » za 18 dec, 2004 19:02

de vorige eigenaar heeft dit laten doen ongeveer 3 jaar geleden. ik zal er eens goed naar kijken hoe het chassisnummer er nu instaat..

Gast

Bericht door Gast » za 18 dec, 2004 21:53

Ik rij sedert novemebr 1999 rond met een 2Cv met een gegalvaniseerd chassis. Ik heb er geen chassisnummer in staan, want dat staat in de vloerplaat rechts naast de bank. Dit is ook volgens kenteken de plaats waar het hoort te staan.
Bij de APK geen problemen, maar ik heb het gevoel dat ik toch een zeker risico loop bij een politiefuik

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
Locatie: Mantgum
Contacteer:

Bericht door patje74 » za 18 dec, 2004 23:16

Als je hem goed in de tektiel hebt, dan kunnen ze niet zien dat het een gegalvaniseerd chassis is toch? Dan lijkt het mij geen probleem.... Of zit ik hier nu naast?

Gebruikersavatar
Job
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: za 27 dec, 2003 00:49
Locatie: Zutphen

Bericht door Job » za 18 dec, 2004 23:20

Anonymous schreef:Ik rij sedert novemebr 1999 rond met een 2Cv met een gegalvaniseerd chassis. Ik heb er geen chassisnummer in staan, want dat staat in de vloerplaat rechts naast de bank. Dit is ook volgens kenteken de plaats waar het hoort te staan.
Bij de APK geen problemen, maar ik heb het gevoel dat ik toch een zeker risico loop bij een politiefuik
maar meneer agent:"zo heb ik de eend gekocht" :wink: :D

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 19 dec, 2004 08:20

Als het nummer origineel is en aan alle eisen voldoet, dan kunnen ze je niet veel maken denk ik.

Als je hem tectyleert dan zullen ze het zelfs niet eens zien.

Zelfs denk ik dat de meeste agenten niet eens op de hoogte zijn van alle chassis perikelen. Dus op deze manier ook veel doorlaten, wat eigenlijk niet doorgelaten hoeft te worden. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie