Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 20 jun, 2018 15:56
door 2cvvier
De spanningsregelaar is niet de bobine, maar een zwart rechthoekig kastje. Bij mij is het een Ducellier, maar er zijn ook andere merken. Hij zit tegen het schutbord, maar je kunt hem ook op de accubeugel tegen komen. Er zitten drie draden aan vast; soms met oogjes en schroefjes (dat zijn de oudere modellen volgens mij) en andere Eenden hebben een stekker waar de kabels mee verbonden zijn. Dit draadje gaat er ook over: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9742

Geplaatst: do 21 jun, 2018 11:58
door Kulio
Wat je kan doen is tijdelijk alle drie de elementen die hij zekert apart zekeren, elk met een afzonderlijke zekering. Brandt er ook dan nog een van de drie zekeringen nog door dan weet je welk element de oorzaak is.

Geplaatst: za 23 jun, 2018 10:18
door verkuilm
Ik zou je advies geven ga naar een garage. Ik heb het idee dat je niet zo goed weet hoe dat allemaal werkt.
Zekeringen van 25Ampere is niet goed. Dat is veel te veel.
Dus er zijn vermoedelijk al eerder problemen geweest.

Iets trekt veel en veel teveel stroom.
Kan best zijn dat er een fout zit in de kabelboom dat heb ik eerder gezien.
Was ook een de redenen waarom er in de jaren 80 en 90 wel eens een 2cv in fik vloog.

Geplaatst: di 3 jul, 2018 15:55
door Nirvana01
Probleem is opgelost, het was de spanningsregelaar die kapot was. Nieuwe erop en alles opgelost. Volgens citroendeskundige garagist zijn de glazen zekeringen van 25 ampère geen probleem.

Re: Zekering stuk

Geplaatst: di 24 jul, 2018 15:14
door 2cvmaarten
Misschien een idee om er eens iemand aan te laten meten die er (meer) verstand van heeft. Ik wil je best helpen hiermee.