Pagina 2 van 2
Geplaatst: vr 9 mei, 2003 14:34
door Lelijke Eend
Das inderdaad een mogelijkheid, maar het frappante is dat wanneer ik weg rij met een koude motor dit effect niet op treedt. Het moet daar dus iets mee te maken hebben. Het lijkt me vrij sterk dat wanneer ik een poos gereden heb ik (ongemerkt) de koppeling anders op laat komen of bij een ander toerental.
Geplaatst: di 29 jul, 2003 17:54
door TB
Het is ook een mogelijkheid om tijdens het rijden de koppeling iets in te trappen. Hierdoor stijgt het toerental en slipt ie ook. Ben dan wel niet zo een eend kenner (wil er wel een!) maar bij m'n vorige BMW gebeurde dat ook weleens. Vooral in de file. Ff laten slippen en t was weer even over. Bij m'n huidige is dit niet aanwezig. Mja nu gaan we wel appels en peren vergelijken
Koppelings problemen
Geplaatst: di 29 jul, 2003 18:25
door Gerard2cv
Willen jullie eens kijken of hij rond het vliegwiel droog is.want een lekke achterste keerring
kan dit heel goed veroorzaken of de drukgroep is niet helemaal goed of de plaat is krom
Dan hebben we alle mogelijkheden gehad die jullie probleempjes kunnen veroorzaken.
Bij lekkage eerst onderdruk meten uiteraard.
Geplaatst: di 29 jul, 2003 19:36
door Lelijke Eend
Het verhaal van de trillende koppeling treedt bij mij steeds minder op. Het is wel zo dat ik veel vetspetters (kleine kloddetjes, lijkt wel wat op platgeslagen vliegen op de voorruit) in mijn motorruimte heb. Kan dit kwaad ?
Geplaatst: di 29 jul, 2003 19:54
door Teun
Kijk je aaandrijfhoejes ff na als die lek zijn of niet goed sluiten krijg je een rotzooijtje..
Teun
Geplaatst: di 29 jul, 2003 21:48
door Lelijke Eend
Kzal er eens naar kijken, maar de spetters zitten op de binnenkant op de spatborden, dus ik denk dat het eerder bij de koppeling vandaan komt.
Geplaatst: wo 30 jul, 2003 00:24
door Teun
Nou toen die bij mij los zat zaten er overall spetters ook aan de andere kant dus zekker ff tsjekke,
Als je er te lang mee door rijdt wordt het een duur vies lang karweitje.
Greeting Teun
Geplaatst: wo 30 jul, 2003 00:26
door Lelijke Eend
Slik ... Dat klinkt niet fijn ... Zijn kan het ook iets anders zijn ? Of zijn er meer dingen waaraan ik kan vaststellen dat er inderdaad iets goed mis is ?
Geplaatst: wo 30 jul, 2003 00:36
door Teun
Nou als er uit je motor vette druppels komen dan is dat niet echt een goed teken als het vette vlekjes zijn zak het wel olie zijn , (uit de motor dus)
Maat als het dikke drapjes zijn dan denk ik as hoesjes want daar zit dik vet in en dat spetterd door de hel eruimte heen en olie niet echt (tenzij jer het met lopende motor door de ventilator gooit
).
Succes
Greeting Teun.
Geplaatst: wo 30 jul, 2003 00:41
door Lelijke Eend
Het zijn echt wat dikke kloddertjes, geen olie dus. Dat is dus een goed teken ? Ik zal eens naar die hoezen kijken.
Geplaatst: wo 30 jul, 2003 00:43
door Teun
Goed idee kijk of je ze kunt verdraaien vooral de grote zijde aan de kant van de schij.. eventueel opnieuw vastzetten met een nieuwe klemband.
Succes
Greetings Teun
Geplaatst: wo 30 jul, 2003 00:44
door Lelijke Eend
Kzal een rolletje DuckTape op het boodschappenlijstje zetten
Ik ben allang blij dat het de koppeling niet is !
Geplaatst: ma 11 aug, 2003 21:43
door Teun
De Duck tape is handiger dan de ANWB ...
Combi is echter wel beter