Ze zitten erin, de BX-stoelen!!!
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Sloperij Van Zutphen in Veghel (achter de BP) had laatst nog BX gti stoelen liggen. Die zijn hetzelfde als de mijne, maar dan zwart met blauw.
De mijne waren daar 50 eurie, dus dan weet je ongeveer een richtprijs.
Ze zaten in een rode BX, die toen nog bij de nieuwe slopers stond en dus niet bij de andere bxen en de stoelen waren al gedemonteerd.
Als je ze niet kunt vinden of ik moet een keer meezoeken, dan laat het maar horen.
Suc6
De mijne waren daar 50 eurie, dus dan weet je ongeveer een richtprijs.
Ze zaten in een rode BX, die toen nog bij de nieuwe slopers stond en dus niet bij de andere bxen en de stoelen waren al gedemonteerd.
Als je ze niet kunt vinden of ik moet een keer meezoeken, dan laat het maar horen.
Suc6
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
Vind ik ook in een eend hoort een eendenstoel. Krijg altijd positieve reacties op mijn stoelen. Meerijders zijn echt verrast zo lekker als ze zitten.
Een BX stoel zit ook lekker maar hoort in een BX en zijn eigenlijk te groot voor een eend. Je kan niet meer achterin zitten en het is een stom gezicht. Als je iets meer stoel wilt hebben kan je nog beter die duitse eendenstoelen nemen met hoofdsteunen.
Een BX stoel zit ook lekker maar hoort in een BX en zijn eigenlijk te groot voor een eend. Je kan niet meer achterin zitten en het is een stom gezicht. Als je iets meer stoel wilt hebben kan je nog beter die duitse eendenstoelen nemen met hoofdsteunen.
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
-
- Heavy user
- André Post
- Heavy user
Op de A-markt had ik wat nieuwe elastieken en matjes gekocht.Duintje schreef:mensen....koop eens een doosje met nieuwe elastieken en repareer gewoon je eendenstoel eens.
Marcel
Het bestuurders matje scheurde over de volledige lengte open binnen 15 minuten.
Toen heb ik de oude maar weer gebruikt, versterkt met ijzerdraad.
Het materiaal dat je koopt is ook niet wat het zou moeten zijn, dus ik begrijp
de stap wel.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Veelvuldig poster
@ pieuw
in de middelste geleidingsrail zit van bovenaf een pinnetje, haal die eruit en je kunt de stoel er naar voren uitschuiven (gaat niet altijd even makkelijk!)
succes
in de middelste geleidingsrail zit van bovenaf een pinnetje, haal die eruit en je kunt de stoel er naar voren uitschuiven (gaat niet altijd even makkelijk!)
succes
Laatst gewijzigd door rusty op do 26 mei, 2005 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
....
Ik ben sprakeloos door jullie opdringerigheid...
Anyway, foto gaat niet lukken. Maar een smeujigge beschrijving wel, natuurlijk.
Ik heb staal koker, vierkant van 4 cm gebruikt. Deze heb ik overdwars (van links naar rechts) op de bodem gelegd. Daarbij kwam ik nog een flink gat tegen wat toch weer 2 dagen xtra werk was met lassen en afwerken... Okee twee kokers overdwars. Onder deze kokers heb ik van voor naar achter twee strips van 0.4 gelegd. (hoogte frame is dus 4.4) Deze strips hebben gaten die precies aansluiten op de gaten van het oude frame. Dat $%^%& gat naast de gordel en dat gat bij je linker voet (rijder) rechtervoet (bijrijder...). De bouten in het midden heb ik opengelaten. 4 aanhechtpunten is genoeg! Ik heb het zo gemaakt dat het frame, mits los van de bouten, naar voren kan schuiven. Daardoor heb ik in de volgende fase. Deze dus: De stoelen in de eend gezet, op het nieuwe frame. En deze lekker lomp vastgelast.... Daardoor moet ik dus het gehele frame met stoelen naar voren schuiven en kan ik dat links of rechts naar buiten tillen. Zo kan je weer perfect aan de bodem of de gordels. Mocht daar iets moeten gebeuren. Leek mij handig.
Nu ja ik hoop dat jullie tevreden zijn, sick.... Ik wel, met 30.000 per jaar in een eend was mijn rug toe aan deze innovatie. Dus fuck iedereen die zegt dat je in een eend eendstoelen moet hebben. Dit is veel fijner. En de hond heeft zonder achterbank ineens heel veel ruimte! In een eend horen eendrijders. Die op een normale, goedkope, wijze met hun eend omgaan en geen belachelijke prijzen vragen als ze hun eend verkopen bijvoorbeeld. Of die niet eens een hand opsteken vanuit hun kitkatcars. Nu ja en meer van dat... iig ik ben blij met de BX conversie. Do it yourself, DIY! Fuck de yuppieficatie van de eend!
Daaaaaaaaaaaaaag
Anyway, foto gaat niet lukken. Maar een smeujigge beschrijving wel, natuurlijk.
Ik heb staal koker, vierkant van 4 cm gebruikt. Deze heb ik overdwars (van links naar rechts) op de bodem gelegd. Daarbij kwam ik nog een flink gat tegen wat toch weer 2 dagen xtra werk was met lassen en afwerken... Okee twee kokers overdwars. Onder deze kokers heb ik van voor naar achter twee strips van 0.4 gelegd. (hoogte frame is dus 4.4) Deze strips hebben gaten die precies aansluiten op de gaten van het oude frame. Dat $%^%& gat naast de gordel en dat gat bij je linker voet (rijder) rechtervoet (bijrijder...). De bouten in het midden heb ik opengelaten. 4 aanhechtpunten is genoeg! Ik heb het zo gemaakt dat het frame, mits los van de bouten, naar voren kan schuiven. Daardoor heb ik in de volgende fase. Deze dus: De stoelen in de eend gezet, op het nieuwe frame. En deze lekker lomp vastgelast.... Daardoor moet ik dus het gehele frame met stoelen naar voren schuiven en kan ik dat links of rechts naar buiten tillen. Zo kan je weer perfect aan de bodem of de gordels. Mocht daar iets moeten gebeuren. Leek mij handig.
Nu ja ik hoop dat jullie tevreden zijn, sick.... Ik wel, met 30.000 per jaar in een eend was mijn rug toe aan deze innovatie. Dus fuck iedereen die zegt dat je in een eend eendstoelen moet hebben. Dit is veel fijner. En de hond heeft zonder achterbank ineens heel veel ruimte! In een eend horen eendrijders. Die op een normale, goedkope, wijze met hun eend omgaan en geen belachelijke prijzen vragen als ze hun eend verkopen bijvoorbeeld. Of die niet eens een hand opsteken vanuit hun kitkatcars. Nu ja en meer van dat... iig ik ben blij met de BX conversie. Do it yourself, DIY! Fuck de yuppieficatie van de eend!
Daaaaaaaaaaaaaag
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Dat heb ik met mijn -eenden- stoelen wel gedaan, zit je een stukje hoger en mij geeft het meer steun in m'n rug. Als je toch bezig bent dan kan je versleten rubbers vervangen door andere, betere. Die van mij kwamen uit twee slechte tweedehands eendenstoelen, de beste rubbers heb ik hergebruikt. En ook de schuimlaag. Ik heb in iedere stoel een dubbele schuimlaag gedaan, ja daar past de bekleding overheen met een beetje trekken en sjorren. En ik zit nu als een vorst, voor weinig geld, 20 euro of zo.Lelijke Eend schreef: Of moeten rugleuning en zitting ook aan elkaar zitten ?

Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Heavy user
Als jij je stoelen zo in je Eend wilt: prima. Als iemand anders zich een hernia zit omdat hij zij voor orgineel gaat: prima. Maar laat iederen zelf beslissen wat hij/zij doet.etjen schreef:Ik ben sprakeloos door jullie opdringerigheid... (...uitleg...)
Hoe heb je dat precies gedaan, dat verbinden ?Hanzzl schreef:Dat heb ik met mijn -eenden- stoelen wel gedaan, zit je een stukje hoger en mij geeft het meer steun in m'n rug. (...)
Afblijven.
verbinding
Je kan die rug en zitvlak verbinden dmv elastieken. De laatste 'originele' stoelen die ik erin had warn al verbonden. De vele stoelen die ik hiervoor versleten heb heb ik zelf verbonden met elastieken, gewoon een beetje creatief zijn met naald en draad. Verders kun je het zitvlak verstevigen met elastieken van rolcontainers (bij de supermarkt gebruiken ze die...). Als je per stoel 3 van die grote elastieken verbind van links naar rechts zit je prinsje/prinsesje heerlijk. Maaja ga nu maar gewoon voor BX.... Ik dring nix op maar het zit heerlijk....
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
-
- Regelmatige poster
Je kan ook gewoon een jute strook nemen waar de rug leuning en de stoelzitting al standaard aan elkaar zitten. Dat zit heerlijk niet meer wegzakken in een "gat". Het is ook nog eens veel steviger dan die andere jute dingen. Het zit echt comfortabel. 30 euro voor 2 stoelen of 1 bankje.
Meer info kan ik geven via PM
Meer info kan ik geven via PM
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
-
- Heavy user