Pagina 2 van 3
Re: rollend chassis met Frans Kenteken
Geplaatst: ma 22 jul, 2019 21:49
door PeterB
En ik kan er nog een carte grise kopen maar nu van 1961 + plaques;
bjr.je possède une cg de 61 avc sa plaque que je peux vendre.
Ik heb gelezen dat de 2cv's van voor 1970 niet allemaal een chassisnummer hadden en dat dus een Carte Grise + een plaatje + een verklaring van Citroen Nederland afdoende is om een chassis op nederlands kenteken te krijgen?
Re: rollend chassis met Frans Kenteken
Geplaatst: ma 22 jul, 2019 23:39
door Sjaak S.
Hoi Peter, de 2cv6 heeft geen plaatje op het chassis, maar een ingeslagen nummer. De "plaque constructeur"zal dus wel het typeplaatje op de koets zijn. Voor de eend uit 1961 geldt denk ik hetzelfde, eenden met een plaatje op het chassis zijn ouder.
Dus in beide gevallen heb je het oude chassis nodig om op het legale pad te blijven.
Re: rollend chassis met Frans Kenteken
Geplaatst: di 23 jul, 2019 07:33
door Thijs
Mijn Dyane uit 74 heeft ook een plaatje op het chassis en geen koetsplaatje.
Dat werd dus ook in de jaren 70 gedaan.
Er staat dan ook nog eens een nummer in het chassis geslagen.
Re: rollend chassis met Frans Kenteken
Geplaatst: di 23 jul, 2019 11:42
door PeterB
Ok, ik weet genoeg. Ik ga op zoek naar een andere makkelijkere (en legale) manier om een Mehari te bouwen.
dank jullie wel voor de reacties.
Re: rollend chassis met Frans Kenteken
Geplaatst: di 23 jul, 2019 12:51
door Thijs
Een Nederlandse vrijwel complete finaal verrotte donor bijvoorbeeld....
Re: rollend chassis met Frans Kenteken
Geplaatst: di 23 jul, 2019 13:38
door PeterB
Ja, dat denk ik ook.
Jammer, want dat was zo ideaal van dat Franse chassis dat ik op het oog had. Die was in goede staat en daar hoefde ik vrijwel niets meer aan te doen...
Re: rollend chassis met Frans Kenteken
Geplaatst: di 23 jul, 2019 18:46
door verkuilm
Ben wel benieuwd wat je van plan bent. Chassis voor een mehari is wel het minste probleem!
Tenzij je een heleboel delen hebt is een chassis kopen en verder alles kopen wel de duurste oplossing.
Hangt beetje af wat je wilt gewoon een rijdende of een nieuwe. Beste is een redelijke mehari kopen. Mooist is hard chassis, compleet en gaar plastic. Heel af toe staat er een tekoop.
Maar franse papieren zonder de auto werkt niet inderdaad.
En als je ooit een buitenlandse opknapper vind, eerst RDW dan pas renoveren. Niet ander som, dat gaat wel eens mis.
Re: rollend chassis met Frans Kenteken
Geplaatst: di 23 jul, 2019 21:55
door Thijs
Dat heb ik ook geprobeerd maar ik kon terug komen voor een kenteken als de auto APK waardig was....
Er moest een kentekenkeuring samen met een APK uitgevoerd worden volgens de RDW.
Re: rollend chassis met Frans Kenteken
Geplaatst: wo 24 jul, 2019 12:20
door Kulio
Hoe dan ook, het zal een proces met meerdere stappen worden. Stap 1 is het chassis met wat er ook nog op zit van Carte Grise naar Nederlands kentekenbewijs omgeschreven te krijgen. Stap 2 zal zijn om er een nieuwe koets op te krijgen, Eend of Mehari en stap 3 het geheel te laten keuren op rijvaardigheid.
Ik zou er niet aan beginnen. Je weet niet eens wat de conditie van het chassis is. Als de koets er vanaf is vrees ik voor het ergste.
Re: rollend chassis met Frans Kenteken
Geplaatst: wo 24 jul, 2019 15:13
door Thijs
Stap 3 wordt niet gedaan.
Er wordt alleen gecontroleerd op de algemene dingen zoals verlichting op de juiste plek en al of niet gordels aanwezig.
Daarna APK maar dat mag ook ergens anders.
Re: rollend chassis met Frans Kenteken
Geplaatst: wo 24 jul, 2019 18:42
door PeterB
Ik heb besloten om "gewoon" een chassis met een bijbehorend Nederlands kenteken op te snorren. Door alle verhalen weet ik nu dat er zoveel haken en ogen aan een Frans chassis zitten dat ik geen risico wil nemen. En een complete aanschaffen is makkelijk. Maar ik wil graag zelf een Mehari bouwen. Lijkt me te gek om zo'n wagentje van chassis af op te bouwen. Ik heb een gemiddeld technisch inzicht en ik heb het nog niet eerder gedaan dus het wordt een project maar wel ééntje waar ik erg veel zin in heb.
Re: rollend chassis met Frans Kenteken
Geplaatst: wo 24 jul, 2019 19:27
door 75-amitolee
Peter
Ik heb je via het forum gisteren en zojuist een 2e berichtje gestuurd met wat handige informatie ivm oa over nieuwe Subframe's en verschillen ivm ontwikkeling in Mehari naar bouwjaar.
Rene ter Veer
Re: rollend chassis met Frans Kenteken
Geplaatst: wo 24 jul, 2019 20:09
door PeterB
Hallo Rene, ja, ik zie het nu! Helemaal niet op privéberichten gelet, sorry.
Dank je wel voor de informatie. Ik ga het meteen lezen. Ik weet niet of alles nu nog van toepassing is op mijn situatie want ik heb net 5 minuten geleden een rollend Dyane-chassis gekocht met bijbehorend geschorst Nederlands kenteken!
Re: rollend chassis met Frans Kenteken
Geplaatst: wo 24 jul, 2019 21:47
door verkuilm
Dat past. Trommels of schijven? En rondom schokbrekers.
Maar ben wel benieuwd hoe dat gaat doen. Probleem met mehari is, weinig onderdelen te vinden.
Dat moet je bijna alles kopen bij cassis of mcda. Je zit dan zo aan de 15k.
Re: rollend chassis met Frans Kenteken
Geplaatst: wo 24 jul, 2019 23:46
door PeterB
Het is van een Dyane uit 1983. Geen idee of dat trommelremmen zijn of schijfremmen. Heb ik eigenlijk niet gevraagd...
Ik haal het chassis op na mijn vakantie, vandaar..
Je stelt dat er weinig onderdelen van te vinden zijn maar als ik de Franse marktplaats er op na sla valt dat wel mee, toch? En ik ben vaak in Frankrijk te vinden. En verder maak ik me geen illusies. Er zal best veel geld in gaan zitten in nieuwe onderdelen die ik niet 2e hands kan krijgen of omdat ik het liever nieuw wil. Maar ik heb het er graag voor over. En het project hoeft ook niet over een zes maanden af te zijn.