Hoi Chris,
Nee helaas. Het is nog niet opgelost. Nu het buiten warm is, rijdt ze prima, maar die meter op het dashboard begint ondertussen een heel eigen leven te leiden. Vorige week was het heerlijk weer, dus een stukje gereden. Toen stond de meter opeens rechts tegen het rode aan. De volgende dag stond hij weer keurig, waar hij hoort te staan. Dat ging een paar dagen goed. Afgelopen week hing hij opeens ergens net voor het midden en gisteren stond hij weer hoger dan anders.
Stroom is echt niet mijn ding. Zal het dan toch de spanningsregelaar zijn? Of is misschien toch gewoon de accu 'af'? Hij start en rijdt momenteel wel echt geweldig.
Groet,
slechte start / prima rijden!
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: slechte start / prima rijden!
Ik zou toch nog ergens een spanningsregelaar lenen oid en testen.
Zelfs een nieuwe spanningsregelaar kan defect zijn.
Zelfs een nieuwe spanningsregelaar kan defect zijn.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: slechte start / prima rijden!
Alle stekkers eens nalopen op oxydatie en breuken. (koolborstels dynamo?)
diverse Citroens, wat anders.
Re: slechte start / prima rijden!
De spanningsregelaar, is dat een elektronische? Over het algemeen wordt geadviseerd dat als je een 123 ontsteking hebt, een elektronische spanningsregelaar te steken.
Erik
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: slechte start / prima rijden!
Origineel mechanisch dacht ik maar tegenwoordig electronisch
https://www.2cv-shop.nl/dynamo/83-spann ... 40216.html
https://www.2cv-shop.nl/dynamo/83-spann ... 40216.html
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green