Pagina 2 van 5
Geplaatst: vr 4 feb, 2005 18:58
door Spookeend
Malle Babbe schreef:Hoi,
Zoals Gerard Maas en Frank Munneke al verteld hebben kan het in de hoek van de motorklep.
Ik heb bij de papieren van mijn eend een folder gevonden over 2cv "zubehör" .
Daarin staat een beugel afgebeeld waarop je het reservewiel kunt leggen.
KN 19411
Reserveradhalterung, stabile Ausführung, schafft Platz im Kofferraum.
Het moet dus makkelijk kunnen!
Malle Babbe

ik heb m ook in die hoek, als ik tijd heb van het weekend maak ik wel ff foto's van dat ding met maten erbij.
Ik beloof nix, maar zal mijn best doen.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: vr 4 feb, 2005 19:00
door Tom Duckpower
Spookeend schreef:
ik heb m ook in die hoek, als ik tijd heb van het weekend maak ik wel ff foto's van dat ding met maten erbij.
Ik beloof nix, maar zal mijn best doen.
Greatnix Spookeend
als je dan toch foto's aan het maken bent:
een paar van het luchtfilter....
BvD!
Geplaatst: vr 4 feb, 2005 23:32
door Punky
Ik heb deze filter pas nagemaakt uit alumium. Hij zit nu in elkaar en gaat morgen op de eend. kan wel wat foto's plaatsen binnenkort.

Geplaatst: za 5 feb, 2005 23:58
door Spookeend
Tom Duckpower schreef:Spookeend schreef:
ik heb m ook in die hoek, als ik tijd heb van het weekend maak ik wel ff foto's van dat ding met maten erbij.
Ik beloof nix, maar zal mijn best doen.
Greatnix Spookeend
als je dan toch foto's aan het maken bent:
een paar van het luchtfilter....
BvD!
kan er ondertussen wel patent op aan gaan vragen geloof ik
Greatnix Spookeend
Geplaatst: zo 6 feb, 2005 00:11
door Punky
Waarom ga je ze niet produceren??? Kun je ook geld verdienen.
Ik snap trouwens nu ook waarom jij in de caraudio zit. En dan heb ik nog een originele 2de demper.
Is wel een hoop werk.

Geplaatst: zo 6 feb, 2005 10:02
door Spookeend
Punky schreef:Waarom ga je ze niet produceren??? Kun je ook geld verdienen.
Ik snap trouwens nu ook waarom jij in de caraudio zit. En dan heb ik nog een originele 2de demper.
Is wel een hoop werk.

geld verdienen??
dan liever de uitleg aan iedereen gevan zodat niemand er geld aan kan verdienen. Het moet wel leuk blijven voor iedereen he.
en, caraudio, tja, je blijft wel lekker bezig zo, straks heb je caraudio weer op peil, hoor je je motor niet meer, dan komt er vanzelf een side pipe onder hoor
Greatnix Spookeend
Geplaatst: ma 7 feb, 2005 13:43
door Punky
Spookeend schreef:geld verdienen??
dan liever de uitleg aan iedereen gevan zodat niemand er geld aan kan verdienen. Het moet wel leuk blijven voor iedereen he.Greatnix Spookeend
Ik zal er binnenkort wel een bouwverslag van maken. Hij moet toch nog 1x uitelkaar om alles af te kitten en de bevestigingsbeugel te maken.
Zal hem op mijn site zetten dan. Dus nog ff geduld.

Geplaatst: ma 14 feb, 2005 22:14
door Lelijke Eend
Even en vraag over je reservewiel onder je motorkap: veroudert je reservewiel dan niet te snel doordat het onder je motorkap (erg) warm is ?
Geplaatst: di 15 feb, 2005 08:21
door Gerard2cv
Heb je er wel eens aan gedacht dat het bij 100km/h het koudste wiel is van de 5.
Geplaatst: di 15 feb, 2005 13:43
door betty
Punky schreef:Nog een foto:

Ik vind het mooi staan, een beetje ruig, vooral in samenspel met de zwarte velgen en bullbar, maar ja dat is mijn mening.
Geplaatst: di 15 feb, 2005 15:34
door Lelijke Eend
Gerard Maas schreef:Heb je er wel eens aan gedacht dat het bij 100km/h het koudste wiel is van de 5.
Ik meende dat het het warmste wiel zou zijn
Een soort hitteschild (ronde plaat staal) tussen het reservewiel en de motor is dus ook niet nodig ?
Geplaatst: di 15 feb, 2005 16:41
door Joos
Net zoals de motor is dat wiel luchtgekoeld...
en wat weten we over luchtkoeling?
juist, het werkt prachtig!
de banden onder je eend worden ook behoorlijk warm door ietwat gebruik.
Geplaatst: di 15 feb, 2005 19:37
door Punky
Wat je dus wel krijgt is een warm wiel bij stilstand en een koud wiel bij 100km/uur. Of dit op de langere termijn goed is voor het rubber kun je in twijfel nemen.
Maar die slang van de luchtfilter ed zijn ook van rubber.

Geplaatst: di 15 feb, 2005 19:41
door Joos
Zou je ook rekening moeten houden met de druk van de band,
in verband met de temperatuur schommelingen?
Geplaatst: di 15 feb, 2005 20:20
door Lelijke Eend
Je bedoelt de druk verlagen ? Dat lijkt me niet. Ik heb wel eens gehoord dat als je een band oppompt tot deze spontaan scheurt (zeg maar liever explodeert) je dan aan de 25 bar zit (of was het 50 bar?). Daarbij: stel je verlaagt de druk, dan heb je in geval van een lekke band (onder je Eend, niet onder je motorkap) een slappe band om de lekke band te vervangen.