spuiten
-
- Regelmatige poster
Ikke ben ook erg nieuwsgierig naar mijn spuitwerk met het lidl spuitapparaat. Duurt ook nog wel een tijdje. Moet eerst de deuren nog helemaal kaal schuren.plop schreef:spuitresultaat is afhankelijk van de verf (en de din, zag in de gebruiksaanwijzing staan). Zodra de plopmobiel gespoten is zet ik de fotos online, hoewel dat nog wel een maand of wat kan duren.
Plop
die wel heel nieuwsgierig is naar het resultaat.
-
- Regelmatige poster
Din is de tijd dat de verf er over doet om uit dat maat bekertje te lopen. Het is dus de dikte van de verf. Wanneer het zo'n 20 sec duurt is de verf goed voor het spuiten van auto.Ramon2cv schreef:wat zegt dat precies de din?
is dat het percentage wat je verdunt met thinner ofzo,
Overigens verdun ik de autolak met Owatrol ipv Thinner. Goed tegen roesten
-
- Gebruiker
Ik dacht dat je voor net spuitwerk niet alleen de druk moet kunnen veranderen maar ook de hoeveelheid verf die verspoten wordt. Naast natuurlijk de dikte van de verf die je in je voorraadbeker kiepert.Punky schreef:Ik heb er toch mijn vraagtekens bij, waarom gebruiken de meeste schadeherstelbedrijven dan compressors.
Profi verfspuiten hebben daarom 2 regelknoppen er op zitten.
Is dat waarom electrieke spuiten niet gebruikt woden maar compressors
Bedenk me trouwens nu dat t ook met de (ontvochtigde) lucht te maken kan hebben.
2cv l'amour toujours
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Owatrol zou gemengd met een lichtere kleur lak ook een kleurverschil geven. Let hier dus wel op, want je kunt zo je koets in een andere kleur (tint) spuiten dan je eigenlijk wilt hebben.Ramon2cv schreef:nee hoor mij is verteld dat 2k lak niet samengaat met met owatrol!!!!
wel als het de onderlaag is zoals rls ofzo
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
Klopt daarom heb ik ook 1k synthetische autolak van de Beer. Gaat perfect Ook mijn primer is 1k Primer.Ramon2cv schreef:gaat niet samen met 2k lak
Owatrol geeft geen kleur verschil. Er is absoluut geen verschil als ik Jaune rialto verdun met Owatrol.
Ze geven ook zelf aan dat het de kleur niet beinvloed. - Glans en kleur van de coating worden niet door Owatrol Olie beïnvloed.
Je moet er ook niet heel erg veel bij gooien gewoon wat de verf fabrikant aangeeft als verdunning. maximaal 50%
http://www.owachem.nl/ voor meer info over Owatrol. Pak het beste de pure olie.
Bij een normale verfspuit zitten er wel wat meer op..Menno2cv1964 schreef:Ik dacht dat je voor net spuitwerk niet alleen de druk moet kunnen veranderen maar ook de hoeveelheid verf die verspoten wordt. Naast natuurlijk de dikte van de verf die je in je voorraadbeker kiepert.Punky schreef:Ik heb er toch mijn vraagtekens bij, waarom gebruiken de meeste schadeherstelbedrijven dan compressors.
Profi verfspuiten hebben daarom 2 regelknoppen er op zitten.
Is dat waarom electrieke spuiten niet gebruikt woden maar compressors
Bedenk me trouwens nu dat t ook met de (ontvochtigde) lucht te maken kan hebben.
Druk
hoeveelheid verf
hoeveelheid lucht
en weeet niet precies hoe dat bij zo'n electrische werkt maar bij een normale (lucht ) verfspuit word de lucht ook na de norzel geblazen
en duwt als het ware de straal plat.. hierdoor krijg je een gelijkere verdeling van de lak..
Verder lijkt het me dat het geluid en de hoeveelheid mechanische onderdelen niet zo'n goede combi zijn voor langdurig gebruik..
Maar voor een schermpje / deurtje lijkt het me prima..
Denk wel ff om een GOEDE mond/neusbeschermer en al die ander sjit die je moeder ook zou zeggen...
Wat brengt morgen.???