Pagina 2 van 7
Geplaatst: di 15 feb, 2005 02:39
door Ramon
ik heb hem ook yes
die knop is om alles los te halen, ziet er wel degelijk uit, ook al die extra toe behoren
Geplaatst: di 15 feb, 2005 10:08
door DAAN
Kopen is één maar wat is de kwaliteit van het resultaat wat je met deze verfspuit behaald?
Iemand al ervaring met elektrisch verfspuiten? Ze bestaan tenslotte al langer.
Geplaatst: di 15 feb, 2005 16:20
door plop
spuitresultaat is afhankelijk van de verf (en de din, zag in de gebruiksaanwijzing staan). Zodra de plopmobiel gespoten is zet ik de fotos online, hoewel dat nog wel een maand of wat kan duren.
Plop
die wel heel nieuwsgierig is naar het resultaat.
Geplaatst: di 15 feb, 2005 17:41
door Delfosso
plop schreef:spuitresultaat is afhankelijk van de verf (en de din, zag in de gebruiksaanwijzing staan). Zodra de plopmobiel gespoten is zet ik de fotos online, hoewel dat nog wel een maand of wat kan duren.
Plop
die wel heel nieuwsgierig is naar het resultaat.
Ikke ben ook erg nieuwsgierig naar mijn spuitwerk met het lidl spuitapparaat. Duurt ook nog wel een tijdje. Moet eerst de deuren nog helemaal kaal schuren.
Geplaatst: di 15 feb, 2005 18:13
door Ramon
wat zegt dat precies de din?
is dat het percentage wat je verdunt met thinner ofzo,
Geplaatst: di 15 feb, 2005 19:03
door Delfosso
Ramon2cv schreef:wat zegt dat precies de din?
is dat het percentage wat je verdunt met thinner ofzo,
Din is de tijd dat de verf er over doet om uit dat maat bekertje te lopen. Het is dus de dikte van de verf. Wanneer het zo'n 20 sec duurt is de verf goed voor het spuiten van auto.
Overigens verdun ik de autolak met Owatrol ipv Thinner. Goed tegen roesten
Geplaatst: di 15 feb, 2005 19:30
door Ramon
nee hoor mij is verteld dat 2k lak niet samengaat met met owatrol!!!!
wel als het de onderlaag is zoals rls ofzo
Geplaatst: di 15 feb, 2005 19:31
door Ramon
maar hoe stel je de din in bij dit ding?
is dat met die bar knop op de achterkant.
hij maakt trouwen heel veel herrie niet te zuinig
Geplaatst: di 15 feb, 2005 19:44
door Menno2cv1964
Punky schreef:Ik heb er toch mijn vraagtekens bij, waarom gebruiken de meeste schadeherstelbedrijven dan compressors.

Ik dacht dat je voor net spuitwerk niet alleen de druk moet kunnen veranderen maar ook de hoeveelheid verf die verspoten wordt. Naast natuurlijk de dikte van de verf die je in je voorraadbeker kiepert.
Profi verfspuiten hebben daarom 2 regelknoppen er op zitten.
Is dat waarom electrieke spuiten niet gebruikt woden maar compressors
Bedenk me trouwens nu dat t ook met de (ontvochtigde) lucht te maken kan hebben.
Geplaatst: di 15 feb, 2005 20:00
door Punky
Ramon2cv schreef:nee hoor mij is verteld dat 2k lak niet samengaat met met owatrol!!!!
wel als het de onderlaag is zoals rls ofzo
Owatrol zou gemengd met een lichtere kleur lak ook een kleurverschil geven. Let hier dus wel op, want je kunt zo je koets in een andere kleur (tint) spuiten dan je eigenlijk wilt hebben.

Geplaatst: di 15 feb, 2005 21:38
door Ramon
gaat niet samen met 2k lak
Geplaatst: di 15 feb, 2005 22:40
door plop
Ramon2cv schreef:maar hoe stel je de din in bij dit ding?
is dat met die bar knop op de achterkant.
hij maakt trouwen heel veel herrie niet te zuinig
Als je in de gebruiksaanwijzing kijkt moet je zelf de verf op dikte (din) brengen, zit een hele omrekeningstabel bij.
Plop

Geplaatst: di 15 feb, 2005 22:58
door Delfosso
Ramon2cv schreef:gaat niet samen met 2k lak
Klopt daarom heb ik ook 1k synthetische autolak van de Beer. Gaat perfect

Ook mijn primer is 1k Primer.
Owatrol geeft geen kleur verschil. Er is absoluut geen verschil als ik Jaune rialto verdun met Owatrol.
Ze geven ook zelf aan dat het de kleur niet beinvloed. - Glans en kleur van de coating worden niet door Owatrol Olie beïnvloed.
Je moet er ook niet heel erg veel bij gooien gewoon wat de verf fabrikant aangeeft als verdunning. maximaal 50%
http://www.owachem.nl/ voor meer info over Owatrol. Pak het beste de pure olie.
Geplaatst: di 15 feb, 2005 23:23
door Punky
Ik heb ooit ergens gelezen dat iemand zijn eend wit wilde spuiten, maar dat het wat groenig uitsloeg door de Owatrol.

Geplaatst: di 15 feb, 2005 23:41
door Teun
Menno2cv1964 schreef:Punky schreef:Ik heb er toch mijn vraagtekens bij, waarom gebruiken de meeste schadeherstelbedrijven dan compressors.

Ik dacht dat je voor net spuitwerk niet alleen de druk moet kunnen veranderen maar ook de hoeveelheid verf die verspoten wordt. Naast natuurlijk de dikte van de verf die je in je voorraadbeker kiepert.
Profi verfspuiten hebben daarom 2 regelknoppen er op zitten.
Is dat waarom
electrieke spuiten niet gebruikt woden maar compressors

Bedenk me trouwens nu dat t ook met de (ontvochtigde) lucht te maken kan hebben.
Bij een normale verfspuit zitten er wel wat meer op..
Druk
hoeveelheid verf
hoeveelheid lucht
en weeet niet precies hoe dat bij zo'n electrische werkt maar bij een normale (lucht ) verfspuit word de lucht ook na de norzel geblazen
en duwt als het ware de straal plat.. hierdoor krijg je een gelijkere verdeling van de lak..
Verder lijkt het me dat het geluid en de hoeveelheid mechanische onderdelen niet zo'n goede combi zijn voor langdurig gebruik..
Maar voor een schermpje / deurtje lijkt het me prima..
Denk wel ff om een GOEDE mond/neusbeschermer en al die ander sjit die je moeder ook zou zeggen...
