dak maken

Alles in, over, rond en op de koets.
rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 14 mar, 2005 20:18

je kunt wat betreft levensduur het best een gegalvaniseerde plaat bovenin lassen, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn!

Wat wel een erg lange levensduur heeft is dekzeil wat voor vrachtwagens gebruikt wordt, is wel erg duur, je bent al snel 100 euries kwijt aan materiaal, en dan moet je hem nog zelf fixen.

het voordeel is wel dat er verschillende diktes verkrijgbaar zijn en natuurlijk verschillende kleuren.

een compleet dakje erbij houden als voorbeeld lijkt me wel verstandig, i.v.m maatvoering e.d. het komt wel op 5 mm. nauwkeurig (liever nog nauwkeuriger) maar bijvoorbeeld een plank waar het hele dakje op past en zet aan de omtrek spijkers ofzo en op alle belangrijke punten (waar beugels moeten komen) een schroef.

denk het hele proces goed door voor je eraan begint, het is best lastig en kost erg veel tijd (maar wel leuk om te doen)
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 14 mar, 2005 20:20

Kep twee jaar geleden op het hemelvaartweekend een fluorescerend geel/groenachtige eend gezien met een volledig transparant dak, ook zelfgemaakt.
't Leek net een plantenkas, maar je rijdt dan dus wél zelfs met gesloten dak met open dak. (qua uitzicht dan)
Ik weet niet van wie die eend was, maar misschien leest hij mee en kan hij wat constructietips geven? Transparant of zwart, de principes voor de constructie blijven hetzelfde denk'k. Succes!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Heidi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 29 aug, 2004 15:46
Locatie: Enschede

Bericht door Heidi » di 15 mar, 2005 07:57

hey ja, transparant kan natuurlijk ook! je hebt heel dik plastic, waar het voor gebruikt word weet ik niet, als ik een heel veel tijd over heb ga ik eens proberen daar een dak van te maken. 't zal vast niet lang meegaan..

Rutgerrrr
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: ma 3 jan, 2005 16:11
Locatie: Rotterdam

Bericht door Rutgerrrr » di 15 mar, 2005 09:01

Ik heb zelf een Visbeendakje laten maken voor een Dyane. Onverslijtbare Golf cabrio stof. Krimpt iets, maar is vreselijk stevig.

Zo'n dakje zelf maken lijkt me best moeilijk, die stof is zo dik, daar kom je met je huis tuin en keuken naaimachine niet doorheen.

Bij het zelfklussende gedeelte van het Eendeei lopen veel mensen rond die zelf een dakje hebben gemaakt: transparant, bloemetjes e.d. Misschien kun je daar eens informeren
hum hum

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » di 15 mar, 2005 13:12

zo'n dakje moet toch niet genaaid worden?
warkt dat niet meestal met klinknagels ofzo???

Rutgerrrr
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: ma 3 jan, 2005 16:11
Locatie: Rotterdam

Bericht door Rutgerrrr » di 15 mar, 2005 13:23

hanzz schreef:zo'n dakje moet toch niet genaaid worden?
warkt dat niet meestal met klinknagels ofzo???
Bij mijn dakje zijn de zijkanten omgestikt, anders gaat het rafelen, vergelijk het met de zoom van een spijkerbroek. De klinknageltjes aan de zijkant die je ziet zijn om de spijlen (die ervoor zorgen dat het gebeuren niet inzakt) aan het dak vast te maken.
hum hum

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 16 mar, 2005 16:18

Bij een doorzichtig dak zie je ook de inwendige constructie er van. Wil je dat wel ? Daarbij kan je dan NOG gemakelijker zien wat in je Eend ligt en heb je een iets grotere kans dat iemand besluit je Eend leeg te roven.
Afblijven.

pluisje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 17 dec, 2004 16:28

Bericht door pluisje » vr 18 mar, 2005 16:30

heeft er iemand wel eens een glasvezel dakje gemaakt?
beetje vreemde vraag misschien, maar het verhoogde dakje van een volkswagenbusje/camper is van glasvezel..
dit is vrij goedkoop en in elke vorm te maken (effe werk om een mal te fabriceren) maar daarna heb je gewoon een knonhard dak...

wanneer je open wil rijden, leg je hem gewoon op de achterbank en verslijten doet het voor geen meter ;)
ik ben op zoek naar een auto waar ik alles zelf aan kan doen, zodat ik elk weekend van Rotterdam naar Nijmegen kan rijden..

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2674
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 18 mar, 2005 18:12

er zijn hardtops geleverd voor eenden in spanje, van polyester.
Als er nu zo een te bemachtigen valt kan die als mal-maker dienen, en is de hardtop zelfs makkelijker te maken (ideaal voor in de winter bijvoorbeeld)
Verbruik: Afbeelding

betty
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 28 mar, 2004 21:36
Locatie: Who Cares

Bericht door betty » vr 18 mar, 2005 18:38

mietjes
You can't pee like a puppy if you want to run with the wolves!!!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 18 mar, 2005 23:18

Je zou ook een Ami kunnen kopen ja. Dan ben je van het hele probleem af. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

betty
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 28 mar, 2004 21:36
Locatie: Who Cares

Bericht door betty » za 19 mar, 2005 10:23

't is dat 'ie om practische redenen wegmoet( :cry: ) anders had ik in DIE AMI ook een open dakkie gezaagt!!! :twisted:
You can't pee like a puppy if you want to run with the wolves!!!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 21 mar, 2005 13:00

Huh ? Gaat je AMI in de verkoop ?
Afblijven.

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » ma 21 mar, 2005 13:08

Al meer dan een half jaar :wink:

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 21 mar, 2005 13:21

Oeps, zeker niet opgelet :oops:
Afblijven.

Plaats reactie