Nog even weer gekeken en alles schoongemaakt en weer motor laten draaien. De lekkage wordt als eerste zichtbaar op de aandruk ringen van de veren die de brilrubbers op z'n plek houden.
Bij beide koppen is dit het voorste pijpje, aan de ventilator kant.
Maar alles zit nog dichtgebouwd dus niet heel goed zichtbaar. Het komt niet langs het pijpje bij de kop vandaan, dat blijft droog.
De onderste kopbout is ook droog.
Verder heb ik de motor even gedraaid met de olievulopening op een kier, maar dat spettert de olie er meteen aan alle kanten eruit, zit flinke druk achter.
De klepdeksels er bij stilstand even af gehaald om kleppen te stellen met warme motor, leek relatief veel olie uit de klepdeksels te komen. Wellicht goed de carterdruk te meten zoals werd geadviseerd.
Jullie nog andere ideeën?
Doormeten startmotor 6 volt
- Willem vd Zaan
- Beginner
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 26 mar, 2023 19:57
- Willem vd Zaan
- Beginner
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 26 mar, 2023 19:57
Re: Doormeten startmotor 6 volt
Ik heb alleen deze foto van de koprevisie waar de pijpjes gedeeltelijk te zien zijn, de onderkanten zijn niet te zien:
Re: Doormeten startmotor 6 volt
Zonder dop spuit de olie er altijd uit. Na enkele vergeten te sluiten vuldoppen druipt je hele motorruimte van de olie
Niet leuk, wel goed tegen roest...
Niet leuk, wel goed tegen roest...
diverse Citroens, wat anders.
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Re: Doormeten startmotor 6 volt
Ik heb onlangs van iemand anders gehoord dat de koelribben van die cilinders gewoon te groot zijn en de stoterbuisjes er niet onder passen. Je zegt het zelf ook dat het niet goed past. Waarschijnlijk zetten de cilinders spanning op de stoterbuisjes.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963