2 CV achterrem piept
Re: 2 CV achterrem piept
Ik vraag mij nu af of de rempomp niet te groot is in lengte. Bij ander automerk rempompjes kunt ge dat pistonnetje erin drukken.
Bij mij zitten die zuigertjes bijna gelijk met de stofkap en tegen elkaar al. Iets beweegt dat, getest in de bankvijs en 1 pistonnetje geblokkeerd. Is dit nu weer niet onder die 181 mm geraken?
Bij mij zitten die zuigertjes bijna gelijk met de stofkap en tegen elkaar al. Iets beweegt dat, getest in de bankvijs en 1 pistonnetje geblokkeerd. Is dit nu weer niet onder die 181 mm geraken?
Re: 2 CV achterrem piept
Stelnok, dat vijsje raakt de remschoen en ligt ook hoger dan de 2 pennen waarop de schoen rust. Ik zag het omdat de schoen niet in in't center van de rempomp zit. De schoen kantelt op dat stelnokvijsje.
Met een latje gemeten op de 2 pennen zit de zeskant en rondsel boven dat latje. Bij de originele stelnokken is de excentriek gefelsd.
Burton A1.5875 staat op het zakje, zijn er andere kortere stelnokken of montage met interne inbus schuine kop?
Met een latje gemeten op de 2 pennen zit de zeskant en rondsel boven dat latje. Bij de originele stelnokken is de excentriek gefelsd.
Burton A1.5875 staat op het zakje, zijn er andere kortere stelnokken of montage met interne inbus schuine kop?
Re: 2 CV achterrem piept
Er zijn bb bredere schoenen in omloop(meest verkochte) dan mijne 30 à 34mm schoenen, trommel 180mm .
Mijn stelnokken hebben een kortere dikke bout. Google was niet mijn vriend vandaag.
Mijn stelnokken hebben een kortere dikke bout. Google was niet mijn vriend vandaag.
Re: 2 CV achterrem piept
Trek uwe plan is't hier, Het tussenstukje van de stelnok moet je ook doorzagen. Het afgezaagde kan je evtl bijvoegen aan de grote boutkop. Nu raken de schoenen de stelnok niet meer.
1 Kant staat klaar, die holle trommel is bb nodig.
Er zijn enkel grotere langere stelnokken, dat van gisteren is maar een paar tiende mm navenant de fabrikant. Mss geraak ik er wel.
1 Kant staat klaar, die holle trommel is bb nodig.
Er zijn enkel grotere langere stelnokken, dat van gisteren is maar een paar tiende mm navenant de fabrikant. Mss geraak ik er wel.
Re: 2 CV achterrem piept
Plug & play, Bij een geit geldt dat niet. Met het gepast gereedschap lukt alles beter en sneller, desnoods 2 maal 't zelfde.
Die rechter naafas moet ooit een stomp hebben gehad, tegen borduur geschoven of iets anders. Daar zit nog een lichte onrondheid in de nieuwe trommel en had de oude trommel ook.
Nog ontluchten en klaar.
Moedige gasten die geiten-mekaniekers.
Die rechter naafas moet ooit een stomp hebben gehad, tegen borduur geschoven of iets anders. Daar zit nog een lichte onrondheid in de nieuwe trommel en had de oude trommel ook.
Nog ontluchten en klaar.
Moedige gasten die geiten-mekaniekers.
Re: 2 CV achterrem piept
Ja bij een gewone garage hoef je niet aan te komen. Zelfs bij Citroen bekijken ze of je gek bent als je met een 2cv komt.
Zeker na het Stellantis gebeuren.

diverse Citroens, wat anders.
Re: 2 CV achterrem piept
Gisteren spoot de geit. Bij ontluchten zag ik iets als een spinnewebdraadje flikkeren in het licht. Een lek in de leiding bij de eerste bocht aan het wiel was dat.
Er bestaan snelkoppelingen met bicone voor 3,5 mm leidingen, of dit mag?
Er bestaan snelkoppelingen met bicone voor 3,5 mm leidingen, of dit mag?
Re: 2 CV achterrem piept
Heb een truc gezien van de wegenwacht. Een dunne staaldraad eromheen wikkelen en solderen. Maar dat zal wel een tijdelijke oplossing zijn... 

diverse Citroens, wat anders.
Re: 2 CV achterrem piept
Goed gezien!
Altijd je remleiding vervangen.
Ga daar niet mee prutsen.
Altijd je remleiding vervangen.
Ga daar niet mee prutsen.
tweeceevees zijn leuk!
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: 2 CV achterrem piept
Je mag een remleiding met snelkoppelingen repareren.
Schultenbräu das ist mein Bier !