Halogeen lampen

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 14 mar, 2005 23:09

Ze worden elk jaat op Citromobile bij verschillende stands aangeboden. Let ook op de prijzen, want die kunnen erg verschillen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 16 mar, 2005 16:06

2e hands = 40 pleuro. Als ze daar onder zitten is het wellicht interessant ;)
Afblijven.

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » do 17 mar, 2005 20:52

Rusty schreef:ja H1 H4 en H7 zijn de meest gebruikte types, voor zover ik weet is het bij een eend met halogeenlampen altijd H7 (correctie ik bedoelde H4, het was nog vroeg en maandag) . alleen ik denk niet dat je ze gebruikt vindt (of je moet veel geluk hebben) orgineel zijn ze nooit met halogeenlampen geleverd.

een andere optie is gewone reflectoren en dan en halogeenlamp erin met dezelfde aansluiting als een duplolamp, je vindt ze bijna nergens en volgens mij ook niet toegestaan in NL.

Ik heb ooit van een oude garagehouder gehoord dat er vroeger ook wel adapterringen waren zodat je een H7 lamp ipv een duplolamp kon monteren, heb het alleen zelf nog nooit gezien, of kunnen vinden. weet iemand misschien waar je ze kunt krijgen?
Lelijke Eend schreef:Volgens mij (maardat weet ik dus niet zeker) heb ik wel eens een halogeenlamp in m'n koplamp gezet. Alleen het glaasje van de lamp werd in een paar tekllen zwart. Het paste echter wel.
Ik heb halogeen (H4) lampen met een duplo voet, H4 verkeerd of H5 worden ze ook wel genoemd (ze zijn te krijgen bij rijsbergen rusty). Ze hebben wel het zelfde vermogen als de duplo lamp (40/45 dacht ik) Voor zover ik weet zijn ze gewoon toegestaan.

etjen

lamp

Bericht door etjen » di 29 mar, 2005 15:08

Naar het schijnt geeft de halogeenlamp meer hitte af. Dit zou kunnen resulteren in 'verbrande' refelectoren. iig gaan ze een stuk minder lang mee. Tsja en die krengen zijn lastig te vinden twede hands....

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Re: lamp

Bericht door Hanzzl69 » di 29 mar, 2005 17:03

etjen schreef:Naar het schijnt geeft de halogeenlamp meer hitte af. Dit zou kunnen resulteren in 'verbrande' refelectoren. iig gaan ze een stuk minder lang mee. Tsja en die krengen zijn lastig te vinden twede hands....
Bullshit!! :evil: Ze zijn wel heet maar verbranden doen ze niet. Ik ken wel verhalen van smeltende koplamphuizen maar ik rij dagelijks met de lampen aan, al een jaar of drie, en geen probleem. En in die tijd heb ik ze ook niet hoeven te verwisselen, dus ze gaan wel lang mee. 8)
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 29 mar, 2005 22:32

ik weet dat de 'pekingeend' is getest met lampen van 100W in orginele koplamphuizen en reflectoren, hebben ze een hele nacht laten branden (zonder koeling van rijwind) en dat gaf geen probleem. dus lijkt me dat gewone lampen niet veel schade kunnen aanrichten in de koplampjes.
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gesloten