[quote="ik ben het niet met je verbetering eens, de slag veranderen scheelt wel degelijk, in het ODP gaat je zuiger verder omlaag en in het BDP verder omhoog ->hogere compressie (is alleen wel een beetje veel werk! wat idd wel werkt is kopvlakken of cilinder afdraaien.[/quote]
Gaat inderdaad ver en het karakter van je motor verandert behoorlijk.
In de jaren negentig zweerde men in de racerij over vierkant was het beste. Dan moest de boring hetzelfde zijn als de slag om een volbloed motortje te krijgen.
Nu heb ik tijdens de 24u in Francochamps begrepen dat ze ongeveer 80 pk uit het eend blok wisten te halen. Lijkt mij wat veel maar die jongens zullen ook veel veranderen.
Groeten Joost
compressie
Ga naar
- Algemeen/Belangrijke informatie
- ↳ Gestolen voertuigen
- ↳ Forum-Mededelingen
- Marktplaats 2cv.nl
- ↳ Te Koop Aangeboden
- ↳ Te Koop Gevraagd / Gezocht
- ↳ Gespotte advertenties
- Meetings
- ↳ 2CV2027 Nederland
- ↳ Aankondigingen / Voorbespreking
- ↳ Foto's / Nabespreking
- Motor/Versnellingsbak
- ↳ Motor algemeen
- ↳ Startproblemen
- ↳ Motorrevisie
- ↳ Versnellingsbakrevisie
- Rollend gedeelte
- ↳ Chassis
- ↳ Wielophanging
- ↳ Remmen
- Plaatwerk/Dak/Interieur
- ↳ Plaatwerk/Dak/Interieur Algemeen
- ↳ Lassen
- ↳ Reparaties
- Elektrisch
- ↳ Elektrisch Algemeen
- ↳ Laadstroomproblemen
- ↳ Kabelboom / zekeringen
- ↳ Geluid
- Tuning/Conversies/Verbouwingen
- ↳ Tuning algemeen
- ↳ Visa-conversie
- ↳ Restauraties en verbouwingen
- ↳ Kitcars
- Diversen
- ↳ Eendrijden
- ↳ Kosten en tips voor Aankoop / Onderhoud
- ↳ Diensten (hulp gevraagd & aangeboden)
- ↳ Miniaturen
- ↳ Games/video/boeken/tv
- ↳ Websitepromotie
- ↳ Forum Trofee
- Forum - Algemeen
- ↳ Vragen over het forum
- ↳ Even voorstellen / Mijn nieuwe eendje!
- ↳ Overig/prietpraat
- 2cv.nl - Alles over de site
- ↳ 2cv.nl