Owatrol goed/slecht
www.mike-sander.de
daar zie je ook andere tests (motorklassik en autobild), ook daar was MS testsieger. Ik denk niet, maar ik kan me vergissen, dat je het in NL kunt krijgen. Je zult dus waarschijnlijk het best via internet kunnen bestellen.
Ik geloof dat ze het bij franzose.de ook verkopen of in ieder geval de Fettband die ze bij hun chassis leveren (tussen chassis en koets).
Let op: om het te verwerken moet het tot 120 graden verhit worden!
B.
Ah, dit adres staat op de site:
Service Station Herrn Pieter van der Pols Ninnenweg 27 NL-2121 GV Bennebroek 0235846635
daar zie je ook andere tests (motorklassik en autobild), ook daar was MS testsieger. Ik denk niet, maar ik kan me vergissen, dat je het in NL kunt krijgen. Je zult dus waarschijnlijk het best via internet kunnen bestellen.
Ik geloof dat ze het bij franzose.de ook verkopen of in ieder geval de Fettband die ze bij hun chassis leveren (tussen chassis en koets).
Let op: om het te verwerken moet het tot 120 graden verhit worden!
B.
Ah, dit adres staat op de site:
Service Station Herrn Pieter van der Pols Ninnenweg 27 NL-2121 GV Bennebroek 0235846635
-
- Heavy user
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
Owatrol
Hallo Allemaal,
Ik heb mijn Eend 3 jaar geleden kompleet gerestaureerd. Tijdens de afwerking heb ik heel veel Owatrol gebruik, eerst onverdund alles ingesmeerd daarna ontvet en toen loodmenie (de oude) vermengd met Owatrol 25 %, daarna ijzer primer ook vermengd 25 % en toen de lak laag met 25 % Owatrol. Nu heb ik alleen een plekje roest en dat na 3 jaar buiten staan in wind, regen en sneeuw, maar komt waarschijnlijk door een luchtbel in mijn laswerk, omdat het precies op een lasnaad is die ik zelf heb gelast. Ook mijn chassis heb ik eerst ingesmeerd met Owatrol en daarna in de loogmenie en dan je raad het al tectiel met owatrol.
Groetjes
www.inmijneendje.nl
Ik heb mijn Eend 3 jaar geleden kompleet gerestaureerd. Tijdens de afwerking heb ik heel veel Owatrol gebruik, eerst onverdund alles ingesmeerd daarna ontvet en toen loodmenie (de oude) vermengd met Owatrol 25 %, daarna ijzer primer ook vermengd 25 % en toen de lak laag met 25 % Owatrol. Nu heb ik alleen een plekje roest en dat na 3 jaar buiten staan in wind, regen en sneeuw, maar komt waarschijnlijk door een luchtbel in mijn laswerk, omdat het precies op een lasnaad is die ik zelf heb gelast. Ook mijn chassis heb ik eerst ingesmeerd met Owatrol en daarna in de loogmenie en dan je raad het al tectiel met owatrol.
Groetjes
www.inmijneendje.nl
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
Keek al langer
Ik bezocht de site al langer maar nooit actief mee gedaan ivm te weing tijd tijdens de restauratie, heb hier van de site veel informatie afgehaald. Nu heb ik iets meer tijd en vond dat het wel eens tijd werd om mij aan temelden.
En ja als je zo door gaat krijg je een goede en gezonde eend Let wel op lasfouten kost je na een paar jaar weer een paar uurtjes werk (maarja dat is eend rijden)
groetjes
www.inmijneendje.nl
En ja als je zo door gaat krijg je een goede en gezonde eend Let wel op lasfouten kost je na een paar jaar weer een paar uurtjes werk (maarja dat is eend rijden)
groetjes
www.inmijneendje.nl
De ML HV400 van Teroson is erg goed, ik gebruik het al jaren als ik een nieuw 2e hands koop ook met de ubc en steenslag coatings. Overigens is er ook een NL-product Rhitex ML en UBC dat heel erg goed is, daar ben ik sinds kort achter.
Het is misschien nog niet overal te koop maar ze winnen steeds meer terrein.
Het is misschien nog niet overal te koop maar ze winnen steeds meer terrein.
-
- Moderator
ik-en-geen-ander schreef:Hoi,
de
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=2063
topic is gesloten, maar ik denk, er zijn enkele problemen.
Wat is erg slecht? Enkele roestbeschmermingsmiddelen of de test van de krant?
In de nieuwe editie van de OM van deze maand is een correctie, dat ze de Fertan NT 10 en Oxyblock Sicherheits-Roststopper niet correct verwerkt hebben.
Oxyblock Sicherheits-Roststopper is en roestoplosser, welke u met en beschmermingsmiddel afwerken moet. Dat hebben ze niet gedaan.
Fertan NT 10 ist een 2K product, dat moet met een bijzondere nozzle verwerkt worden. De nozzle wordt met NT 10 geleverd. Deze nozzle hebben ze ook niet gebruikt en met de foute nozzle en 2k product, dat dun te spuiten is, zo dik gespuit, dat de beschmirming gebroken is.
Kunt u in de nieuwe editie lezen.
Opnieuw:
Oxyblock Sicherheits-Roststopper is en roestoplosser, welke u met en beschmermingsmiddel afwerken moet. Dat hebben ze niet gedaan.
Dezelfde fout hebben se met Owatrol Olie en Cip gemaakt. Alle twee zijn zeer goede roestbeschmerming, maar geen afwerklag! En beide zijn niet voor roestbeschmerning in holle ruimten geschikt!
Vraag de producent! Owatrol Olie en Cip zijn grondverven. In holle riumten moet u een deerde middel toepassen! Dat heeft de Owatrol verdeling Duitsland de proever ervoor gezegt.
Een afwerklag hebben ze bij de test niet gemaakt. Misschien hebben ze ook de CIP op de Olie niet verwerkt? CIP is en roodbruine grondverf. Daarvan is op de foto niet de allerminste te zien en geen grondverf kan zich naar 1 jaar in lucht oplossen. Hebben ze de CIP misschien ook vergeten?
Wonderlijk is ook, dat ze berichten, ze hebben Fertan tweemal getest. De Oldtimer Markt heeft 2008/09 de eerst test gemaakt. De oude test was en reprint van de Autobild Test.
Autobild heeft de Fertan HT Wax getest. Fertan NT 10 was toen niet vergrijgbaar.
Zeer vele fouten in een test. Of zullen wij zeggen: papier is geduldig?
Kijk ook http://www.google.de/#hl=de&source=hp&q ... 4bed86c5c4
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Beginner
Roestige chassis? De Owatrol olie kruipt in de roest en verstevigd de roest. Roestvrije oppervlakken? Op dat kan het niet bestendig zijn. Dat staat ook in de gebuiksaanwijzing.Lelijke Eend schreef: In ieder geval begrijp ik er nu niets meer van. Ik heb Owatrol in m'n chassis gegeoten, maar heb er niets overheen.
Nee. Niet zo laten. Voor de buitenkanten is onroeten en verven het best. Eeen duurzaam coating, Brantho Korrux b.v.Lelijke Eend schreef: Zo laten ? Elk jaar volpompen ? Of nog een keer volpompen en dan er iets van tectyl/bitumen overheen ?
En binnen van de holle ruimten een olie of wax, dat niet verharden kan. Bitumen wordt hard.
Groetjes
-
- Beginner
b.v. ook hier en enkele nuttige werktuigen daarbij:Revi schreef:Waar kun je die Mike Sander's kopen?
http://www.druckluftwerkzeug.biz/index. ... entie.html
-
- Beginner
Nee, is handelbaar. U moet het naar verhitten maar in de beker van de perslucht pistool invullen en de spuitpistool word an handgreep, niet an de smoorheet beker vastgehouden. Handschoenen en veiligheidsbril gebruiken. Dat is ook voor verwerken van "koude" middelen nodig.Revi schreef:120 graden is wel onhandelbaar heet!
Ja, LE ... goede vraag!
Groetjes
-
- Regelmatige poster
Ik gebruik wel Owatrol en heb 3 jaar geleden mijn ernstig verrotte voetenbak gelast en behandeld met owatrol puur. Daarna 2 dunne lagen lak gemengd met Owatrol. Auto rijdt en staat altijd buiten en er is nog geen roest te zien terwijl er toch zo nu en dan water op ligt.
Omdat ik het chassis wat beter wil gaan bekijken wil ik wel volgende zomer chassis gaan behandelen.
Omdat ik het chassis wat beter wil gaan bekijken wil ik wel volgende zomer chassis gaan behandelen.
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D