eend importeren uit Zuid Amerika

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Pieuw
Beginner
Beginner

Bericht door Pieuw » vr 10 jun, 2005 11:24

Sla je slag en kom naar beneden!!

Citroneta Ax300, Año 75
$ 250.000
CITRONETA AX300, AÑO 75 CITRONETA AX 300, AÑO 75, PAPELES ATRASADOS DOS AÑOS (ponerlos al dia sale alrededor de $60.000, con transeferencia incluida). ESTADO GENERAL SISTEMA ELECTRICO NUEVO CON CAJA REGULADORA DE VOLTAJ...

Citroneta Ax330
$ 550.000
citroneta ax330 exelente estado,segundo dueño,neumaticos buenos. Volver arriba

http://chile.lapapa.cl/index.nkt/c-1745 ... Cl%E1sicos

Ach, er zijn zoveel zoekmogelijkheden.

Ik zal mijn vader eens vragen, die kent ZA goed en voert ook wel eens auto's in en uit (eigen gebruik).

je hoort nog!
kwekkerde kwek kwek kwek...

kwek!

Gast

Bericht door Gast » vr 10 jun, 2005 12:24

Die oud ijzertip is handig, dank je. Ik vrees alleen dat het toch nog wel iets complexer is als het invoeren van een eendje uit Frankrijk of GB. Tenslotte zijn dat EU landen waar we een vrijhandelszone mee vormen en voor Zuid Amerika geldt dat niet. En met meerdere mensen doen....Tja, lijkt me leuk maar ik denk niet dat je met drie of vier auto's al van grote schaalvoordelen profiteert op een containerschip. Maar dat valt uit te zoeken natuurlijk. Goedkoper wordt het natuurlijk wel als we het transport uitbesteden aan de drugsmaffia. Je kan vast veel Coke verstoppen in een eend ;-) Maar alle gekheid op een stokje: ik ga het een en ander uitzoeken en als ik een concreet plan van aanpak heb leg ik het hier wel even voor. Wie weet kunnen we wat dingen combineren. In de tussentijd ga ik op zoek naar een flinke sleutelruimte in Den Haag (gaat vast lukken..... :? )

groet, Paul

Paul
Beginner
Beginner

Bericht door Paul » vr 10 jun, 2005 14:12

[quote="Pieuw"]Sla je slag en kom naar beneden!!
Citroneta Ax330
$ 550.000
citroneta ax330 exelente estado,segundo dueño,neumaticos buenos. Volver arriba

http://chile.lapapa.cl/index.nkt/c-1745 ... -Cl%E1sico

Dat bedoel ik nou. 550000 Chileense Peso is omgerekend zo'n 800 euro. Niet gek voor een eend in exelente estado :D Al weet je natuurlijk nooit hoe je dat moet interpreteren. Als dat in Chili betekent dat je het wegdek nog niet van binnenuit kan bekijken schiet je er nog niet zoveel mee op.

groet, Paul

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door leo top » vr 10 jun, 2005 14:19

etjen schreef:Ik weet uit ervaring met export dat als je het in een container pakt, zonder wielen, dat het dan oud ijzer is en geen auto (dit geld voor export naar Afrika)... Of dit ook met import geld weet ik niet. Wat ik wel weet is dat import van engelse voertuigen naar NL geen drol voorstelt. Maar dat zijn dan wel voertuigen die hier voorkomen (landrover enzo) Misschien dat die lui van de http://www.lrch.nl/ kunnen helpen. En ik zou ook eens rondvragen bij lui die citroens uit france halen. Op zich zit er niet zoveel verschil in. Buiten dan die plas water.
Het grote verschil is natuurlijk wel dat Engeland en Frankrijk landen zijn van de Europese Uni, en dat import uit deze landen veel eenvoudiger is.
En ongezien kopen? Moet je de verhalen eens horen van mensen die oldtimers uit de VS halen! Die Amerikanen noemen volledig verrotte auto's met een nieuwe laklaag gerestaureerd!

Paul
Beginner
Beginner

Bericht door Paul » vr 10 jun, 2005 15:01

leo top schreef:En ongezien kopen? Moet je de verhalen eens horen van mensen die oldtimers uit de VS halen! Die Amerikanen noemen volledig verrotte auto's met een nieuwe laklaag gerestaureerd!
Het verschil is natuurlijk wel dat Noord Amerika een bloeiende exportmarkt heeft in oldtimers. in Chili en Argentinie is dat veel minder gebruikelijk. Anders gezegd: de verkoper uit het voorbeeld rekent er helemaal niet op dat hij ongezien verkoopt. Bovendien stopt hij de auto niet na de overboeking in een lokale brievenbus. Er zal een tussenpersoon aanwezig moeten zijn. Daarom wou ik de lokale Citroenclub inschakelen voor assistentie en zoekhulp. Met een beetje geluk kan er dan een lokal met kennis van zaken aanwezig zijn bij de koop. Die brave man sturen we dan als dank na afloop een fles jenever in een klomp :lol:

Maar als het een gezamenlijk project wordt, is het alweer snel interessanter als iemand van hier die kant op gaat vliegen!

Groet, Paul

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » vr 10 jun, 2005 16:54

Hoi

Groot probleem is transport, hoe weet je zeker dat de eendjes niet los in een container worden gezet en vervolgens plat en overelkaarheen gerold in nl aankomen?

groet frank

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » za 11 jun, 2005 12:26

Ik zou zo'n citronetta volledig origineel houden of weer maken met eventueel een chassis met kenteken erbij om 'm legaal te krijgen... Ik denk dat die citronetta's meer geld zullen opleveren in Nederland als het een echte citronetta is en niet een nagemaakte 2cv, alhoewel het eigenlijk wel een nagemaakte is...

Misschien iets voor in Frankrijk te verkopen? Verzamelaars hebben belang bij dergelijke exemplaren, het moet in ieder geval speciaal zijn en dat zijn deze zeker!

Frank Dekkers
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

Gesloten