Verzinkte chassis, een nieuw hoofdstuk in de soap.

Reparaties, modificaties en onderhoud
Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » di 18 okt, 2005 11:29

posting van eendmeel van Theo, deze Theo dus:

http://www.2cv.nl/publicaties/theo

-------------------

Hoi Allemaal,

Vandaag kreeg ik mail van iemand, die bij de RDW afgwezen werd met een
gegalvaniseerd chassis. Heel vervelend, en het zou eigenlijk niet moeten
kunnen. Volgens de mails die ik heb gekregen van Solvit was alles
geregeld _ zie ook:
http://www.2cv.nl/ gegalvaniseerd chassis toegestaan. Met de
daarbij afgedrukte documenten zou je toch zeggen dat je goed zat.

Dat blijkt dus (nog) niet (overal) zo te zijn.
Inmiddels ben ik weer contact op aan het nemen met Solvit en met de
Europarlementariër die dit geregeld hebben.

Zijn er bij iemand mensen bekend, die het sinds juni al wèl gelukt is om
een gegalvaniseerd chassis goedgekeurd te krijgen??

Groetjes,

Theo.

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » di 18 okt, 2005 21:57

Kijk ook maar eens op het kitcarforum, daar is ook iemand bezig.
http://www.burtonclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1838

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 332
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Gegalvaniseerd chassis

Bericht door Le Patron » ma 24 okt, 2005 09:54

leo top schreef:Kijk ook maar eens op het kitcarforum, daar is ook iemand bezig.
http://www.burtonclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1838
Het betreft dezelfde auto waarover Theo ook heeft gepost.

Het verhaal gaat verder en is nog niet afgelopen, we hebben de info die Theo over de chassis en Solvit had gebruikt.
Van hogerhand bij de RDW is er geprotesteerd tegen de inslag.

We wachten af wat er gaat gebeuren, de kwestie zit nu in de papieren molen.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Hcokmot

Bericht door Hcokmot » ma 14 nov, 2005 15:47

Theo Joosten heeft dus zijn der franzose chassis goedgekeurd gekregen. Ik ben met de eendmeelteksten en de officiele papieren met mijn eend die inmiddels ook op een der franzose chassis rust naar de rdw in adam gegaan en helaas ze weten nergens vanaf...Zou iemand die zijn duitse chassis goedgekeurd gekregen heeft mij een pbtje willen sturen? Ik zou wel willen weten welk keuringsstation dat was en willen weten hoe het ging!

Alvast bedankt!
(een despirate Tomk die al 5 maanden niet meer in z'n dolly mag rijden...)

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 332
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

chassis

Bericht door Le Patron » ma 14 nov, 2005 17:10

Het is nog steeds niet rond, op papier was alles rond maar in de praktijk nog niet. Dat is nu even afwachten, er wordt aan gewerkt.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 18 nov, 2005 21:20

Eén probleem van de goedgekeurde chassis is dat niet iedereen overtuigt
is van de kwaliteit van die chassis, en dan speciaal op langere termijn.
De chassis waar vrijwel niemand twijfel heeft over de kwaliteit mogen niet
volgens de RDW, maar wel volgens de keurings instanties in andere europese landen.
Als het enige goedgekeurde chassis een chassis is wat na een jaar of 5
volledig doorgeroest is hoeft het voor mij niet, en zal ik voor mijn eigen veiligheid
het illegale pad betreden.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 332
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Gegalvaniseerd chassis

Bericht door Le Patron » vr 16 dec, 2005 10:25

Er wordt nog geen enkel gegalvaniseerd chassis toegelaten.

Maar het laatste bericht:

Solvit heeft opdracht gekregen van de RDW om uit te zoeken of de duitse TUV de volmacht had of heeft om de chassis goed te keuren.

Als dit positief wordt beantwoord dan is het rond en mogen de chassis gebruikt worden.


Wacht rustig af, voortijdige uitspraken en discussies hebben geen zin.
_________________
Met vriendelijke groet Godfried v/d Bergh
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Gebruikersavatar
Pelgrim
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 09:34
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Pelgrim » za 17 dec, 2005 00:15

Ik verwacht een Mod ingreep om het gehakketak dat niet meer over de inhoud ging te stoppen. Het komt er op neer dat geduld is geboden over de de toelating van het gegalvaniseerde chassis.
Ik vind jou ook lelijk! :twisted:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 17 dec, 2005 18:31

Pelgrim schreef:Ik verwacht een Mod ingreep om het gehakketak dat niet meer over de inhoud ging te stoppen. Het komt er op neer dat geduld is geboden over de de toelating van het gegalvaniseerde chassis.
De moderator heeft inderdaad even ingegrepen. :lol:

Bovenstaande conclusies zijn dus 100% juist, u gaat door voor de koelkast. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Re: Gegalvaniseerd chassis

Bericht door Lelijke Eend » ma 2 jan, 2006 16:55

Le Patron schreef:Er wordt nog geen enkel gegalvaniseerd chassis toegelaten.

Maar het laatste bericht:

Solvit heeft opdracht gekregen van de RDW om uit te zoeken of de duitse TUV de volmacht had of heeft om de chassis goed te keuren.

Als dit positief wordt beantwoord dan is het rond en mogen de chassis gebruikt worden.


Wacht rustig af, voortijdige uitspraken en discussies hebben geen zin.
_________________
Met vriendelijke groet Godfried v/d Bergh
Die volmacht moet komen van de Kraft Bundes Ambt, aldus de meneer van de RDW die ik net aan de telefoon had. Het probleem is n.l. dat het (voor de RDW) nog niet vast staat of de TuV wel een rechtsgeldige keuring is (vergelijk het met het nederlandse TNO, het zegt wel wat, maar is niet officieel). Daar moet Solvit nog achteraan (ik zal eens kijken of ik Solvit kan bereiken).

Ik weet dat Theo Joosten nu bezig is om o.a. het Wheels chassis en nog enige andere, in Frankrijk gebouwde, gegalvaniseerde chassis via België goed te keuren.

Overigens, zit Theo Joosten ook op het forum ? Ik zou graag eens in contact komen met hem.

Overigens, ik heb toestemming om op dit forum te laten weten dat ik met iemand van de RDW gebeld heb (anders had ik dit ook niet gepost). Die toestemming komt overigens van de jurist van de RDW (dat is diegene waarme ik gebeld heb).

Vraag aan Le Patron: wat is/zijn jouw informatiebron(nen) ?
Afblijven.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 2 jan, 2006 18:18

goed bezig LE

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 2 jan, 2006 21:39

Dankje :D
Afblijven.

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: Gegalvaniseerd chassis

Bericht door Duintje » ma 2 jan, 2006 22:46

Lelijke Eend schreef: Overigens, zit Theo Joosten ook op het forum ? Ik zou graag eens in contact komen met hem.
Zijn email adres staat op http://www.2cv.nl/publicaties/theo/

Nodig hem gelijk uit om nog eens een update te doen hier op het forum.

Marcel

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 332
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Re: Gegalvaniseerd chassis

Bericht door Le Patron » di 3 jan, 2006 09:11

Lelijke Eend schreef: Vraag aan Le Patron: wat is/zijn jouw informatiebron(nen) ?
Het betreffende chassis is door ons geleverd, wij hebben samen met de koper besloten dit in gang te zetten.

Dus niet alleen op papier maar gewoon doen.

Het is vervelend dat de koper op het moment niet met eigen auto kan rijden, maar dat hebben we met een leen auto opgelost zodat we een lange adem hebben en doorgaan waar anderen al lang weer creatief zouden zijn geweest.

Het chassis is een Nederlands product met TUV goedkeuring.

Ik vertrouw mijn informatie bronnen en na 15 jaar ervaring met RDW en douane ed. mogen we terug kijken op soms moeilijke, maar succesvolle samenwerking.

Mocht er desondanks verkeerde info van mijn kant komen laat het me even weten.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 3 jan, 2006 16:09

@Le Patron: Het is niet dat ik jouw informatiebronnen niet vertrouw, het is alleen dat ik nieuwschierig ben waar jij je info vandaan hebt.

@Duintje: dankje !
Afblijven.

Plaats reactie