Pagina 2 van 4
Geplaatst: di 18 okt, 2005 11:29
door Duintje
posting van eendmeel van Theo, deze Theo dus:
http://www.2cv.nl/publicaties/theo
-------------------
Hoi Allemaal,
Vandaag kreeg ik mail van iemand, die bij de RDW afgwezen werd met een
gegalvaniseerd chassis. Heel vervelend, en het zou eigenlijk niet moeten
kunnen. Volgens de mails die ik heb gekregen van Solvit was alles
geregeld _ zie ook:
http://www.2cv.nl/ gegalvaniseerd chassis toegestaan. Met de
daarbij afgedrukte documenten zou je toch zeggen dat je goed zat.
Dat blijkt dus (nog) niet (overal) zo te zijn.
Inmiddels ben ik weer contact op aan het nemen met Solvit en met de
Europarlementariër die dit geregeld hebben.
Zijn er bij iemand mensen bekend, die het sinds juni al wèl gelukt is om
een gegalvaniseerd chassis goedgekeurd te krijgen??
Groetjes,
Theo.
Geplaatst: di 18 okt, 2005 21:57
door leo top
Kijk ook maar eens op het kitcarforum, daar is ook iemand bezig.
http://www.burtonclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1838
Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: ma 24 okt, 2005 09:54
door Le Patron
Het betreft dezelfde auto waarover Theo ook heeft gepost.
Het verhaal gaat verder en is nog niet afgelopen, we hebben de info die Theo over de chassis en Solvit had gebruikt.
Van hogerhand bij de RDW is er geprotesteerd tegen de inslag.
We wachten af wat er gaat gebeuren, de kwestie zit nu in de papieren molen.
Geplaatst: ma 14 nov, 2005 15:47
door Hcokmot
Theo Joosten heeft dus zijn der franzose chassis goedgekeurd gekregen. Ik ben met de eendmeelteksten en de officiele papieren met mijn eend die inmiddels ook op een der franzose chassis rust naar de rdw in adam gegaan en helaas ze weten nergens vanaf...Zou iemand die zijn duitse chassis goedgekeurd gekregen heeft mij een pbtje willen sturen? Ik zou wel willen weten welk keuringsstation dat was en willen weten hoe het ging!
Alvast bedankt!
(een despirate Tomk die al 5 maanden niet meer in z'n dolly mag rijden...)
chassis
Geplaatst: ma 14 nov, 2005 17:10
door Le Patron
Het is nog steeds niet rond, op papier was alles rond maar in de praktijk nog niet. Dat is nu even afwachten, er wordt aan gewerkt.
Geplaatst: vr 18 nov, 2005 21:20
door André Post
Eén probleem van de goedgekeurde chassis is dat niet iedereen overtuigt
is van de kwaliteit van die chassis, en dan speciaal op langere termijn.
De chassis waar vrijwel niemand twijfel heeft over de kwaliteit mogen niet
volgens de RDW, maar wel volgens de keurings instanties in andere europese landen.
Als het enige goedgekeurde chassis een chassis is wat na een jaar of 5
volledig doorgeroest is hoeft het voor mij niet, en zal ik voor mijn eigen veiligheid
het illegale pad betreden.
Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: vr 16 dec, 2005 10:25
door Le Patron
Er wordt nog geen enkel gegalvaniseerd chassis toegelaten.
Maar het laatste bericht:
Solvit heeft opdracht gekregen van de RDW om uit te zoeken of de duitse TUV de volmacht had of heeft om de chassis goed te keuren.
Als dit positief wordt beantwoord dan is het rond en mogen de chassis gebruikt worden.
Wacht rustig af, voortijdige uitspraken en discussies hebben geen zin.
_________________
Met vriendelijke groet Godfried v/d Bergh
Geplaatst: za 17 dec, 2005 00:15
door Pelgrim
Ik verwacht een Mod ingreep om het gehakketak dat niet meer over de inhoud ging te stoppen. Het komt er op neer dat geduld is geboden over de de toelating van het gegalvaniseerde chassis.
Geplaatst: za 17 dec, 2005 18:31
door Punky
Pelgrim schreef:Ik verwacht een Mod ingreep om het gehakketak dat niet meer over de inhoud ging te stoppen. Het komt er op neer dat geduld is geboden over de de toelating van het gegalvaniseerde chassis.
De moderator heeft inderdaad even ingegrepen.
Bovenstaande conclusies zijn dus 100% juist, u gaat door voor de koelkast.

Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: ma 2 jan, 2006 16:55
door Lelijke Eend
Le Patron schreef:Er wordt nog geen enkel gegalvaniseerd chassis toegelaten.
Maar het laatste bericht:
Solvit heeft opdracht gekregen van de RDW om uit te zoeken of de duitse TUV de volmacht had of heeft om de chassis goed te keuren.
Als dit positief wordt beantwoord dan is het rond en mogen de chassis gebruikt worden.
Wacht rustig af, voortijdige uitspraken en discussies hebben geen zin.
_________________
Met vriendelijke groet Godfried v/d Bergh
Die volmacht moet komen van de Kraft Bundes Ambt, aldus de meneer van de RDW die ik net aan de telefoon had. Het probleem is n.l. dat het (voor de RDW) nog niet vast staat of de TuV wel een rechtsgeldige keuring is (vergelijk het met het nederlandse TNO, het zegt wel wat, maar is niet officieel). Daar moet Solvit nog achteraan (ik zal eens kijken of ik Solvit kan bereiken).
Ik weet dat Theo Joosten nu bezig is om o.a. het Wheels chassis en nog enige andere, in Frankrijk gebouwde, gegalvaniseerde chassis via België goed te keuren.
Overigens, zit Theo Joosten ook op het forum ? Ik zou graag eens in contact komen met hem.
Overigens, ik heb toestemming om op dit forum te laten weten dat ik met iemand van de RDW gebeld heb (anders had ik dit ook niet gepost). Die toestemming komt overigens van de jurist van de RDW (dat is diegene waarme ik gebeld heb).
Vraag aan Le Patron: wat is/zijn jouw informatiebron(nen) ?
Geplaatst: ma 2 jan, 2006 18:18
door backfire
goed bezig LE
Geplaatst: ma 2 jan, 2006 21:39
door Lelijke Eend
Dankje

Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: ma 2 jan, 2006 22:46
door Duintje
Lelijke Eend schreef:
Overigens, zit Theo Joosten ook op het forum ? Ik zou graag eens in contact komen met hem.
Zijn email adres staat op
http://www.2cv.nl/publicaties/theo/
Nodig hem gelijk uit om nog eens een update te doen hier op het forum.
Marcel
Re: Gegalvaniseerd chassis
Geplaatst: di 3 jan, 2006 09:11
door Le Patron
Lelijke Eend schreef:
Vraag aan Le Patron: wat is/zijn jouw informatiebron(nen) ?
Het betreffende chassis is door ons geleverd, wij hebben samen met de koper besloten dit in gang te zetten.
Dus niet alleen op papier maar gewoon doen.
Het is vervelend dat de koper op het moment niet met eigen auto kan rijden, maar dat hebben we met een leen auto opgelost zodat we een lange adem hebben en doorgaan waar anderen al lang weer creatief zouden zijn geweest.
Het chassis is een Nederlands product met TUV goedkeuring.
Ik vertrouw mijn informatie bronnen en na 15 jaar ervaring met RDW en douane ed. mogen we terug kijken op soms moeilijke, maar succesvolle samenwerking.
Mocht er desondanks verkeerde info van mijn kant komen laat het me even weten.
Geplaatst: di 3 jan, 2006 16:09
door Lelijke Eend
@Le Patron: Het is niet dat ik jouw informatiebronnen niet vertrouw, het is alleen dat ik nieuwschierig ben waar jij je info vandaan hebt.
@Duintje: dankje !