Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma 11 jul, 2005 22:57
door Punky
Onder de 2 traversebouten zit een plaatje staal. Deze steekt aan beide kanten wat uit. Deze uitstekselen sla je krom om de bouten te borgen. Dast zijn dus die uitsteeksels. Er vanuit gaande dat alles origineel is moet je deze dus naar buiten buigen en later weer terug buigen. Als er al eens gelast is aan je chassis door een of andere... Kan die zooi dus zijn vastgelast. Maar als het goed is is dat dus niet zo. :wink: Haal anders de tectyl of wat erop zit eens weg, dan zie je het beter. :wink:

Geplaatst: vr 19 aug, 2005 14:20
door Ealse
Formeel mag je een borgplaat maar eenmaal gebruiken, dus openbuigen de traversebout vaster zetten ende borgplaat weer omhoog tikken mag niet! Dit i.v.m. het risico van metaalmoeheid in de borgplaat en daardoor kans op scheuren.
Je hoort beide bouten los te maken en de borgplaat te vervangen door een nieuwe.

Geplaatst: ma 19 dec, 2005 20:50
door martijntje
kan ook je versnellingsbaksteun zijn heb weleens zoiets gelezen in het clubblad van de dvn. een nieuw rubber erop en het is verholpen, ik weet natuurlijk niet of dit bij jou ook aan de hand is.

Geplaatst: ma 19 dec, 2005 20:55
door Aloha Beach Cruiser
misschien stom..maar zijn het niet een van je fusee pennen?
dat zo'n klon'k veroorzaakt?

Geplaatst: ma 19 dec, 2005 21:00
door Delfosso
Dit was dus een beschamend verhaal. Heb mijn eendengarage de traversebouten opnieuw laten inzetten maar dat was onzinnig. Het was namelijk die verrotte lager die nu vervangen is. :shock:

Geplaatst: ma 19 dec, 2005 21:01
door Aloha Beach Cruiser
ach ja, het probleem is in ieder geval verholpen :lol: