Duintje schreef:ik las dat ik een week spierpijn zou moeten hebben en dat ik minimaal een dag bezig zou zijn geweest.
Vandaar dus dat mijn motorkap weer wit uitsloeg, want die had ik in een uurtje (inc cleanen) wel klaar.
Ik zal het nog eens proberen, en dan wat langer poetsen. Maar na dat cleanen met commandant, hoe lang poets je dan gemiddels op een motorkap ?
En is dat 1 keer met wax opzetten en vervolgens met droge doeken die laag weer uitwrijven ?
Of blijf je wax erop smeren ?
@ Anneke: Bedankt voor het aanbod, maar ik zal het eerst nog eens zelf proberen.
Marcel
Eerst neem je commandant 4 of 5 ff uit mijn hoofd voor verweerde lak in elk geval. Je koopt poets watten maak deze vochtig en ga beginnen met poetsen in kleine rondjes draaien (wel kracht zetten) Daarna navrijven met een poetsdoek tot alles weg is.
Stukje voor stukje doen
Daarna neem je turtlewax vloeibaar als je echt kapot wil kan je symonize kopen dat is harde was een stuk beter maar dan poets je je arm echt kapot.
Hier geld het zelfde voor als boven staat alleen moet je iets minder kracht zetten omdat een wax geen schuureffect heeft. Ik zou lekker de vloeibare was nemen van turtle.
LET OP: Veel vuldig poetsen met commandant (cleaner) is schadelijk je haalt namelijk steeds een laagje van je lak af op een gegeven moment is ie kapot gepoetsts en zie je de grondlaag (hebben veel eenden last van omdat maar dunne verflaag is)