Nieuw chassis EN NU ?

Reparaties, modificaties en onderhoud
Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Maikel » wo 7 sep, 2005 13:31

lang verhaal kort , zoveel mensen zoveel smaken.
Ik kon snel en veel tectyl ML regelen, en staat op dit spul dat het speciaal voor holle ruimtes is .. kortom daar gaan nu 5 bussen van in ( zat ook zo'n handig spuitslangetje bij )

Onderkant gaat gewoon in de tectyl .. en idd dit eens in de 3 jaar herhalen
some got it, some eend

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Matchless » wo 7 sep, 2005 13:45

Er zijn een paar belangrijke punten. Spuit er aan de buitenkant niet een te dikke laag op. Anders kan de roestduivel ongezien onder de tectyl doorkruipen en als je dan merkt dat er ergens iets roest, is het vaak al te laat.

Zorg, zeker in de holle ruimten, dat je een spulletje gebruikt dat blijvend wasachtig blijft. De gewone bruine tectyl uit de bouwmarkten beschermd wel, maar kan op een zeker ogenblik scheurtes gaan vertonen. Van hetzelfde merk (want Tectyl is gewoon een merknaam) bestaat ook wax, of je kunt Owatrol gebruiken.

Ik heb het overigens bij zowel de eend, als mijn HY laten doen. Ok het is wat duurder, maar de profi's komen overal met hun spullen bij en daar kom je nooit met je spuitbusje. De beste antiroest boer naar mijn mening zit in Alphen a/d/ Rijn.

En natuurlijk alles regelmatig controleren.
Beter een eend dan geen eend

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door 2cv6spécial » wo 7 sep, 2005 13:58

ik doe het vooral omdat ik er dan levenslange garantie op krijg,want een chassis is vrij duur:s en ook omdat het veel minder snel roest en een langere levensduur is.Oja,niet te verwonderen dat het chassis gebroken is,het is 27 jarr oud:p BLijkbaar was dit nog het originele :wink:
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » wo 7 sep, 2005 17:39

(offtopic)Hee Dolf wat heb je trouwens een mooie avatar! Wie zou die nou gemaakt hebben? Goh dat zal wel een goede fotograaf zijn geweest of niet? Kijk voor de grap eens op http://www.trustphotosite.com/deusjevoo ... ffen_2005/ !

Haha..

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » wo 7 sep, 2005 20:26

Op de site van J Cats staat een tekening van het chassis met daarop nog wat punten waar je gaten moet boren in je chassis om het van binnen echt overal te behandelen met wat-voor-spul-je-er-dan-ook-van-plan-was-in-te-gooien. Er zitten namelijk een paar holtes in je chassis (in de buurt van je traversebouten voorlangs) waar je anders niet bijkomt.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 8 sep, 2005 08:47

Frank Deusjevoo schreef:(offtopic)Hee Dolf wat heb je trouwens een mooie avatar!
:wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door deusjefoo » do 8 sep, 2005 13:59

Punky schreef:
Frank Deusjevoo schreef:In Nederland keuren ze het sinds kort ook goed hoor!
Uit betrouwbare bron weet ik dat dit nog steeds niet geheel rond is hoor. Dus roep dit niet te hard. :roll:
Volgens de website mag het wel

http://www.2cv.nl/publicaties/theo/index.html
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Matchless » do 8 sep, 2005 15:57

Het is wel rond, alleen moet onze RDW er nog aan wennen. Het kan dus voorkomen dat een keurmeester er nog niet van op de hoogt is.
Beter een eend dan geen eend

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » do 8 sep, 2005 19:41

Ik heb gemaild met de RDW. Hun reactie: die vraag is in dusverre technisch van dienst dat we later antwoord geven (binnen 5 werkdagen meen ik).

Uitkomst laat ik weten ...
Afblijven.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 8 sep, 2005 22:14

Mijn bron is dus volgens mij zelfs samen met die Theo Joosten de mannen van de RDW aan het wijsmaken dat het dus wel kan. Maar er worden dus nu nog steeds eenden afgewezen op een afwijkend chassis.

Ik weet niet of ik er zo meer over mag en kan zeggen, maar als er meer bekend is dan zal dat zeker gemeld worden neem ik aan. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » vr 9 sep, 2005 14:02

Ik zal de uitkoms in ieder geval melden ! Mosch alleen het Cassis chassis en het v/d Graaff chassis toegestaan zijn volgens hun, dan wijz ik ze even op de pagina op 2cv.nl hierover.

Overigens, sommige keurmeesters kennen de 'nieuwe' regels wat betreft de niet-orginele chassis nog niet. Wordt je Eend daarom afgekeurd, dan kan je stappen ondernemen (welke stappen weet ik niet).
Afblijven.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » vr 9 sep, 2005 20:58

Dus wacht ik nog maar effe met de aanschaf van een nieuw chassis... Ik was al bijna blij, maar dat is dus nu al weer om zeep geholpen. :(
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » vr 9 sep, 2005 21:31

een chassis met rdw-keur is niks mis mee...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » vr 9 sep, 2005 22:02

das stimmt ja,
maar een beetje keuze tussen de verschillende kwaliteiten en toch een legaal nummer is wel oke. ik zoek dus ook naar wat ervaringen van bezitters van verschillende nieuwe chassis.
Welke heeft je zoon gekocht en wat is jouw (en je zoons) eerste indruk er van?
Douglas Adams

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » vr 9 sep, 2005 22:17

chassis is het zwarte chassis van Le Patron in Ophemert. Zag er goed uit netjes afgewerkt. Prijs net geen 700 euro. zijn net begonnen met opbouwen en zo te zien zitten de gaten op de goeie plek. Moet echter nog een hoop op dus wie weet. begreep van Maikel dat hij wel probleempjes had met de gaten in het chassis. Tot op dit moment zijn we dik tevreden. de investering en moeite waard.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Plaats reactie