Pagina 2 van 6
Geplaatst: do 8 sep, 2005 09:50
door Maikel
DE POTTEN ZIJN ER AF
en zoals altijd was ik eigenwijs, maar na een goede nacht slaap toch maar besloten er met de slijptol op te gaan.
Mijn schoonvader heeft ze in alle smaken .. dus ik heb me vergrepen aan een van de grotere
De achterkant van beide potten had ik helemaal los , dus daar de bussen alvast uitgehaald en toen de achter bevesteging geheel open geslepen ( moets wel uitkijken dat ik de potten niet raakte ) en toen beetje wrikken en trekken et voilla 30 minuutjes later de boel los.
probleem was dat het dikke rubber wat tegen de pot aan zat met een soort van metalen ring, dat die ring dus vast was geroest aan de binnenzijde tegen de bus aan.
Die was met geen mogelijkheid los gekomen en ik vraag me af of ik de boel nog netjes schoonkrijg .. anders moet ik alsnog op pad voor een paar nieuwe bussen .
Maargoed oude chassis is bijna kaal .. we gaan vrolijk verder

Geplaatst: do 8 sep, 2005 10:08
door Punky
Je kunt onderdelen ook laten versturen hoor.

Geplaatst: do 8 sep, 2005 14:17
door Maikel
hmpf .. de bussen waren dermate rot dat ik nieuwe heb moeten halen

2 uur op en neer naar eindhoven, en 3 keer raden .. krijg ik die stomme bevestegingspunten waar de schokbrekers aan vast zitten met geen mogelijkheid uit het chassis gedraaid ..
Had ik dat geweten had ik die meteen ook mee kunnen nemen .. versturen dan maar idd is ook een optie ..
Geplaatst: do 8 sep, 2005 16:47
door Tom Duckpower
die bouten moet je verhitten..
niet direct op de bout, maar de bus waar ze inzitten.
Die bus zie als je tegen de zijkant van de busklem aankijkt.
Brander erop houden..dikke bahco erop en duwen...
Zo is het bij mij ook makkelijk gegaan!
Geplaatst: do 8 sep, 2005 19:50
door Maikel
Bij mij was een lange pijp en een dikke bako die het probleem verhielpen. Zo kon ik veel meer kracht zetten, en als ze een maal 1 slag hebben gehad komen ze praktisch vanzelf los.
Helaasch had Eminence Grise gelijk toen hij kwam kijken en we het stuurhuis wilde losdraaien , 1 bout was vastgelast .. grrrr kan ik morgenvroeg NOG een keer naar eindhoven voor zo'n stomme lange bout .. maar dan kan het opbouwen dan ook EINDELIJK echt gaan beginnen ..
Oohja de stootrubbers kreeg ik ook niet los want dat stomme draadeind begon mee te draaien .. nahja vervangen we die morgen dan ook maar meteen .. geen idee hoe ik die los zou moeten krijgen zonder het rubber te mollen.
Dus einde van de middag foto's gemaakt van het oude chassis en het nummer eruit geslepen zodat deze weer in het nieuwe chassis ingeslagen kan worden ( foto's en het nummer kan ik dan als bewijs meenemen )
Al met al .. best te doen maar je moet wel wat foefjes achter de hand hebben om het een en ander los te krijgen. Ben benieuwd wat de opbouw aan problemen met zich mee gaat brengen ..
Geplaatst: do 8 sep, 2005 22:20
door Punky
Wordt alleen al een duur eendje aan brandstof voor de onderdelen hoor ik al. En dat met de huidige olieprijzen.

Geplaatst: do 8 sep, 2005 22:49
door Eminence Grise
als je nou eens een aanhangwagen onderdelen meebrengt naar de AZ markt hoeven wij niet zover te rijden.
Geplaatst: do 8 sep, 2005 22:51
door Punky
Zeg maar wat je moet hebben.
Al komen er ook verschillende eend en mehari specialisten na de A-markt hoor. Geef daar je bestelling ff op.
Of verhuis naar wat noordelijkere oorden, dan ben je helemaal uit de problemen.

Geplaatst: do 8 sep, 2005 23:07
door Eminence Grise
kan ook d eend verkopen....
maar bedankt voor je aanbod. Hoop voor de 25e klaar te zijn en niets meer nodig te hebben.
Geplaatst: do 8 sep, 2005 23:11
door Punky
Moet de hele pick-up voor de 25ste klaar zijn.
Dan heb je nog veel werk te verzetten zeg!!!

Geplaatst: do 8 sep, 2005 23:31
door Eminence Grise
hebben nog wel ff. als alle nieuwe onderdelen er zijn schiet het op.
Geplaatst: vr 9 sep, 2005 20:02
door Maikel
zo eindelijk krijgt het vorm .. vanochtend de motor even uitgelaten en "even" Vaals - Eindhoven - Vaals geraced hoewel dat niet meevalt .. die A2 zit behoorlijk vol ook na de ochtendspits
Maargoed eigenlijk heel snel erg ver gekomen in dus relatief weinig tijd staat het eendje nu weer op eigen pootjes ( bandjes ) dus veerpotten en schokbrekers benzine- en remleiding er weer onder.
Hoewel ik nog wel even moet kijken hoe ik de rem en benzine leiding weer netjes tegen het chassis krijg want die op het originele chassis zaten heb ik niet goed over kunnen zetten ( de houders zijn wel heel maar die vallen weer in een soort van plastic plugjes die in de gaten van het chassis zitten .. en die plugjes die kreeg ik er niet heel uit )
Maargoed , er zit duidelijk schot in de zaak en als het niet zo geregend had hier was ik wellicht nog verder gekomen .. nu maar het een en ander opgeruimt ff nog wat hammerrite gehaald voor het nodige opknap / ontroest werk .
Maargoed hij rijd weer, morgen krijg ik hulp van een vriendje dus kan de motor er weer op .. en als het een beetje meezit de koets ook weer ... kortom .. JIPPIE !!
Geplaatst: za 10 sep, 2005 10:10
door Frank Munneke
ik zou eerst de koets plaatsen en dan de motor.
succes Frank
Geplaatst: za 10 sep, 2005 18:41
door Maikel
eerst de koets en dan de motor ?
waarom zou je dat dan doen ?
Nahja de motor staat er inmiddels weer op ( wel even eerst nog de remschijven en de handremblokjes vervangen )
Morgen de nieuwe uitlaat verder plaatsen benzine tank en dan maandag vrij en daarna de koest .. ben benieuwd hoe het allemaal gegaan is en oftie nog start

Geplaatst: wo 14 sep, 2005 08:59
door Eminence Grise
kwam gisteravond bij je langs en de eend was niet te zien. weer rijdbaar ?