witte rook na start

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » di 29 nov, 2005 13:43

aah...het witte rook probleem. Tjaaaa. Dat heb ik dus ook bij een van m'n eenden. 's Winters dan. 't Is niet alleen condens, er zit ook onverbrande benzine in, dat ruik je en dat zie je (de rook lost niet op zoals gewone condens) Heb alles al geprobeerd, maar niets garandeert dat het niet meer voorkomt. Vooral als de ruitjes beslagen zijn, of als het erg koud is weet ik meestal wat ik kan verwachten (en kijk even of er geen voetgangers aankomen) Ik heb er hier al vaak over geschreven, maar vooruit:

Wat naar mijn idee een beetje helpt:
-bougies die iets verder de verbrandingsruimte in steken. Zoals de Champion L82YC
-goede bougiekabels etc.
-geen gas geven bij koude start, alleen choken.

Ik maak bijna alleen maar lange ritten met die eend en toch doet ie het. Olieverbruik is nihil. Vlotterstand en sproeiers volgens fabriek.

Ik heb het vermoeden dat het alleen voorkomt bij de 664 motortjes, met de lagere compressie, maar jij schrijft dat je een eend uit 84 hebt. Zou je toch eens voor me op het typeplaatje willen kijken (kleine plaatje op motorblok bij het vliegwiel)? Wellicht heb je toch een 664 motor ( en kun je ook goedkopere 95 benzine tanken.

Bullit, na lange tijd maar weer eens een kijkje genomen op 2cv.nl

Gast

Bericht door Gast » di 29 nov, 2005 17:23

ik ga zeker eens op t plaatje kijken bullit.... blij te horen dat ik niet de enige ben :oops: jouw omschrijving is exact als ik het ervaar....

ben benieuwd wat er op t plaatje staat... ga morgen bij licht eens kijken

mzl Goanna

Gast

Bericht door Gast » wo 30 nov, 2005 15:57

heb ff gekeken en als ik het goed heb gezien door al t smeer heen is het een A ..../ 635 motor

dus helaas geen '95 tanken.... :lol:
maar any way... ik ga m verkopen. zin in een nieuwe uitdaging.... oogje op een wv t3 campertje uit '82

groetjes Goanna

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 598
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » do 1 dec, 2005 14:02

Anonymous schreef:heb ff gekeken en als ik het goed heb gezien door al t smeer heen is het een A ..../ 635 motor

dus helaas geen '95 tanken.... :lol:
maar any way... ik ga m verkopen. zin in een nieuwe uitdaging.... oogje op een wv t3 campertje uit '82

groetjes Goanna
Omdat je 2cv wat minder lekker start ga je hem al weer de deur uit doen?
La vie est belle.

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » do 1 dec, 2005 14:37

Anonymous schreef: maar any way... ik ga m verkopen. zin in een nieuwe uitdaging.... oogje op een wv t3 campertje uit '82
'82 is ook luchtgekoeld! ;) Alleen met twee cilinders meer! ;)

Gast

Bericht door Gast » vr 2 dec, 2005 14:16

nee, nee nee..... ik ben altijd al van plan geweest om ooit een klein campertje te kopen. Deze eend heb ik van mijn pa overgenomen. Maar ik wil dus graag een camper (had ik toen t geld niet voor) en ik kan helaas niet een eend, een ax en een vw t3 onderhouden, dus iets moet plaats maken... is echter wel met pijn in het hart.
dus niet omdat ie slecht start, of omdat ie rookt in de ochtend (ik de hle dag, dus) , of omdat ik het een koud autotje vind (is de t3 ook, en zomers opendakkie in mijn eendje is goud waard) maar gewoon omdat ik een keuze moest maken.

Gebruikersavatar
goanna
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: di 20 sep, 2005 13:35
Locatie: breda
Contacteer:

Bericht door goanna » ma 5 dec, 2005 20:37

nope helaas.... we zijn beide liefhebbers van t eendje maar willen ook beide een campertje... besluit is genomen, busje is gekocht en eend staat te koop... no way back
live to ride
ride a duck

Gesloten