Geplaatst: di 29 nov, 2005 13:43
aah...het witte rook probleem. Tjaaaa. Dat heb ik dus ook bij een van m'n eenden. 's Winters dan. 't Is niet alleen condens, er zit ook onverbrande benzine in, dat ruik je en dat zie je (de rook lost niet op zoals gewone condens) Heb alles al geprobeerd, maar niets garandeert dat het niet meer voorkomt. Vooral als de ruitjes beslagen zijn, of als het erg koud is weet ik meestal wat ik kan verwachten (en kijk even of er geen voetgangers aankomen) Ik heb er hier al vaak over geschreven, maar vooruit:
Wat naar mijn idee een beetje helpt:
-bougies die iets verder de verbrandingsruimte in steken. Zoals de Champion L82YC
-goede bougiekabels etc.
-geen gas geven bij koude start, alleen choken.
Ik maak bijna alleen maar lange ritten met die eend en toch doet ie het. Olieverbruik is nihil. Vlotterstand en sproeiers volgens fabriek.
Ik heb het vermoeden dat het alleen voorkomt bij de 664 motortjes, met de lagere compressie, maar jij schrijft dat je een eend uit 84 hebt. Zou je toch eens voor me op het typeplaatje willen kijken (kleine plaatje op motorblok bij het vliegwiel)? Wellicht heb je toch een 664 motor ( en kun je ook goedkopere 95 benzine tanken.
Bullit, na lange tijd maar weer eens een kijkje genomen op 2cv.nl
Wat naar mijn idee een beetje helpt:
-bougies die iets verder de verbrandingsruimte in steken. Zoals de Champion L82YC
-goede bougiekabels etc.
-geen gas geven bij koude start, alleen choken.
Ik maak bijna alleen maar lange ritten met die eend en toch doet ie het. Olieverbruik is nihil. Vlotterstand en sproeiers volgens fabriek.
Ik heb het vermoeden dat het alleen voorkomt bij de 664 motortjes, met de lagere compressie, maar jij schrijft dat je een eend uit 84 hebt. Zou je toch eens voor me op het typeplaatje willen kijken (kleine plaatje op motorblok bij het vliegwiel)? Wellicht heb je toch een 664 motor ( en kun je ook goedkopere 95 benzine tanken.
Bullit, na lange tijd maar weer eens een kijkje genomen op 2cv.nl