Plamuur aanbrengen
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
Je kan beter vertinnen ipv plamuren. Jammer dat ik er nog niet van op de hoogte was toen ik mijn eend aan het verven was. maar plamuur krimpt op den duur en geeft scheurtjes.
http://www.rustbuster.nl/Solderen_enzo/Vertinnen.htm
Verder kan je Owatrol olie naar mijn mening wel op blankmetaal gebruiken. Zeker ben ik er nog niet van maar zie daarom mijn testje in het owatrol topic
http://www.rustbuster.nl/Solderen_enzo/Vertinnen.htm
Verder kan je Owatrol olie naar mijn mening wel op blankmetaal gebruiken. Zeker ben ik er nog niet van maar zie daarom mijn testje in het owatrol topic
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
-
- Addicted user
- Contacteer:
Vertinnen is inderdaad beter maar soms niet haalbaar bij moeilijke locaties. Staalplamuur moet in princiepe altijd over blank metaal, daarna primer er over en aflakken. Bij plamuren is het gewoon belangrijk om de laagdikte zo dun mogelijk te houden.
Diverse motortanken in de plamuur gezet en na 11 jaar nog niets te zien hoor. Wat ik vaak zie is dat ze er veel te veel plamuur op zetten. Dan kun je beter de zaak eerst zo ver mogelijk uitdeuken, kloppen en het laatste beetje plamuren.
Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar 0 plamuur en indien mogelijk tin en lood. Enige nadeel met vertinnen is dat de dampen giftig zijn en je moet handschoenen dragen tegen loodvergiftiging. Een koolstofmasker is geen overbodige luxe.
Diverse motortanken in de plamuur gezet en na 11 jaar nog niets te zien hoor. Wat ik vaak zie is dat ze er veel te veel plamuur op zetten. Dan kun je beter de zaak eerst zo ver mogelijk uitdeuken, kloppen en het laatste beetje plamuren.
Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar 0 plamuur en indien mogelijk tin en lood. Enige nadeel met vertinnen is dat de dampen giftig zijn en je moet handschoenen dragen tegen loodvergiftiging. Een koolstofmasker is geen overbodige luxe.
-
- Moderator
Idd plamuur in dunne lagen opbrengen op blanke plaat. Heb je een goed laksysteem en zit er blanke harde plaat onder je plamuur, dan zul je daar na een aantal jaren geen roest onder aantreffen, om de simpele reden dat er dan geen vocht bij kan. Na plamuren en strakschuren wel zsm primer en lak aanbrengen, aangezien plamuur idd in zekere mate vocht aantrekt. Wel een goede 2k plamuur halen en niet van die tubetjes met 1k vulmiddel, want dat hardt uit door verdamping ipv door chemische reactie (en geeft regelmatig scheurtjes --> dus meer kans op roestvorming).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams