6% meer lijkt mij acceptabel. Ik vind het geen punt om voor een berg/heuvel even terug te schakelen.AcaMarcel schreef:Hoi Crashduk,
Ik heb mijn persoonlijk vertaler erop los gelaten en ik begrijp dat; bij de standaard ombouw van 4 naar 5 versnellingen de eind reductie/overbreng verhouding hetzelfde is.
MAAR je kan voor 350Fr. (236,€) meerprijs kiezen uit een 6% of 20% hoogere eind-reductie/overbrengings.
Waarbij de 6% 'verhoging' voor de visa-blokjes wordt geadviseerd en de 20% 'verhoging' voor de Burtons wordt geadviseerd vanwege de pk/gewicht verhouding.
Het lijkt me niet de bedoeling/verstandig dat je met een normaal eenden blok en 20% hogere eind-reductie/overbrenging gaat rijden, omdat je dan juist bij wat tegen wind of berg op, meer terug zult moeten schakelen naar de 4e versnelling dan je wilt. (kwestie van Pk gebrek)
Hopenlijk duidelijk genoeg..
Greetz; M.
5-bak
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Afblijven.
het aantal tandjes zeker...Lelijke Eend schreef:Waar zit hem dan het verschil ? Passen ze het diffrentieel ook aan ofzo ?backfire schreef:niet helemaal want hoewel de 5 zelfde overbrenging heeft als de "oude" 4 kun je een totaal overbrenging krijgen van 120%, dus in zijn 5 draait hij toch minder toeren. Voordeel is wel dat je lekker door kunt trekken in zijn 3 en zijn 4
vroem vroem
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
aha dat weten we dan ook weerAnonymous schreef:Jawohl. Het 8/33 differentieel van de eend wordt vervangen door het 8/31 differentieel van een dyane6 (of akadiane of ami8). Daarvan komt de 6% verschil.Lelijke Eend schreef:Waar zit hem dan het verschil ? Passen ze het diffrentieel ook aan ofzo ?
vroem vroem
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27