Nieuw hier en op zoek naar eendje!

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
patje74
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door patje74 » wo 23 nov, 2005 16:33

Ben je niet bang dat "Herby" nooit meer de garage uit zal komen? :wink:

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 23 nov, 2005 17:04

patje74 schreef:Ben je niet bang dat "Herby" nooit meer de garage uit zal komen? :wink:
Nou, ... ik denk dat het wel meevalt. Voorlopig zoek ik toch een eend die eerst uit elkaar zal moeten. En daarbij komt dat ik het project niet alleen doe, maar samen met mijn huisgenoot. Het wordt dan ook een soort van 'huisauto'. :)

Maar mijn kevertje, .... ja dat is mijn eerste autootje. Ik denk niet dat die ooit definitief vertrekt! :)
Afbeelding
(K weet het, .. het is vloeken hier, .. maar toch! ;))

Maar het sluit natuurlijk niet uit dat ik een mooie charleston in mijn hart sluit! Ik heb immers er een mooi plekje voor vrij in de schuur! :)
(K weet het, .. het is vloeken hier, .. maar toch! ;))

Rens

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » wo 23 nov, 2005 17:11

dat vloeken valt wel mee hoor,
er zijn hier ook mensen die naast de 2cv ook de kever wel een sympathieke auto vinden.

Die van jou ziet er niet slecht uit trouwens :D

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door patje74 » wo 23 nov, 2005 17:26

Vloeken? Nee hoor! Luchtgekoeld, klassiek, en niet gestyled zoals van die knakenbakken-kevers die bijna op de grond liggen. Nee, ik kan hem wel waarderen hoor!

En een eerste auto bewaren is altijd leuk. Mijn eend is mijn trouwauto geweest. Die gaat ook nooit weg.
En mijn GS, ach... als die echt niet meer op de weg te houden is dan ga ik haar stallen en sparen voor een complete restauratie. Maar weg doen, nee.

Ik ben benieuwd wat je van de 2CV-rijeigenschappen zal vinden t.o.v. je kever.

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 23 nov, 2005 17:44

Dank voor de leuke reacties! :) De 2cv en de kever zijn toch dezelfde type klassiekers en daarom heb ik voor beide wel een zwak! Maar het moet wel gewoon origineel blijven, dat is gewoon het mooist vind ik. :)
Misschien dat er een keertje een combi-meeting in zit met twee fora?
patje74 schreef: Ik ben benieuwd wat je van de 2CV-rijeigenschappen zal vinden t.o.v. je kever.
Daar ben ik ook érg benieuwd naar! :D Heb wel eens meegereden in een eend, maar nooit zelf gereden. Ik zal het binnenkort mogen meemaken! :D

Rens

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door patje74 » wo 23 nov, 2005 17:49

Rens schreef: Misschien dat er een keertje een combi-meeting in zit met twee fora?
Welk forum bedoel je? Toevallig http://www.keversite.nl/ ?
Ik ben daar zelf ook lid, ik heb daar eens gekeken hoe jullie het LPG-verwarm-verhaal bij jullie kevers oplossen. Ik wilde toen LPG in mijn GS bouwen. (ook een luchtgekoelde 4 cilinder met halfautomaat)
Rens schreef:
patje74 schreef: Ik ben benieuwd wat je van de 2CV-rijeigenschappen zal vinden t.o.v. je kever.
Daar ben ik ook érg benieuwd naar! :D
Het grootste verschil; een 2CV heeft vering! :wink:

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 23 nov, 2005 19:49

Hey,

Nee, ik bedoelde de keversite in eerste instantie niet, maar het gedeelde forum van mijn eigen site. Maar keversite wordt er dan natuurlijk wel in betrokken. Daar zijn namelijk zo veel mensen lid! :)

De vering ben ik ook erg benieuwd naar! :D Dat is ook de reden waarom ik eens citroen wil rijden! :)

Rens

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door patje74 » wo 23 nov, 2005 19:56

Rens schreef:Hey,
De vering ben ik ook erg benieuwd naar! :D Dat is ook de reden waarom ik eens citroen wil rijden! :)

Rens
Als het je om vering gaat, dan wil jij niet een stukje in mijn GS rijden. :D Maareh, je kever, wat voor blok + bak ligt daar in?

Hoewel ik er nooit een zou kopen (alhoewel, zeg nooit nooit...) denk ik altijd met veel plezier terug aan de '74-er 1303 van mijn opa. Zo eentje met een bol voorruit. Hij wat ook nog eens goudkleurig. Tja, die was eigenlijk best mooi. Maar doe mij maar een Citroën. :wink:

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 23 nov, 2005 20:19

Mijn kever hangt een standaard 4 bak in met een 1200 cc die 34 pk levert. Dat is natuurlijk een godsvermogen ivm dat van een eendje! ;)

1303 is wel een leuke kever, maar ben ik wat minder gecharmeerd van. Ik ga liever voor de oudjes van vóór '63, en dan het liefst een met een vouwdak! :) (Beetje duur, dus daarom toch maar een eendje! :)) De oudjes lijken qua wegligging ook het meest op een eend, itt de superkever 1303 met ruim 50 pk en een top van 160.

Al met al, doe ik graag een uitstapje naar een eendje! :) Lijkt me wel mooi, tuffen met het dak open! :D

Rens

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 23 nov, 2005 21:53

Lelijke Eend schreef:Ey, Rens,. een Eend met een 6-motor (602cc) heeft 29PK. Zet er een turbopijp op, dan heb je er 33 ! Dus qua vermogen maakt het niet zoveel verschil.
En dan hebben we het niet eens over pk/kg verhouding.

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 23 nov, 2005 22:46

backfire schreef:
Lelijke Eend schreef:Ey, Rens,. een Eend met een 6-motor (602cc) heeft 29PK. Zet er een turbopijp op, dan heb je er 33 ! Dus qua vermogen maakt het niet zoveel verschil.
En dan hebben we het niet eens over pk/kg verhouding.
nee idd, ik zag ook al dat het qua topsnelheid niet veel uitmaakt met de standaard 1200tjes. Een kever weegt ook al gauw bijna 200 kg meer!

Wat betreft de bovenstaande kever, ...niet echt mijn smaak. Maar ja, dat is het voordeel van die autos, je kunt er mee doen wat je wilt!

Rens

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Ronald » wo 23 nov, 2005 22:59

Code: Selecteer alles

Is het nou wel of niet een sticker? En heeft het nou een ruitjesmotief of niet??? 
De (gewone)stof was in het eerste jaar v/d charleston zwart wit geruit, wiebertjesmotief. Had toen ook trommelremmen voor.
Daarna grijs (iets veloursachtigs geloof ik), gestikt in ruitjesmotief.

Ronald

Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rens » do 24 nov, 2005 10:14

Oja, ... daarbij kom ik nog op een andere vraag: Trommelremmen of schijfremmen? Wat zijn de voor en nadelen van beide? Is de een goedkoper/beter aan te komen?

Groeten,

Rens

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » do 24 nov, 2005 16:22

Schijven...

om de eenvoudige reden dat post-'82 eenden allemaal schijven hebben,
en er dus gemakkelijker aan te geraken is.

Het LHM (schijven dus) systeem is ook minder onderhoudsintensief.

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door patje74 » do 24 nov, 2005 16:45

rocco schreef:Schijven...

om de eenvoudige reden dat post-'82 eenden allemaal schijven hebben,
en er dus gemakkelijker aan te geraken is.

Het LHM (schijven dus) systeem is ook minder onderhoudsintensief.
Maar je moet niet denken dat trommels een drama zijn qua onderhoud hoor!

Plaats reactie