hoe drijf je de topsnelheid van een eend op?

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 28 nov, 2005 17:57

2cv6spécial schreef:
Een zogenaamde 'wheeliebar' lijkt me de belangrijkste aanpassing..

Met voorwielaandrijving gaat dat zeker lukken,wheelies trekken :roll: :wink:
Zat ik al op te wachten ;)
Maar ik geloof wel dat je serieus een probleem met je wegligging krijgt als je daar niet ook het nodige aan aanpast. Als ik met mijn Visablokje, wind en zon in de rug bergaf kachel en ik zie mijn wijzertje uit de teller draaien (130/140 'op de teller') dan heb ik niet echt het gevoel dat ik nog veel aan mijn stuurinrichting heb. Nog los van de trillingen e.d. lijkt het contact tussen voorwielen en wegdek niet echt optimaal meer. Ik weet niet wat mogelijke oplossingen zijn en wat de verschillende tuners op dit forum al aan ervaringen hebben?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » ma 28 nov, 2005 18:32

ok,mss het bij de huidige aanpassingen laten :D
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 28 nov, 2005 19:52

Da hoef nie! Ik zeg alleen hoe mijn eend reageert bij 'hoge' snelheden. Kan ook best eens aan mijn eend liggen. Maar gezien de 'aerodynamica' en constructie van 't ding, lijkt een eend niet helemaal gebouwd om idioot hard te rijden. Maar meer reacties van hardrijders???
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 28 nov, 2005 19:57

hoe harder je rijdt hoe meer zin je dak krijgt om zonder eend verder te leven ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » ma 28 nov, 2005 20:00

dak is geen probleem,twordt een hoffmann :wink:
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 28 nov, 2005 22:21

Je kan trouwens ook achter ene heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele snelle vrachtwagen gaan kleven ;)
Afblijven.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 29 nov, 2005 18:16

zijn er ook langzame vrachtwagens dan???????????

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 29 nov, 2005 18:21

zijn er ook langzame vrachtwagens dan???????????

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 29 nov, 2005 19:09

Ja, dat zijn de meesten, begrensd op 89km/u ;)
Afblijven.

2cv6spécial
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 02:23
Locatie: Ursel, Belgium

Bericht door 2cv6spécial » di 29 nov, 2005 19:57

past de bak van een gs op het 2cv blokje?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!

Gast

Bericht door Gast » wo 30 nov, 2005 20:10

Ik dnek het niet...Wat je kan doen is een Acadianebak nemen, ik dacht dat die nog net iets langer waren dan een Dyane?

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » wo 30 nov, 2005 20:16

Ik dus weer he... :oops:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » do 29 dec, 2005 17:32

Anonymous schreef:Ik denk het niet...Wat je kan doen is een Acadianebak nemen, ik dacht dat die nog net iets langer waren dan een Dyane?
Volgens mij zijn die hetzelfde, ik ben opzoek naar een dyane-bak. Versnellingsbak-lijst Er wordt gewaarschuwd dat een eendenblok met 123 teveel toeren zou maken bij volgas, helpt het dus om een dyane-bak te gebruiken? Maakt ie dan alleen minder toeren of wil gaat ie nou ook meer naar de 120 km/h?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 29 dec, 2005 18:33

ik ook dus als je er een paar weet liggen. Je kunt ook combineren, 2cv6 bak en eindoverbrenging van de dyane. Houd er wel rekening mee dat je dan wel wat meer pk's nodig zult hebben.

(Cit)Roel

Bericht door (Cit)Roel » do 29 dec, 2005 18:35

Hoe doet een dyane dat dan? Alleen de lagere CW-waarde? Als ik meer weet laat ik het je weten...

Plaats reactie