Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 28 nov, 2005 17:57
door the Nosepicker
2cv6spécial schreef:
Een zogenaamde 'wheeliebar' lijkt me de belangrijkste aanpassing..

Met voorwielaandrijving gaat dat zeker lukken,wheelies trekken :roll: :wink:
Zat ik al op te wachten ;)
Maar ik geloof wel dat je serieus een probleem met je wegligging krijgt als je daar niet ook het nodige aan aanpast. Als ik met mijn Visablokje, wind en zon in de rug bergaf kachel en ik zie mijn wijzertje uit de teller draaien (130/140 'op de teller') dan heb ik niet echt het gevoel dat ik nog veel aan mijn stuurinrichting heb. Nog los van de trillingen e.d. lijkt het contact tussen voorwielen en wegdek niet echt optimaal meer. Ik weet niet wat mogelijke oplossingen zijn en wat de verschillende tuners op dit forum al aan ervaringen hebben?

Geplaatst: ma 28 nov, 2005 18:32
door 2cv6spécial
ok,mss het bij de huidige aanpassingen laten :D

Geplaatst: ma 28 nov, 2005 19:52
door the Nosepicker
Da hoef nie! Ik zeg alleen hoe mijn eend reageert bij 'hoge' snelheden. Kan ook best eens aan mijn eend liggen. Maar gezien de 'aerodynamica' en constructie van 't ding, lijkt een eend niet helemaal gebouwd om idioot hard te rijden. Maar meer reacties van hardrijders???

Geplaatst: ma 28 nov, 2005 19:57
door Tom Duckpower
hoe harder je rijdt hoe meer zin je dak krijgt om zonder eend verder te leven ;)

Geplaatst: ma 28 nov, 2005 20:00
door 2cv6spécial
dak is geen probleem,twordt een hoffmann :wink:

Geplaatst: ma 28 nov, 2005 22:21
door Lelijke Eend
Je kan trouwens ook achter ene heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele snelle vrachtwagen gaan kleven ;)

Geplaatst: di 29 nov, 2005 18:16
door backfire
zijn er ook langzame vrachtwagens dan???????????

Geplaatst: di 29 nov, 2005 18:21
door backfire
zijn er ook langzame vrachtwagens dan???????????

Geplaatst: di 29 nov, 2005 19:09
door Lelijke Eend
Ja, dat zijn de meesten, begrensd op 89km/u ;)

Geplaatst: di 29 nov, 2005 19:57
door 2cv6spécial
past de bak van een gs op het 2cv blokje?

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 20:10
door Gast
Ik dnek het niet...Wat je kan doen is een Acadianebak nemen, ik dacht dat die nog net iets langer waren dan een Dyane?

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 20:16
door Yannick
Ik dus weer he... :oops:

Geplaatst: do 29 dec, 2005 17:32
door CitRoel
Anonymous schreef:Ik denk het niet...Wat je kan doen is een Acadianebak nemen, ik dacht dat die nog net iets langer waren dan een Dyane?
Volgens mij zijn die hetzelfde, ik ben opzoek naar een dyane-bak. Versnellingsbak-lijst Er wordt gewaarschuwd dat een eendenblok met 123 teveel toeren zou maken bij volgas, helpt het dus om een dyane-bak te gebruiken? Maakt ie dan alleen minder toeren of wil gaat ie nou ook meer naar de 120 km/h?

Geplaatst: do 29 dec, 2005 18:33
door backfire
ik ook dus als je er een paar weet liggen. Je kunt ook combineren, 2cv6 bak en eindoverbrenging van de dyane. Houd er wel rekening mee dat je dan wel wat meer pk's nodig zult hebben.

Geplaatst: do 29 dec, 2005 18:35
door (Cit)Roel
Hoe doet een dyane dat dan? Alleen de lagere CW-waarde? Als ik meer weet laat ik het je weten...