Pagina 2 van 3

Geplaatst: vr 2 dec, 2005 10:30
door flusc
André Post schreef:Het gebeurt wel eens dat vuil zich verzamelt onder in de koeltunnel tussen de cilinder
koelribben.
Hierdoor wordt de cilinder plaatselijk slecht gekoeld met als gevolg oververhitting
van de cilinder.
het gebeurd ook wel eens dat je je motor in de friet rijdt :D zeker als je 160 probeert te rijden :twisted:

Geplaatst: zo 4 dec, 2005 08:57
door Ramon
van het weekend, een nieuwe vacuum pompje gemonteerd, andere stationair sproeier, vlotterhoogte, en ook de stroom gemeten op de onsteking bij starten (10.4) is dus goed, oja ook nog een nieuwe accu gemonteerd.

hij start iets beter maar nog niet helemaal lekker.

Geplaatst: ma 5 dec, 2005 11:22
door Gerard2cv
Heb je hem nu stationair goed afgesteld bij een goed warme motor?

Geplaatst: di 13 dec, 2005 21:24
door Ramon
ja alles staat goed, maar het is nog steeds een bak van elende. hoe kouder hoe slechter en hoe warmer hoe beter

ik weet het niet meer dus ik zal er mee moeten leven de gouden tip word beloond met een flesje heerlijk wijn

Geplaatst: di 13 dec, 2005 22:48
door Punky
Had dus vorig jaar hetzelfde probleem.

Hoe oud is je accu? :roll:

Geplaatst: di 13 dec, 2005 22:55
door Ramon
alles is nieuw!!!!!!!!!!!!!! ook de accu

dat is het eerste wat ik deed

Geplaatst: di 13 dec, 2005 22:56
door Ramon
heb genoeg volt op de onts. als ik start

Geplaatst: wo 14 dec, 2005 08:45
door Gerard2cv
Begin bij het begin.Accupolen schoon maken,aansluitingen aan bak en
startmotor schoonmaken,stekkers aan contactslot en bobine met JIF schoonmaken.Vlotterniveau controleren,Na evt.correctie overnieuw
stationair afstellen,werking choke en terugtrek mechanisme controleren,
Bougiekabels in een waterslang verpakken,zodat er geen vocht bij kan en
ze nergens tegen massa kunnen komen.Kleppen stellen.Meer weet ik niet
meer,maar volgens mij moet hij het dan doen

Geplaatst: zo 18 dec, 2005 12:06
door Ramon
zoals telefonisch besproken alles gehad gerard!

maar nu na 10 x alles na gelopen te hebben heb ik het een beetje gehad,

hij deed het met het andere blok ook niet alles is over gezet behalve het basis blok!


dus ik weet het niet

Geplaatst: zo 18 dec, 2005 13:04
door Aloha Beach Cruiser
:? hoe zit het met de inlaatpakkingen van je spruitstuk...(of heb ik iets over het hoofd gelezen) ik heb bij mezelf ook zo'n soort probleem gehad, en toen heeft het blokkie waarschijnlijk valse lucht aangezogen bij een van de pakkingen. want nadat ik die vervangen had was het probleem over..

Geplaatst: zo 18 dec, 2005 16:57
door Gerard2cv
Als je een bougie eruit draait vonkt hij dan goed?Heb je genoeg compressie
Komt er benzine in de cilinders?Als die 3 dingen op de juiste tijd gebeuren
moet een motor lopen.

Geplaatst: zo 18 dec, 2005 23:48
door Lelijke Eend
In hoeverre zou het lucht in de benzineleiding kunnen zijn ? Misschien eens 's ochtends vroeg voor je start de benzineleiding lostrekken en Paula dan ff laten starten.

Ik zeg ook maar wat trouwens, maar je weet maar nooit ...

Geplaatst: ma 19 dec, 2005 08:20
door Ramon
komt genoeg uit jongens!

valse lucht ,moet je wel merken, maar daar start ie niet slecht van

hij begint te rputtelen en na een paar seconden lopen alle 2 de cilinders,

nou heeft een bougie een helicole, kan het zijn dat de boegie er niet ver genoeg in is gedraaid?

dat ie daarom slecht start!

Geplaatst: ma 19 dec, 2005 08:57
door Gerard2cv
Kan dit nog een zwakke bougiekabel zijn?Als hij pruttelt,daarna stoppen
en voelen welke kant warm is,het probleem zit dan aan de koude kant,

Geplaatst: ma 19 dec, 2005 16:32
door Ducksen
klinkt als een lekke spruitstukpakking. zou die maar eens checken als de motor warmer wordt zetten de delen uit waardoor er meer vfalse lucht aangezochten wordt gaat hij meer pruttelen en stotteren. laat je hem afkoelen kun je weer rijden tot ie weer warm wordt en begint de ellende opnieuw. kzou die eerst effe checken.