Pagina 2 van 4

Geplaatst: di 31 jan, 2006 22:38
door Evan
ohja ik heb nu sinds kort een boekje met uitleg van de visa ontstekingssystemen, waaronder dus de volledig elektronische onsteking van de 2 cilinder. bij intresse wil ik dat deel wel ns inscannen.....

Geplaatst: di 31 jan, 2006 23:59
door backfire
uh ja natuurlijk altijd, wie weet komt er iemand op het idee om er een programmeerbare DIY kit van te maken. :D

Geplaatst: wo 1 feb, 2006 00:48
door thomaaas
Maak dan een DIY kit voor een injectie met turbo en computer en de hele rataplan, ik denk dat je daar veel meer mensen mee helpt.

Ontsteking inbouwen is toch niet zo moeilijk nml? Of wel, ben niet zo thuis in visa..

Geplaatst: wo 1 feb, 2006 09:47
door backfire
gaat niet om het inbouwen, want dat is een eenvoudig plan. Maar het gaat om curves aan te passen. Daarnaast gebruik je dan nog meagsquirt voor je turbo en injectie.

Geplaatst: wo 1 feb, 2006 10:50
door rusty
backfire schreef:gaat niet om het inbouwen, want dat is een eenvoudig plan. Maar het gaat om curves aan te passen. Daarnaast gebruik je dan nog meagsquirt voor je turbo en injectie.
daar ben ik ook wel in geinteresseeerd, heb alleen niet zoveel geduld om alles uit te zoeken, maar wil best wel eens meedenken.

het lijkt me trouwens makkelijker (en waarschijnlijk ook betrouwbaarder) om de w-ignition voor een visa te pakken en er een aparte injectie (met compu) voor te maken, Het schijnt dat de w-ign al een hele goede curve heeft en er ook een versie is met instelbare curves (hard trekken, snel rijden, zuinig rijden)

greetz Rusty

Geplaatst: wo 1 feb, 2006 13:10
door huub
het lijkt me trouwens makkelijker (en waarschijnlijk ook betrouwbaarder) om de w-ignition voor een visa te pakken en er een aparte injectie (met compu) voor te maken, Het schijnt dat de w-ign al een hele goede curve heeft en er ook een versie is met instelbare curves (hard trekken, snel rijden, zuinig rijden)
klinkt goed, maar er staat alleen op de site dat ze ergens begin 2005 bezig waren een kit te ontwikkelen.

ik heb zelf wat ervaring met het op 123 ontsteking ombouwen van visa blokken, en ik verwacht dat er een leuk priskaarje aan de ombouwset komt te hangen.
als je 150 euro voor een W ontsteking uitgeeft en ook zoiets aan de ombouwset kun je beter een complete visa erbij kopen, dan heb je voor dat geld naast een betrouwbare ontsteking ook een reserveblok ....

groet,
Hubert

Geplaatst: wo 1 feb, 2006 14:15
door rusty
volgens mij had hij de w-ignition al klaar voor een visablok, dacht dat het ombouwen incl afstellen rond de 200 euries was, het grote voordeel is dat je met eendbobines kunt werken en volgens de info die ik gekregen heb loopt ie met een w-ign veeeeeeeel beter dan met de org visa compu, ik was wel van plan om 't te gaan proberen. anders moet ik weer een sensorbeugel aanschaffen (of namaken) en ik heb het idee dat die niet echt zuiver zijn (ontsteking op verkeerde tijdstip!!)

greetz Rusty

Geplaatst: wo 1 feb, 2006 17:38
door Evan
rusty schreef:volgens mij had hij de w-ignition al klaar voor een visablok, dacht dat het ombouwen incl afstellen rond de 200 euries was, het grote voordeel is dat je met eendbobines kunt werken en volgens de info die ik gekregen heb loopt ie met een w-ign veeeeeeeel beter dan met de org visa compu, ik was wel van plan om 't te gaan proberen. anders moet ik weer een sensorbeugel aanschaffen (of namaken) en ik heb het idee dat die niet echt zuiver zijn (ontsteking op verkeerde tijdstip!!)

greetz Rusty
of je gaat op zoek naar een LN(A) bak, ik kan er viavia nog wel aan een komen denk ik

offeh, als jij toch op W-ig over gaat, kan ik jouw visa ontstekingen dan overnemen? ;)

Geplaatst: wo 1 feb, 2006 19:14
door catscit
megasquirt kan zowel injectie als ontsteking, megasquirt'n'spark
In oostenrijk rijdt er al een gast met visa + ms op z'n ami 8. Zie de ms succes stories daar staat ie bij.

Het verschil tussen de compus is de curve.
Met een va1-vd1 wordt op 95 rijden met een hoog compressieblok (644) wel een risico. Met en va4 kun je altijd prima op 95.

Geplaatst: wo 1 feb, 2006 22:09
door huub
volgens mij had hij de w-ignition al klaar voor een visablok, dacht dat het ombouwen incl afstellen rond de 200 euries was, het grote voordeel is dat je met eendbobines kunt werken en volgens de info die ik gekregen heb loopt ie met een w-ign veeeeeeeel beter dan met de org visa compu, ik was wel van plan om 't te gaan proberen. anders moet ik weer een sensorbeugel aanschaffen (of namaken) en ik heb het idee dat die niet echt zuiver zijn (ontsteking op verkeerde tijdstip!!)
De ombouw stelt niet zo veel voor, een asje die je in de nokkenas moet klemmen, een afsluitplaat met keerring, en een armpje waar de ontstekingsmagneten op komen.
dat laatste kun je uit een oude puntenontsteking slopen.
Als alleen de ombouw 200 euro kost zou ik nog eens navragen wat een sensorbeugel kost, dat kan dan nog wel eens meevallen.

ik heb de ombouw gedaan om aan een goede LPG kromme te komen bij een visa motor, voor benzinegebruik zie ik niet het nut van de ene ontsteking vervangen voor een andere.
uit technisch oogpunt is er weinig mis met de visa ontsteking.

maar goed, ik ken een hoop mensen die het nut van eendrijden niet inzien, dus dat moet kunnen.

groet,
hubert

Geplaatst: do 2 feb, 2006 10:31
door rusty
huub schreef:
volgens mij had hij de w-ignition al klaar voor een visablok, dacht dat het ombouwen incl afstellen rond de 200 euries was, het grote voordeel is dat je met eendbobines kunt werken en volgens de info die ik gekregen heb loopt ie met een w-ign veeeeeeeel beter dan met de org visa compu, ik was wel van plan om 't te gaan proberen. anders moet ik weer een sensorbeugel aanschaffen (of namaken) en ik heb het idee dat die niet echt zuiver zijn (ontsteking op verkeerde tijdstip!!)
De ombouw stelt niet zo veel voor, een asje die je in de nokkenas moet klemmen, een afsluitplaat met keerring, en een armpje waar de ontstekingsmagneten op komen.
dat laatste kun je uit een oude puntenontsteking slopen.
Als alleen de ombouw 200 euro kost zou ik nog eens navragen wat een sensorbeugel kost, dat kan dan nog wel eens meevallen.

ik heb de ombouw gedaan om aan een goede LPG kromme te komen bij een visa motor, voor benzinegebruik zie ik niet het nut van de ene ontsteking vervangen voor een andere.
uit technisch oogpunt is er weinig mis met de visa ontsteking.

maar goed, ik ken een hoop mensen die het nut van eendrijden niet inzien, dus dat moet kunnen.

groet,
hubert
nee, was ombouw incl w-ign. natuurlijk, anders was ik zelf nog wel aan het hobbieen geslagen! heb trouwens nog wel een 123 liggen, zit nog op 't org. blok uit m'n eend, ik zou zelf we een asje kunnen maken, heb de machines tot m'n beschikking, maar hoe stel je em goed af? je hebt toch geen gat in het blok en vliegwiel zoals bij het blok van een 2cv6?

en voldoet een standaard 123 voor een visablok?

@evan ik heb m'n gewone eend nog met visa blok en ontsteking, de onderdelen hou ik graag als reserve!

greetz Rusty

Geplaatst: do 2 feb, 2006 17:23
door Aloha Beach Cruiser
op de visa zit wel zo'n gat... er zit een plaatje voor, met daarachter een rubber ring geloof ik. deze moet eraf en dan denk ik dat ze daar gewoon op de nokkenas dat plaatje opmaken waarop die magneetjes zitten bevestigd.
ik weet zo niet of je de W. van een eend kunt gebruiken? ik dacht van niet.. ik kan het wim wel eens vragen :?

Geplaatst: vr 3 feb, 2006 09:00
door rusty
charleston tuning schreef:op de visa zit wel zo'n gat... er zit een plaatje voor, met daarachter een rubber ring geloof ik. deze moet eraf en dan denk ik dat ze daar gewoon op de nokkenas dat plaatje opmaken waarop die magneetjes zitten bevestigd.
ik weet zo niet of je de W. van een eend kunt gebruiken? ik dacht van niet.. ik kan het wim wel eens vragen :?
tot zover had ik het ookal bekeken, en een asje draaien die in de nokkenas geklemd kan worden is ook niet zo'n probleem, de afdichting moet ook wel lukken (pa heeft erg goede contacten met een grote technische groothandel) alleen het moeilijkste is het afstellen, het asje (met nokjes) moet precies in de goede hoek in de nokkenas geplaatst worden, je kunt later nog wel iets afstellen met de 123 (zitten ook sleufgaten in), maar dat is niet al te veel.

dus hoe weet je nu dat het asje precies in de goede stand staat?

verder moet je een zwarte bobine gaan gebruiken, want die hoort bij een standaard 123.

greetz Rusty

Geplaatst: za 4 feb, 2006 13:42
door Aloha Beach Cruiser
ik heb even gekeken na mijn type comp. er staat op VA1 -VD1 (Motorlola) ... niet voor loodvrij dus :roll: heeft iemand de vervroegings curve hiervan??

Geplaatst: za 4 feb, 2006 16:27
door huub
ot zover had ik het ookal bekeken, en een asje draaien die in de nokkenas geklemd kan worden is ook niet zo'n probleem, de afdichting moet ook wel lukken (pa heeft erg goede contacten met een grote technische groothandel) alleen het moeilijkste is het afstellen, het asje (met nokjes) moet precies in de goede hoek in de nokkenas geplaatst worden, je kunt later nog wel iets afstellen met de 123 (zitten ook sleufgaten in), maar dat is niet al te veel.

dus hoe weet je nu dat het asje precies in de goede stand staat?
dat is niet zo moeilijk, gewoon het plaatje met de nokje door middel van een boutje op het asje monteren, en dan op je dooie gemak op zijn plek puzzelen, en dan pas aandraaien.
fine tuning kan met de sleuven van de 123/w/puntjesdoos.
als je een passend asje kunt laten draaien is het afstellen niet moeilijker als bij een gewoon puntjessysteem.

groet,
Huub