Geplaatst: di 31 jan, 2006 22:38
ohja ik heb nu sinds kort een boekje met uitleg van de visa ontstekingssystemen, waaronder dus de volledig elektronische onsteking van de 2 cilinder. bij intresse wil ik dat deel wel ns inscannen.....
daar ben ik ook wel in geinteresseeerd, heb alleen niet zoveel geduld om alles uit te zoeken, maar wil best wel eens meedenken.backfire schreef:gaat niet om het inbouwen, want dat is een eenvoudig plan. Maar het gaat om curves aan te passen. Daarnaast gebruik je dan nog meagsquirt voor je turbo en injectie.
klinkt goed, maar er staat alleen op de site dat ze ergens begin 2005 bezig waren een kit te ontwikkelen.het lijkt me trouwens makkelijker (en waarschijnlijk ook betrouwbaarder) om de w-ignition voor een visa te pakken en er een aparte injectie (met compu) voor te maken, Het schijnt dat de w-ign al een hele goede curve heeft en er ook een versie is met instelbare curves (hard trekken, snel rijden, zuinig rijden)
of je gaat op zoek naar een LN(A) bak, ik kan er viavia nog wel aan een komen denk ikrusty schreef:volgens mij had hij de w-ignition al klaar voor een visablok, dacht dat het ombouwen incl afstellen rond de 200 euries was, het grote voordeel is dat je met eendbobines kunt werken en volgens de info die ik gekregen heb loopt ie met een w-ign veeeeeeeel beter dan met de org visa compu, ik was wel van plan om 't te gaan proberen. anders moet ik weer een sensorbeugel aanschaffen (of namaken) en ik heb het idee dat die niet echt zuiver zijn (ontsteking op verkeerde tijdstip!!)
greetz Rusty
De ombouw stelt niet zo veel voor, een asje die je in de nokkenas moet klemmen, een afsluitplaat met keerring, en een armpje waar de ontstekingsmagneten op komen.volgens mij had hij de w-ignition al klaar voor een visablok, dacht dat het ombouwen incl afstellen rond de 200 euries was, het grote voordeel is dat je met eendbobines kunt werken en volgens de info die ik gekregen heb loopt ie met een w-ign veeeeeeeel beter dan met de org visa compu, ik was wel van plan om 't te gaan proberen. anders moet ik weer een sensorbeugel aanschaffen (of namaken) en ik heb het idee dat die niet echt zuiver zijn (ontsteking op verkeerde tijdstip!!)
nee, was ombouw incl w-ign. natuurlijk, anders was ik zelf nog wel aan het hobbieen geslagen! heb trouwens nog wel een 123 liggen, zit nog op 't org. blok uit m'n eend, ik zou zelf we een asje kunnen maken, heb de machines tot m'n beschikking, maar hoe stel je em goed af? je hebt toch geen gat in het blok en vliegwiel zoals bij het blok van een 2cv6?huub schreef:De ombouw stelt niet zo veel voor, een asje die je in de nokkenas moet klemmen, een afsluitplaat met keerring, en een armpje waar de ontstekingsmagneten op komen.volgens mij had hij de w-ignition al klaar voor een visablok, dacht dat het ombouwen incl afstellen rond de 200 euries was, het grote voordeel is dat je met eendbobines kunt werken en volgens de info die ik gekregen heb loopt ie met een w-ign veeeeeeeel beter dan met de org visa compu, ik was wel van plan om 't te gaan proberen. anders moet ik weer een sensorbeugel aanschaffen (of namaken) en ik heb het idee dat die niet echt zuiver zijn (ontsteking op verkeerde tijdstip!!)
dat laatste kun je uit een oude puntenontsteking slopen.
Als alleen de ombouw 200 euro kost zou ik nog eens navragen wat een sensorbeugel kost, dat kan dan nog wel eens meevallen.
ik heb de ombouw gedaan om aan een goede LPG kromme te komen bij een visa motor, voor benzinegebruik zie ik niet het nut van de ene ontsteking vervangen voor een andere.
uit technisch oogpunt is er weinig mis met de visa ontsteking.
maar goed, ik ken een hoop mensen die het nut van eendrijden niet inzien, dus dat moet kunnen.
groet,
hubert
tot zover had ik het ookal bekeken, en een asje draaien die in de nokkenas geklemd kan worden is ook niet zo'n probleem, de afdichting moet ook wel lukken (pa heeft erg goede contacten met een grote technische groothandel) alleen het moeilijkste is het afstellen, het asje (met nokjes) moet precies in de goede hoek in de nokkenas geplaatst worden, je kunt later nog wel iets afstellen met de 123 (zitten ook sleufgaten in), maar dat is niet al te veel.charleston tuning schreef:op de visa zit wel zo'n gat... er zit een plaatje voor, met daarachter een rubber ring geloof ik. deze moet eraf en dan denk ik dat ze daar gewoon op de nokkenas dat plaatje opmaken waarop die magneetjes zitten bevestigd.
ik weet zo niet of je de W. van een eend kunt gebruiken? ik dacht van niet.. ik kan het wim wel eens vragen
dat is niet zo moeilijk, gewoon het plaatje met de nokje door middel van een boutje op het asje monteren, en dan op je dooie gemak op zijn plek puzzelen, en dan pas aandraaien.ot zover had ik het ookal bekeken, en een asje draaien die in de nokkenas geklemd kan worden is ook niet zo'n probleem, de afdichting moet ook wel lukken (pa heeft erg goede contacten met een grote technische groothandel) alleen het moeilijkste is het afstellen, het asje (met nokjes) moet precies in de goede hoek in de nokkenas geplaatst worden, je kunt later nog wel iets afstellen met de 123 (zitten ook sleufgaten in), maar dat is niet al te veel.
dus hoe weet je nu dat het asje precies in de goede stand staat?