Eendje uit Frankrijk of niet?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Nederland -> rotklimaat, eend vol gaten
Frankrijk -> eendjes rotten minder snel weg
algemene mentaliteit: eendjes verdienen het om opgemaakt te worden en gezond te zijn.
en toch koop je liever een hardere franse in plaats van een nederlandse te herstellen terwijl de franse relatief veilig in frankrijk staat?
Frankrijk -> eendjes rotten minder snel weg
algemene mentaliteit: eendjes verdienen het om opgemaakt te worden en gezond te zijn.
en toch koop je liever een hardere franse in plaats van een nederlandse te herstellen terwijl de franse relatief veilig in frankrijk staat?
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Ik vind het wel grappig dat deze discussie hier gaande is!
Ik ken zelf dan wel redelijk de VW-wereld, en daar is wisseling van chassis' uit den boze! Hoe makkelijk er bij een eend een chassis word gewisseld is voor een VW-fan een heuze schok, want dan past volgens het fabriekscertificaat het chassis niet meer bij de carosserie. Zo ook geld het voor de motor.
Waar de auto dus vandaan komt maakt voor liefhebbers niet uit, maar een origineel NL's kenteken uit hetzelfde jaar als de rest van de auto is wel zeker meer waard. Zelfs completen lijken uit de jaren 50/60/70 en zelfs 80 worden compleet uit elkaar gehaald, alles aan gelast en weer als nieuw opgebeouwd.
Het gemak waar een nieuw chassis onder eend wordt gezet (is natuurlijk wel nét even wat anders dan een kever) verwonderde mij, maar dat heeft dus een reden omdat er nog 'genoeg' in Frankrijk rijdt. (En logisch, waarom zou je iets compleet oplassen als er een paar honderd kilometer nog een goeie rijdt)
Zolang er nog 'goeie' eenden uit Frankrijk kunnen komen, zie ik niet de reden om iets compleet opnieuw op te gaan bouwen! (nu ben ik geen fan van compleet restaureren, omdat het originele er af is, maar oké)
Ben vanmiddag bij een handelaar geweest, en die had er nog genoeg staan uit de jaren 50/60. En elke week kart hij op en neer om er weer een paar te halen, dat zegt denk ik wel genoeg.
Rens
Ik ken zelf dan wel redelijk de VW-wereld, en daar is wisseling van chassis' uit den boze! Hoe makkelijk er bij een eend een chassis word gewisseld is voor een VW-fan een heuze schok, want dan past volgens het fabriekscertificaat het chassis niet meer bij de carosserie. Zo ook geld het voor de motor.
Waar de auto dus vandaan komt maakt voor liefhebbers niet uit, maar een origineel NL's kenteken uit hetzelfde jaar als de rest van de auto is wel zeker meer waard. Zelfs completen lijken uit de jaren 50/60/70 en zelfs 80 worden compleet uit elkaar gehaald, alles aan gelast en weer als nieuw opgebeouwd.
Het gemak waar een nieuw chassis onder eend wordt gezet (is natuurlijk wel nét even wat anders dan een kever) verwonderde mij, maar dat heeft dus een reden omdat er nog 'genoeg' in Frankrijk rijdt. (En logisch, waarom zou je iets compleet oplassen als er een paar honderd kilometer nog een goeie rijdt)
Zolang er nog 'goeie' eenden uit Frankrijk kunnen komen, zie ik niet de reden om iets compleet opnieuw op te gaan bouwen! (nu ben ik geen fan van compleet restaureren, omdat het originele er af is, maar oké)
Ben vanmiddag bij een handelaar geweest, en die had er nog genoeg staan uit de jaren 50/60. En elke week kart hij op en neer om er weer een paar te halen, dat zegt denk ik wel genoeg.
Rens
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Dus als er iemand tussen 10 eenden die uit haalt uit Frankrijk toevallig een AL heeft staan, dan weet ik denk ik wel zeker dat jij/je broer er zeker naar gaat informeren wat ie moet kosten..Yannick schreef:En even ter verduidelijking, ik ben er niet tegen dat er eentje uit een wei gered wordt...Wel tegen dat massale gebeuren.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
om te weten wat ie moet kosten...Tom Duckpower schreef:Dus als er iemand tussen 10 eenden die uit haalt uit Frankrijk toevallig een AL heeft staan, dan weet ik denk ik wel zeker dat jij/je broer er zeker naar gaat informeren wat ie moet kosten..Yannick schreef:En even ter verduidelijking, ik ben er niet tegen dat er eentje uit een wei gered wordt...Wel tegen dat massale gebeuren.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Wat is er mooier dan een franse boer die met een pot chrisanten naar het kerkhof rijdt in Frankrijk? ( --> jaja, echt gezien daar !)
Eendjes horen bij Frankrijk, dus wanneer deze massaal worden geïmporteerd, zien we er ginder geen meer... En dat is toch al te jammer, het zijn tenslotte franse wagentjes
MAAR natuurlijk verdienen ze wel van gerestaureerd te worden...
Dus : laat ze waar ze horen, er zijn echt wel genoeg freaks in frankrijk hoor, zelfs in het plaatselijke dorpje '2cv magazine 'gevonden ( de uitbater rijdt met een eendje )
Eendjes horen bij Frankrijk, dus wanneer deze massaal worden geïmporteerd, zien we er ginder geen meer... En dat is toch al te jammer, het zijn tenslotte franse wagentjes
MAAR natuurlijk verdienen ze wel van gerestaureerd te worden...
Dus : laat ze waar ze horen, er zijn echt wel genoeg freaks in frankrijk hoor, zelfs in het plaatselijke dorpje '2cv magazine 'gevonden ( de uitbater rijdt met een eendje )
2CV6 Charleston 1987
2CV6 Spécial 1986
983 Ami3 Brk - de andere helft van de 1966 Ami6 Break
2CV6 Spécial 1986
983 Ami3 Brk - de andere helft van de 1966 Ami6 Break
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Grappig...Volgens mij ben ik dan goed bezig want die AL komt zowieso uit België, dan importeer ik geen Franse geit, ik neem terug wat die Fransman is komen halenTom Duckpower schreef:en als het dan een mooi bedrag is wordt er volgens mij zeker over een koop gedacht..
@Deuche: Voila, dat bedoel ik
Laat alles waar het is, daar hoort het...Je gaat dat land hun geschiedenis toch niet afpakken he
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Daarbij, niet alle Franse eenden zijn zo goed...
Hebben er ginder genoeg gezien die er vaak nog slechter uitzagen dan in België of Nederland, ondanks het gunstige klimaat...
Als je er één wilt restaureren kan je ook evengoed een ' binnenlandse eend ' terug ' mooi maken '
Hebben er ginder genoeg gezien die er vaak nog slechter uitzagen dan in België of Nederland, ondanks het gunstige klimaat...
Als je er één wilt restaureren kan je ook evengoed een ' binnenlandse eend ' terug ' mooi maken '
2CV6 Charleston 1987
2CV6 Spécial 1986
983 Ami3 Brk - de andere helft van de 1966 Ami6 Break
2CV6 Spécial 1986
983 Ami3 Brk - de andere helft van de 1966 Ami6 Break