Pagina 2 van 7

Geplaatst: ma 11 jun, 2007 15:46
door Ramon
nou ja niet eigenlijk want w is niet meer te koop!!

Geplaatst: ma 11 jun, 2007 20:47
door Evan
na 1 DG en 1 123 EVO zonder de vacuüm vervroegeing en daarna mét vacuumvervroeging gestest te hebben op hetzelfde blok, wil ik géén DG meer zien!

123 zonder vacuumvervroeging is dus (op de juiste stand) gelijk aan de gewone 123: hier al duidelijk verschil met de DG. 123 met vacuumvervroeging aangesloten geeft een nog (veel) mooier resultaat.

Ik heb de 123 en de dg opengemaakt. Ik was niet te spreken over de inhoud en het ontwerp van de DG.

(voor wat het waard is)

Geplaatst: ma 11 jun, 2007 21:52
door plof
Evan schreef:na 1 DG en 1 123 EVO zonder de vacuüm vervroegeing en daarna mét vacuumvervroeging gestest te hebben op hetzelfde blok, wil ik géén DG meer zien!
hmm.. het gaat mij eigenlijk meerendeel om de bobine te sparen mocht die op contact blijven staan (zit een knop in ipv contactslot.)

Geplaatst: ma 11 jun, 2007 22:59
door BasvanEerden
Ik heb in mijn burton een DG en dat werkt prima. De motor loopt een stuk beter dan de contactpuntjes. Veel rustiger en merkbaar. Starten lopen ook al heb ik er 4 weken niet mee gereden.

Geplaatst: di 12 jun, 2007 08:33
door Evan
Volgens mij gaat het om de vergelijking.
Dat ze allebe werken lijkt me duidelijke, anders reed niemand met een bepaalde el. ontsteking.
ze sparen beiden de bobine (heb ik begrepen).

Geplaatst: di 12 jun, 2007 10:21
door bartje2212
wat waren de verschillen dan in de units? slechte componenten en rommelig gesoldeerd?

Geplaatst: di 12 jun, 2007 11:49
door plof
Evan schreef:ze sparen beiden de bobine (heb ik begrepen).
Komt de relatie met mijn dochter ten goede.. :wink:
Twee bobines in korte tijd ..... We staan nu 1-1 :D

Geplaatst: vr 22 jun, 2007 11:44
door thomaaas
ik heb n DG gekocht in kraggenburg maar nog geen ervaringen want t blokje zit r nog niet in. Kraggenburg heeft altijd DG's zei hij, ik weet niet waarom.

Geplaatst: za 23 jun, 2007 01:35
door Evan
thomaaas schreef:ik heb n DG gekocht in kraggenburg maar nog geen ervaringen want t blokje zit r nog niet in. Kraggenburg heeft altijd DG's zei hij, ik weet niet waarom.
zal ie wel goedkoop kunnen inkopen bij de leverancier waar hij de rest van de spullen ook koopt, 123 gaat via een andere weg, kost meer moeite ;)

Geplaatst: za 23 jun, 2007 09:32
door stef1987
Mij lijkt het ongeveer wel hetzelfde. Alleen er zou gebruik zijn gemaakt van een andere vervroegings curve.

Maar het is en blijft elektronica......het kan altijd kapot gaan ;)

Geplaatst: ma 25 jun, 2007 00:07
door thomaaas
Hmm kan heel best want t kostte echt geen drol, terwijl kraggenburg meestal ietsjes duurder is [niet veel hoor].

Verder doodsimpel, gewoon vastbouten en draaien tot je feestverlichting hebt ;)

Geplaatst: vr 6 jul, 2007 16:06
door Wim van den Bergh
thomaaas schreef:ik heb n DG gekocht in kraggenburg maar nog geen ervaringen want t blokje zit r nog niet in. Kraggenburg heeft altijd DG's zei hij, ik weet niet waarom.
1. Ron (de eendenboer in Kraggenburg) heeft liever DG omdat hij 123 lastiger te monteren en af te stellen vind.

2. Hij kent Wim van de W-Ignition persoonlijk en De Graaf (de commercieel uitbater van de W-Ignition (lees DG)) is een van zijn vaste leveranciers.

3. De DG is goedkoper en werkt net zo perfect als de 123 dus waarom de meerprijs betalen ?

Geplaatst: vr 6 jul, 2007 17:16
door Evan
Wim van den Bergh schreef:
1. Ron (de eendenboer in Kraggenburg) heeft liever DG omdat hij 123 lastiger te monteren en af te stellen vind.

3. De DG is goedkoper en werkt net zo perfect als de 123 dus waarom de meerprijs betalen ?
1: mooi verhaal maar meer ook niet
3: garantie, als je na een 1/2 jaar met een kapotte DG(isgeenig)nition staat, kun je naar je ontsteking en je centen fluiten. Albert de Gier geeft je een nieuwe bij terugbrengen van je kapotte.

Geplaatst: vr 6 jul, 2007 17:30
door Bertje Beige
Ik heb mijn 123 voor Zweden maar verwijderd en ga op puntje's die kant op.
Ik kon met de 123 de laatste tijd bobine's blijven wisselen, ze werden allemaal warm, ook op de snelweg, even wachten voor een brug of om te tanken, na het afzetten van de motor kreeg ik hem niet meer aan de praat zonder de bobine te wisselen. soms viel ze uit tijdens stationair draaien.
O ja, heb een nieuwe bobine (2 stuks) nieuwe Equem bougie's en nieuwe kabels en de 123 stond op tijd.
Dat elektronische spul rijd en werkt prachtig als het nieuw is, maar als het ouder word, in mijn geval ca. 6 jaar, komen er blijkbaar toch storinkje's in.

Geplaatst: vr 6 jul, 2007 18:43
door wieltje1
dat is dus ook waarom ik nog steeds puntjes heb werkt uitstekend , want heeft er ook iemand ervaring met 123 over lange en verre afstanden wanneer alles goed heet wordt onder de kap, bij diverse 123 leveranciers durven ze mij niks te garanderen dat het heel blijft