Palmabak
-
- Heavy user
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik ben pas bezig geweest met het opsuiten van platen en text op mijn achterklep.plop schreef:tja eerst in de spuitplamuur daarna in de grondverf spuiten en dan op kleur lijkt mij. Wat betreft het beletteren zou je plakstickers kunnen gebruiken lijkt mij, of de letters knippen uit hard karton en zo erop spuiten.
Plop
Let erop dat je er bijna altijd vanuit kunt gaan dat het uitnevelt. Of je moet het echt ONTZETTEND goed afplakken.
Mijn advies zou dus zijn, koop plakletters. Scheelt je een hoop geduld. Als het mislukt met spuiten moet je het weer helemaal overdoen.
Succes
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Om het leed misschien wat te verzachten. Je bent niet de enige ik heb ook nog een palmabak liggen die onderhanden moet worden genomen. Is iets teveel beschadigd op de lak.Twécévé schreef:plop schreef:tja eerst in de spuitplamuur daarna in de grondverf spuiten en dan op kleur lijkt mij.
Pfffff..... wat een werk
Waarom zou je eigenlijk spuitplamuur gebruiken, is een grondverf met een vuller niet veel makkelijker???
PuNk RoCK LosEr
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Nu het toch over palma's gaat. Bij de mijne is de originele sluitingsplaat (op de palmabak) afgebroken en hebben ze er een plaatje op gepopt. Deze functioneert echter voor geen meter. Slot open of dicht, je kunt hem toch openmaken.
Hoe kan ik dit oplossen. Welke vorm moet het ijzere plaatje zijn dat ik erop kan poppen?
Iemand ervaring mee.
Hoe kan ik dit oplossen. Welke vorm moet het ijzere plaatje zijn dat ik erop kan poppen?
Iemand ervaring mee.
PuNk RoCK LosEr
Met spuitplamuur kun je het mooier glad schuren dus uiteindelijk een mooier resultaat.Punky schreef:Twécévé schreef:plop schreef:tja eerst in de spuitplamuur daarna in de grondverf spuiten en dan op kleur lijkt mij.
Pfffff..... wat een werk
Waarom zou je eigenlijk spuitplamuur gebruiken, is een grondverf met een vuller niet veel makkelijker???
Plop
Tja ik moet de mijne ook nog een beetje opknappen, heb nu een mooie paarse
Plopperdeplop
Euhm... misschien dat ik jullie aan het lachen maak, maar dat moet maar even.
Dat je als je metaal gaat spuiten grondlak e.d. gebruikt kan ik me voorstellen. Mede vanwege de roest e.d. Maar een palmabak..... dat is gewoon kunstof dus daar kun je toch gewoon gelijk op spuiten??? (mits goed ontvet!). Wat is overigens dan de functie van spuitplamuur?
Schuren?? 'kMoet er niet aan denken, heb al lamme handen van m'n rozetten die ik aan het schuren ben.
Dat je als je metaal gaat spuiten grondlak e.d. gebruikt kan ik me voorstellen. Mede vanwege de roest e.d. Maar een palmabak..... dat is gewoon kunstof dus daar kun je toch gewoon gelijk op spuiten??? (mits goed ontvet!). Wat is overigens dan de functie van spuitplamuur?
Schuren?? 'kMoet er niet aan denken, heb al lamme handen van m'n rozetten die ik aan het schuren ben.
-
- Regelmatige poster
ligt een beetje aanhet soort verf dat je gebruikt. Als je alcyd verf op synthetisch zet vreet dat elkaar op.
Het is altijd beter eerst een grondlaag aan te brengen. Grondverf is niet alleen een roestbeschermer maar ook een hechtlaag.
Met spuitplamuur haal je de laatste kleine oneffenheden uit je ondergrond, zoals schuurkrassen en kleine putjes.
Voor het mooiste resultaat schuur je de laatste keer met P1000 waterproof schuurpapier.
Het is altijd beter eerst een grondlaag aan te brengen. Grondverf is niet alleen een roestbeschermer maar ook een hechtlaag.
Met spuitplamuur haal je de laatste kleine oneffenheden uit je ondergrond, zoals schuurkrassen en kleine putjes.
Voor het mooiste resultaat schuur je de laatste keer met P1000 waterproof schuurpapier.