Aanjager inbouwen

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 6 jan, 2006 17:08

Tom schreef:Nog een goed alternatief bij conrad, veel meer luchtverplaatsing dan die andere van conrad.

Afbeelding

Even zoeken op radiaal ventilator
Ik heb er nu zo een thuis liggen, en het blaast inderdaad goed.
Nu nog een keer ergens inbouwen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » za 14 jan, 2006 11:46

van de week een blower ingebouwd, hij blaast goed maar heb het nog niet uitgeprobeerd of ik nu sneller van de aangeslagen ruiten af ben maar dat moet bijna wel, ik heb hem zomaar even opgehangen met wat ty-ripe's als alles goed werkt krijgt hij een vaste ophanging. Het is toevallig de zelfde als hier boven wordt afgebeeld, mijn eendenspecialist had deze toevallig al een tijd in de kast liggen en wilde er voor een zacht prijsje wel van af.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 10 jan, 2007 20:24

Hoe bevalt hij tot nu toe ?
Afblijven.

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » wo 10 jan, 2007 20:29

Lelijke Eend schreef:Hoe bevalt hij tot nu toe ?
Bedoel je mij met de blower, als dat zo is dan hier het antwoord

de blower bevalt uitstekend, zoals je kan lezen in de vorige post was toen alles nog niet goed aangesloten maar nu ondertussen wel en het scheelt heel veel in het schoonmaken en houden van je voorruit, ook wordt het veel warmer in de eend.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 10 jan, 2007 20:44

Mooi, ik ben overtuigd, ik neem er ook 1 !
Afblijven.

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 163
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 23:44
Locatie: Emmeloord

Bericht door gerbenv6 » wo 10 jan, 2007 23:22

Dit is wat ik zocht. Ik ga ook op zoek naar zo'n blower.
Wat is er nou mooier dan een lelijke eend?
2cv6 spécial 1986

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 13 jan, 2007 12:45

Ik ook!! Die van Conrad kost €26,95 lijkt me een nette prijs.

Linkie
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 13 jan, 2007 16:43

Dit scheelt veel met die op marktplaats. terwijl het hetzelfde ding is, maar dan met een andere naam. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 18 okt, 2007 16:25

goeie tips, heb net het ding besteld bij conrad, kost nu 27,95 plus 6,95 verzendkosten.

lekker jagen in de eend 8) .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 18 okt, 2007 16:32

bij burton hebben ze ze nu ook btw, wel iets duurder dus ik zou 't wel weten.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » vr 19 okt, 2007 13:12

betaal bij conrad met ideal en je hebt geen verzendkosten dacht ik... of moet je dan al klant zijn (kan ook zijn, ben het al jaren)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

980080
Beginner
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 15:47
Locatie: breda

Bericht door 980080 » di 18 dec, 2007 11:05

Hallo allemaal,

Ik ben ook zeer geinterresseers in zo'n blower van conrad. Maar kan iemand me iets meer informatie geven over de manier van aansluiten op de warmtekanalen. En vooral ook hoe het electrisch aangesloten dient te worden. Hebben jullie een appart knopje in het dashboard of staat ie constant te draaien en stopt ie na uitzetten moter??

Alvast bedankt
groet,
Etienne

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 18 dec, 2007 12:03

krijg je geen last van dat 1 cylinder nu veel minder warm wordt?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 3 jan, 2008 16:12

980080 schreef:Hallo allemaal,

Ik ben ook zeer geinterresseers in zo'n blower van conrad. Maar kan iemand me iets meer informatie geven over de manier van aansluiten op de warmtekanalen. En vooral ook hoe het electrisch aangesloten dient te worden. Hebben jullie een appart knopje in het dashboard of staat ie constant te draaien en stopt ie na uitzetten moter??

Alvast bedankt
groet,
Etienne
vandaag de conrad blower ingebouwd.

bovenste gat in het schutbord gebruikt omdat daar de verdeling inzit voor warme lucht op de voorruit en bij je voeten. als je voor de eend staat en naar achteren kijkt heb ik de linker kachelslang weggehaald en het onderste gat in het schutbord afgesloten om ruimte te creeeren. de rechter kachelslang verlengd met flexibele aluminium slang met 10 cm diameter en naar de aanzuigkant van de blower gebracht. aan de uitblaaskant eerst stukje pvc-pijp gelijmd, 70 mm diameter, met construction sealer. daarop stukje kachelbuis geschoven, daaroverheen weer de flexibele aluminium buis en deze op de bovenste opening op het schutbord. hele zootje vastgetaped met gaffertape (gaffertape is net ' the force ', donker aan de ene kant, licht aan de andere kant, en het houdt het hele universum bij elkaar).

de blower zelf heb ik vastgezet met een beugel die gebruikt wordt om pvc regenpijp vast te zetten. diameter was iets te groot, opgelost met strookje rubber.

massadraad vastgezet onder de beugel op het schutbord, de plusdraad door een doorvoertule (is rubbermanchet) door het schutbord gehaald, wordt geschakeld met een aan/uit schakelaar.

de temperatuur van de ingeblazen lucht is wat aan de lage kant, wellicht blaast hij wat te snel en krijgt de lucht niet genoeg tijd om op te warmen, aan de andere kant is het vele malen beter dan zonder blower.

ik maak zo nog wel even foto's.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

980080
Beginner
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 15:47
Locatie: breda

Bericht door 980080 » do 3 jan, 2008 16:22

Bedankt voor je uitgebreide beschrijving, ik ben erg benieuwd naar de foto's.
Nog 1 vraagje, hoe heb je de stroom zelf aangesloten?

Etienne

Plaats reactie