Pagina 2 van 5

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 15:28
door Duintje
backfire schreef:
dat zeg ik toch ook???
Ja, dan zijn we het toch gewoon eens :-)

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 15:37
door backfire
yep ;)

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 15:50
door TB
Grote firma's hebben vaak een heel leger aan advocaten achter zich staan..

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 16:09
door Duintje
TB schreef:Grote firma's hebben vaak een heel leger aan advocaten achter zich staan..
Wij hebben een heel leger aan 2cv rijders achter ons staan. Ik weet niet wie je liever tegen wilt komen.

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 16:13
door TB
Duintje schreef:
TB schreef:Grote firma's hebben vaak een heel leger aan advocaten achter zich staan..
Wij hebben een heel leger aan 2cv rijders achter ons staan. Ik weet niet wie je liever tegen wilt komen.
Haha, tja maar kan een behoorlijke kostenpost worden, mochten advocaten iets op t spoor zijn.

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 16:18
door Punky
Maar even terug naar het onderwerp. :wink:

Heeft LE nu voldoende informatie over de chassis de in de handel zijn? Of zijn er nog vragen?

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 16:19
door Duintje
TB schreef:Haha, tja maar kan een behoorlijke kostenpost worden, mochten advocaten iets op t spoor zijn.
Vandaar ook dat ik elk risico op gezeur wil voorkomen, ons budget voorziet namelijk niet in advocaten.

En ik heb er ook helemaal geen zin in, maar dat lijkt me duidelijk.

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 19:32
door TB
Duintje schreef:
TB schreef:Haha, tja maar kan een behoorlijke kostenpost worden, mochten advocaten iets op t spoor zijn.
Vandaar ook dat ik elk risico op gezeur wil voorkomen, ons budget voorziet namelijk niet in advocaten.

En ik heb er ook helemaal geen zin in, maar dat lijkt me duidelijk.
Ik ook niet en de eendeboer waar ik de info van heb ook niet :)

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 20:26
door Lelijke Eend
De informatie die ik tot nog toe uit dit topic gedestilleerd heb:

-Wheels is stijver dan orgineel.
-Imitatie zal altijd iets minder goed passen dan orgineel.
-Imitatie kan de koets laten scheuren door te grote stijfheid.
-Imitatie breekt in plaats van dat het buigt

Maarja, welk (imitatie)chassis is dan het beste ?

Wheels,
Franzose,
De Graaff,
Cassis,
Chassis de Paris
Een ander chassis ... ?

Let wel: het gaat me (nog steeds) niet om wat voor goedkeuring dan ook ! Alleen de kwaliteit van het chassis (pasvorm, mogelijkheid tot het monteren van een trekhaak of juist niet, eventuele bijzonderheden, enzovoorts)

Overigens heb ik TB ge-PB't, de informatie die ik daar uit kreeg vermeld ik niet in dit topic.

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 20:28
door Yannick
Wat ik weet is dat de Cassis chassis' met Citroƫnmachines gemaakt worden dus deze moeten volgens mij het beste passen...

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 20:54
door Punky
Lelijke Eend schreef:-Imitatie breekt in plaats van dat het buigt

Maarja, welk (imitatie)chassis is dan het beste ?
Imitatie breekt niet maar gegalvaniseerd breekt.

En op deze vraag zul je nooit een antwoord kunnen krijgen. Die keuze zul je zelf moeten maken uit de info die je hierboven hebt opgesomt en de eisen die JIJ stelt aan een chassis.

Ik denk niet dat er iemand is die 1 van de chassis kan aanwijzen als HET chassis. :wink:

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 20:57
door Lelijke Eend
Okee, daar heb jij gelijk in !

Echter, om te bepalen wat ik het beste chassis vindt, zal ik dus wat meer info moeten hebben. Ik heb tot nu toe alleen concrete info over het Wheels chassis en het Cassis (orginele) chassis. Zijn er mensen die ervaringen hebben met andere chassis' ?

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 21:02
door Yannick
Wat kan er beter zijn dan het origineel dat speciaal ontworpen is voor de carrosserie van een 2pk? :wink:

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 21:07
door Lelijke Eend
Eentje die minder snel weg roest doordat hij gegalvaniseerd is.

1 van mijn eisen: het ding moet gegalvaniseerd zijn en op zo'n wijze in elkaar gezet zijn dat er geen ruimtes zijn waar de zink niet kan komen. Een orgineel chassis voldoet hier helas niet aan, heb ik begrepen.

Geplaatst: vr 30 dec, 2005 21:12
door Tom Duckpower
Lelijke Eend schreef: en op zo'n wijze in elkaar gezet zijn dat er geen ruimtes zijn waar de zink niet kan komen.
dat krijg je nooit, er zijn altijd plaatsen waar het zink niet komt. Of je moet al verzinkte platen opelkaar gaan vouwen tot een chassis.
Maar er zijn altijd plaatsen waar de zinklaag niet komt.