Pagina 2 van 7
Geplaatst: di 3 jan, 2006 11:09
door TB
Leuke eend!
En dat het als special origineel een buitensluiter is, so what. Gaat alleen maar roesten
Verder ziet ie er netjes uit hoor, vind de kleur ook leuk. Ik zou haast zeggen dat het gewoon een originele kleur is, maar ja als ie in dat jaar niet geleverd is... is ie niet gewoon een tijdje later op kenteken gezet (gezien het kenteken van januari 82 is). En dus de eend gewoon in 81 is gebouwd?? Was die kleur toen wel leverbaar?
Mijn eigen eend is van 4 januari 1984 (morgen jarig!!) maar op de versnellingsbak staan gewoon de cijfers 83.
Veel plezier ermee!
Groeten Tom.
Geplaatst: di 3 jan, 2006 11:30
door backfire
En wees maar niet bang voor het loodvrij gedeelte. Volgens techneuten is de 2cv6 motor in verschillende jaren als loodvrij door het leven gegaan. In NL officeel in 1985, echter de onderdeelnummers zijn sinds jaar en dag niet gewijzigd, dus kleppen en zittingen zijn identiek. Enige aanpasing voor 1985 en nieuwer is de compressieverlaging om zodoende op euro 95 te kunnen rijden.
Geplaatst: di 3 jan, 2006 14:58
door Rutgerrrr
Leuke eend! Welkom!
En over het starten: elke eend heeft z'n eigen nukken. Dus gewoon proberen wat het beste werkt voor jouw gebakje
Geplaatst: di 3 jan, 2006 16:04
door Aloha Beach Cruiser
Mooie eend..enne welkom!
PS. de blauwe eend die ik heb.. (die mijn vader ooit nieuw gekocht had) had ook die kleuren; blauw met witte wielen en is ook een special!!
(en heeft nu ook last van het biologisch afbreken)
dus ik vind hem zoals elke eend: MOOI!
Geplaatst: di 3 jan, 2006 16:45
door Lelijke Eend
Voge schreef:Ik las net bij de buren (
www.citroen-forum.nl) toevallig een post van Gerard Maas. Die zei dat de 602CC motortjes eigenlijk altijd op 98 ongelood konden, noemde er niet eens een jaartal bij. Ik hoop dat je gelijk hebt!
Al sinds de jaren '70 (of was het nou exact 1970?) kunnen Eendenblokjes op ongelode benzine rijden. En met een octaangetal van 98 zit je altijd goed ! Volgens mij kan zelfs een octaangetal van 97, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Als je je motornummer even nakijkt, dan weet je of er misschien zelfs euro95 in kan.
De vraagbaak op deze site schreef:Alle A-type motoren moeten 98 octaan tanken behalve motortype A06/664, A06/644 en A06/642. Deze laatste 3 typen kunnen ook op 95 octaan rijden.
Geplaatst: di 3 jan, 2006 17:15
door Voge
TB schreef:Verder ziet ie er netjes uit hoor, vind de kleur ook leuk. Ik zou haast zeggen dat het gewoon een originele kleur is, maar ja als ie in dat jaar niet geleverd is...
De kleur is niet origineel maar later (deels gespoten, deels gekwast/gerolt) erop gezet. Aan de binnenkant is 'ie nog wel de originele kleur blauw, deze kleur is iets lichter.
Eerlijk gezegd weet ik niet eens hoe een buitensluitend dakje eruit ziet, dit werkt prima in ieder geval!
Verder geloof ik dat ik 't wel aandurf om er super 98 ongelood in te gooien, hoor van zoveel verschillende kanten dat 't moet kunnen!
Ik hoop dat deze eend in mijn bezit alleen maar mooier wordt, hij heeft op sommige punten echt wel wat aandacht nodig hoor!!
Bedankt voor alle welkoms!!!
Geplaatst: wo 4 jan, 2006 23:08
door Voge
Morgen ga ik de eend ophalen, spannend!!! Wordt tevens m'n eerste lange eendrit!
Geplaatst: do 5 jan, 2006 20:44
door Green-Duckman
En hoe was de rit?
Welkom op ut furom trouwens!!! en succes met de eend!!
Trouwens ik rijd al jaar en dag gewoon met mijn eendje van '79 op 95 ongelood en doe er dan zelf wat loodvervanger bij!!! (dit is toch ook gewoon goed??)
Geplaatst: do 5 jan, 2006 22:39
door Tom
Delfosso schreef:Op de site van Martien staat dat je eend uit 1981 komt
De eend zelf zal vast van 1981 zijn, maar afgifte kenteken 15/1/82 dus dat klopt dan wel
Veel plezier met je eendje.
Geplaatst: vr 6 jan, 2006 14:42
door 013
Volgens mij is ie nog bezig met zijn tour rit
In ieder geval veel plezier met je eendje en show ze maar eens op een meeting
Geplaatst: vr 6 jan, 2006 16:27
door Malle Babbe
Geplaatst: vr 6 jan, 2006 16:49
door backfire
Green-Duckman schreef:En hoe was de rit?
Welkom op ut furom trouwens!!! en succes met de eend!!
Trouwens ik rijd al jaar en dag gewoon met mijn eendje van '79 op 95 ongelood en doe er dan zelf wat loodvervanger bij!!! (dit is toch ook gewoon goed??)
zeg duckman waarom loodvervanger? je 602cc 79 blokkie loopt gewoon op 98 hoor, loodvrij, als je maar 98 tankt. 95 is net juist niet goed omdat octaangehalte te laag is en je een hoge compressie hebt. Pingelen of bonken kan het gevolg zijn. Enige voordeel met loodvervanger is dat er meestal ook een octaanbooster in zit, dus tank je 95 maar stiekum rijd je toch met 98.
Geplaatst: vr 6 jan, 2006 23:33
door Voge
Hallo allemaal! Het eendje staat sinds gisterenavond 21.00u voor de deur hoor! De rit van Roosendaal naar Zierikzee was erg leuk (en wat frisjes) en vandaag heb ik ook weer meerdere ritjes met de eend gemaakt!
Ik heb me zeker vermaakt vandaag!! Nog ongeveer 50 km en dan staat het tellertje weer op 0!!
Wat dingetjes die ik gemerkt heb:
- de koude start is heel erg slecht! Hij slaat steeds net aan en meteen weer af. Soms komt er een plof uit de carburateur. Als 'ie eenmaal één keer op toeren is geweest blijft 'ie lopen, soms valt 'ie wel sterk terug in toeren en ploft 'ie nog een keer. (Tips???)
- Bij het inveren rechts en bij het nemen van een scherpe bocht naar links maakt de vering aan de rechterkant wat bijgeluiden. Tom heeft me net wonderolie aangeraden, ik zal morgen kijken of ze dat hier hebben!
- Hij loopt iets te laag stationair zodat 'ie bij warme motor met lampen aan bijna afslaat. Waar zit de luchtschroef en waar de CO schroef? Zal 'm eens iets helpen morgen..
Verder rijdt 't prima!!!
Eend rijden is echt leuk!!
Geplaatst: za 7 jan, 2006 21:35
door Voge
Geplaatst: za 7 jan, 2006 22:16
door Yannick
Mooi maar da's geen 2cv6 Special, da's een Club...Zwarte strip onder de deuren, Dyane stuur, grote kilometerteller,...en de chrome koplampen verraden dat daar ooit rechthoekige stonden
Maar in ieder geval veel plezier ermee, ziet er nog goed uit!