snelle uitlaat

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 4 jan, 2006 10:33

nee trekkracht in lage toeren lever je altijd in met een race uitlaat, daar zijn ze ook niet voor bedoeld. Dit soort systemen zijn gemaakt om in de hogere toeren meer pk's te hebben. Wil je trekkracht houden dan moet je gewoon je tussenpot laten zitten. Wel kun je je tussendemper dumpen en aan het einde een motordemper monteren van een 600cc motor. BV suzuki sv650 of zo (is ook een twin). Deze kunnen een hogere flow aan (denk er aan dat zo'n sv 11000 toeren kan draaien).

balanspijp is pijp tussen linker en rechtercilinder om zodoende meer trekkracht onderin te krijgen. Wordt bij motoren veelvuldig toegpast daar motoren over het algemeen erg opgevoerd zijn en om zodoende over een breed toerengebied trekkracht te behouden.

Complexe combinaties worden toegepast om het koppel te behouden. Bij Ducatie bv gaat het ook van 2 pijpen naar 1 pijp, deze 1e pijp heeft wel een grotere diameteren, vervolgens weer naar twee dempers.

Belangrijk in het verhaal is dat linker en rechter uitlaatstuk even lang is met zo min mogelijk bochten. Echter soms moet je er wel bochten in maken i.v.m. ruimte gebrek.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 4 jan, 2006 10:44

dus als ik het goed begrijp kan ik in cobinatie met mijn snellere nokkenas (die boven in de toeren iets extra's geeft) en zo'n Y stuk boven in de toeren er een boel uithalen. maar onder in de toeren minder....

en als ik dus bijv; mijn eerste demper het dempings matriaal er uit zal halen en met iets grotere pijp naar achteren zal gaan, vervolgens daar zo'n demper van ss 600 cc monteer..... dan zit ik over het algemeen redelijk goed over het hele toeren gebied.

(omdat ik dan toch de eerste demper laat zitten)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 4 jan, 2006 11:14

combinatie y-stuk en 1e demper snap ik niet het is of y-stuk of 1e demper.

Johannes hou er wel rekening mee dat je dan wel sproeier iets groter zal moeten zijn van je 2e trap.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » wo 4 jan, 2006 11:20

Zo ziet er mooi uit die Y stukken daar alleen al zou ik het voor doen!!!
Etjen bedankt trouwens voor die links. Ik denk dat ik nu wel weet wat ik ga doen!!
Maar Back-Fire Nu praten jullie eigenlijk alleen over visa motortjes maar wat doet zoiets nou in een gewoon blokje??(jij weet ook niet alles maar wel veel heb ik ut idee!)
Ik heb namelijk een gewoon eenden blokje met een turbo tube en aangepaste sproeiers, meer niet!!(zit wel in de planning maar voorlopig niet)(eventueel big bore kit!)
Mijn talen zijn niet zo goed maar deze zijn dus gewoon vanaf 44 euros te verkrijgen?
Moet je zeker wel ff naar frangkrijk of belgie??
2cv Vert Bambou '79

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » wo 4 jan, 2006 11:23

Ik denk dat Johannes geen Y stuk er op wil gaan zetten!!
Maar alleen de eerste demper!!
2cv Vert Bambou '79

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 4 jan, 2006 11:37

Green-Duckman schreef:Ik denk dat Johannes geen Y stuk er op wil gaan zetten!!
Maar alleen de eerste demper!!
yep heb het nog een keer gelezen en je hebt gelijk. PS johannes volgens mij zitten er schotten in en geen dempingsmateriaal.

Y-stuk kost 200 euri's voor standaard uitlaat diameter.

Raceuitlaat zou ik alleen doen als je snelle nokkenas gaat monteren in combinatie met big-bore en grotere kleppen. Standaard diameter van de 2cv is echt meer dan voldoende. Voor de looks 2e demper dumpen en er een motoruitlaat onderzetten, geeft iets zwaarder geluid maar nog ruim binnen toegestande db's

Maar als je bovenstaande gaat doen kun je beter een visa blok gebruiken, krukas is sterker en je zult er dan langer plezier van hebben.

Ter info er komt op mijn visa blok een echter turbo en de pijpen zijn standaard 38mm uitwendig (dat is 35mm inwendig). Meer dan voldoende voor waar wij het voor gebruiken.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » wo 4 jan, 2006 11:47

Ik denk dat ik ut gewoon simpel houd en vooor de zelfde optie als Johannes gaat!!

maar wil wel een aftakking maken voor side pipe aan andere kant!!
Waar kan ik die aftakking het beste maken de een zegt na de eerste demper en de ander zegt in de eerste demper!!
2cv Vert Bambou '79

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 4 jan, 2006 11:49

in de eerste demper, zie deze link:
http://www.2cv-power.de/tuning/rennausp ... uspuff.htm
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » wo 4 jan, 2006 12:43

Ja dat bedoel ik dus!! Maar weet iemand dan wat het geluid dan doet???
Dempt die dan nog wel??? Tja misschien staat ut wel in de tekst maar ik kan niet zo goed duits lezen!!
2cv Vert Bambou '79

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » wo 4 jan, 2006 13:10

Maae volgens mij heeft charleston tuning (johannes) een visa blok met snellere nokkenas, en grotere sproeier voor 2e trap (130)


(Lees eerste verhaaltje)
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » wo 4 jan, 2006 14:38

Ja ik weet wat hij er in heeft liggen!!

Maar ik bedoel met ik ga voor de zelfde optie: Eerste demper gebruiken en sigaar weg laten en dan een motor demper!!
Motorische tunning dat is weer een project voor volgende winter!!
2cv Vert Bambou '79

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » wo 4 jan, 2006 14:39

alleen wil ik dan nog een aftakking voor een pijp naar de andere zijde van de auto!!
2cv Vert Bambou '79

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 4 jan, 2006 14:48

kun je toch na de demper doen?

bij mij komt de demper redelijk zichtbaar aan de achterzijde.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 4 jan, 2006 15:57

mooi voorbeeld van getunede eend met orginele bochtjes

Afbeelding

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » wo 4 jan, 2006 20:34

vandaag eveen met charleston tuning aan het demper lassen gweest
1e demper leeg gehaalt alle demping troep erruit.
en weer dicht gelast.
we verwachten nu iets minder tegendruk.
maar dat gaan we nog ff testen morgen :lol: :lol:
ik kan het wel zien als een mooie ervaring. grtn arjan
]
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Plaats reactie