Pagina 2 van 10

Geplaatst: wo 4 jan, 2006 10:33
door backfire
nee trekkracht in lage toeren lever je altijd in met een race uitlaat, daar zijn ze ook niet voor bedoeld. Dit soort systemen zijn gemaakt om in de hogere toeren meer pk's te hebben. Wil je trekkracht houden dan moet je gewoon je tussenpot laten zitten. Wel kun je je tussendemper dumpen en aan het einde een motordemper monteren van een 600cc motor. BV suzuki sv650 of zo (is ook een twin). Deze kunnen een hogere flow aan (denk er aan dat zo'n sv 11000 toeren kan draaien).

balanspijp is pijp tussen linker en rechtercilinder om zodoende meer trekkracht onderin te krijgen. Wordt bij motoren veelvuldig toegpast daar motoren over het algemeen erg opgevoerd zijn en om zodoende over een breed toerengebied trekkracht te behouden.

Complexe combinaties worden toegepast om het koppel te behouden. Bij Ducatie bv gaat het ook van 2 pijpen naar 1 pijp, deze 1e pijp heeft wel een grotere diameteren, vervolgens weer naar twee dempers.

Belangrijk in het verhaal is dat linker en rechter uitlaatstuk even lang is met zo min mogelijk bochten. Echter soms moet je er wel bochten in maken i.v.m. ruimte gebrek.

Geplaatst: wo 4 jan, 2006 10:44
door Aloha Beach Cruiser
dus als ik het goed begrijp kan ik in cobinatie met mijn snellere nokkenas (die boven in de toeren iets extra's geeft) en zo'n Y stuk boven in de toeren er een boel uithalen. maar onder in de toeren minder....

en als ik dus bijv; mijn eerste demper het dempings matriaal er uit zal halen en met iets grotere pijp naar achteren zal gaan, vervolgens daar zo'n demper van ss 600 cc monteer..... dan zit ik over het algemeen redelijk goed over het hele toeren gebied.

(omdat ik dan toch de eerste demper laat zitten)

Geplaatst: wo 4 jan, 2006 11:14
door backfire
combinatie y-stuk en 1e demper snap ik niet het is of y-stuk of 1e demper.

Johannes hou er wel rekening mee dat je dan wel sproeier iets groter zal moeten zijn van je 2e trap.

Geplaatst: wo 4 jan, 2006 11:20
door Green-Duckman
Zo ziet er mooi uit die Y stukken daar alleen al zou ik het voor doen!!!
Etjen bedankt trouwens voor die links. Ik denk dat ik nu wel weet wat ik ga doen!!
Maar Back-Fire Nu praten jullie eigenlijk alleen over visa motortjes maar wat doet zoiets nou in een gewoon blokje??(jij weet ook niet alles maar wel veel heb ik ut idee!)
Ik heb namelijk een gewoon eenden blokje met een turbo tube en aangepaste sproeiers, meer niet!!(zit wel in de planning maar voorlopig niet)(eventueel big bore kit!)
Mijn talen zijn niet zo goed maar deze zijn dus gewoon vanaf 44 euros te verkrijgen?
Moet je zeker wel ff naar frangkrijk of belgie??

Geplaatst: wo 4 jan, 2006 11:23
door Green-Duckman
Ik denk dat Johannes geen Y stuk er op wil gaan zetten!!
Maar alleen de eerste demper!!

Geplaatst: wo 4 jan, 2006 11:37
door backfire
Green-Duckman schreef:Ik denk dat Johannes geen Y stuk er op wil gaan zetten!!
Maar alleen de eerste demper!!
yep heb het nog een keer gelezen en je hebt gelijk. PS johannes volgens mij zitten er schotten in en geen dempingsmateriaal.

Y-stuk kost 200 euri's voor standaard uitlaat diameter.

Raceuitlaat zou ik alleen doen als je snelle nokkenas gaat monteren in combinatie met big-bore en grotere kleppen. Standaard diameter van de 2cv is echt meer dan voldoende. Voor de looks 2e demper dumpen en er een motoruitlaat onderzetten, geeft iets zwaarder geluid maar nog ruim binnen toegestande db's

Maar als je bovenstaande gaat doen kun je beter een visa blok gebruiken, krukas is sterker en je zult er dan langer plezier van hebben.

Ter info er komt op mijn visa blok een echter turbo en de pijpen zijn standaard 38mm uitwendig (dat is 35mm inwendig). Meer dan voldoende voor waar wij het voor gebruiken.

Geplaatst: wo 4 jan, 2006 11:47
door Green-Duckman
Ik denk dat ik ut gewoon simpel houd en vooor de zelfde optie als Johannes gaat!!

maar wil wel een aftakking maken voor side pipe aan andere kant!!
Waar kan ik die aftakking het beste maken de een zegt na de eerste demper en de ander zegt in de eerste demper!!

Geplaatst: wo 4 jan, 2006 11:49
door Tom Duckpower
in de eerste demper, zie deze link:
http://www.2cv-power.de/tuning/rennausp ... uspuff.htm

Geplaatst: wo 4 jan, 2006 12:43
door Green-Duckman
Ja dat bedoel ik dus!! Maar weet iemand dan wat het geluid dan doet???
Dempt die dan nog wel??? Tja misschien staat ut wel in de tekst maar ik kan niet zo goed duits lezen!!

Geplaatst: wo 4 jan, 2006 13:10
door THE SPITFIRE
Maae volgens mij heeft charleston tuning (johannes) een visa blok met snellere nokkenas, en grotere sproeier voor 2e trap (130)


(Lees eerste verhaaltje)

Geplaatst: wo 4 jan, 2006 14:38
door Green-Duckman
Ja ik weet wat hij er in heeft liggen!!

Maar ik bedoel met ik ga voor de zelfde optie: Eerste demper gebruiken en sigaar weg laten en dan een motor demper!!
Motorische tunning dat is weer een project voor volgende winter!!

Geplaatst: wo 4 jan, 2006 14:39
door Green-Duckman
alleen wil ik dan nog een aftakking voor een pijp naar de andere zijde van de auto!!

Geplaatst: wo 4 jan, 2006 14:48
door backfire
kun je toch na de demper doen?

bij mij komt de demper redelijk zichtbaar aan de achterzijde.

Geplaatst: wo 4 jan, 2006 15:57
door backfire
mooi voorbeeld van getunede eend met orginele bochtjes

Afbeelding

Geplaatst: wo 4 jan, 2006 20:34
door THE SPITFIRE
vandaag eveen met charleston tuning aan het demper lassen gweest
1e demper leeg gehaalt alle demping troep erruit.
en weer dicht gelast.
we verwachten nu iets minder tegendruk.
maar dat gaan we nog ff testen morgen :lol: :lol:
ik kan het wel zien als een mooie ervaring. grtn arjan
]