probleem met vorst
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
he bedankt, zal deze puntjes even checken!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Ik heb hier ook last van gehad, lopen 1 of 2 slagen en weer afslaan Uiteindelijk bleek dat ik een lekkende spruitstukpakking had aan de rechtercilinder (in en uit, ja dat stink binnen). Sinds dat is opgelost, start ie echt gelijk. Warm of koud maakt niet uit, 2 hooguit 3 slagen is lopen en blijven lopen.
Ik start met choke helemaal uitgetrokken bij koude motor, (alleen doen al je vacuumpompje goed werkt, anders tot het zwarte randje), geen gas geven dat heft volgens mij het effect van de choke juist weer op. Met een warme motor plank gas starten.
Ik start met choke helemaal uitgetrokken bij koude motor, (alleen doen al je vacuumpompje goed werkt, anders tot het zwarte randje), geen gas geven dat heft volgens mij het effect van de choke juist weer op. Met een warme motor plank gas starten.
-
- Beginner
-
- Beginner
had je hier alleen last van bij vorst/ koud weer of eigenlijk altijdCasonline schreef:Ik heb hier ook last van gehad, lopen 1 of 2 slagen en weer afslaan Uiteindelijk bleek dat ik een lekkende spruitstukpakking had aan de rechtercilinder (in en uit, ja dat stink binnen). Sinds dat is opgelost, start ie echt gelijk. Warm of koud maakt niet uit, 2 hooguit 3 slagen is lopen en blijven lopen.
helemaal gek op m'n blauwe eend
RK-18-FX
RK-18-FX
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
slechte massa wordt erg onderschat, maak je massakabel eens goed schoon op de plek waar ie op de bak zit, scheelt vaak al enorm.backfire schreef:of overmatige belasting van de accu door bv extra hoog wattage lampen, zware versterker, zwaar lopende startmotor, of dynamo versleten, v-snaar te los, slechte massa.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Koud weer maakte het veel erger, normaal kon ik de motor starten met halve choke maar zodra de temp beneden de 5 graden kwam was het snel over. Ik was vaak minuten lang bezig met starten afslaan, starten afslaan pompen met gas en afslaan, weer starten minder choke en afslaan enz enz.... Maar dat is dus nu gelukkig verleden tijd.blauw eendje87 schreef:
had je hier alleen last van bij vorst/ koud weer of eigenlijk altijd

ja dit heb ik dus nog steeds he cas, ik zal toch maar eens het sruitstuk los gaan halen en de boel voorzien van nieuwe pakkingen!
iemand nog tips?
ik kna zelf geen valse lucht ontdekken bij het rijden houd hij niet in en loopt niet schokkerig! maar: een bougie was donker bruin en de andere was wit dus dat kan wel op iets van valse lucht duiden toch?
dus of het dit is?
iets anders kan niet want ik heb alles nagekeken
is het een idee om vloeibare pakking er bij te gebruiken, bijde kanten insmeren van de pakking
iemand nog tips?
ik kna zelf geen valse lucht ontdekken bij het rijden houd hij niet in en loopt niet schokkerig! maar: een bougie was donker bruin en de andere was wit dus dat kan wel op iets van valse lucht duiden toch?
dus of het dit is?
iets anders kan niet want ik heb alles nagekeken
is het een idee om vloeibare pakking er bij te gebruiken, bijde kanten insmeren van de pakking
geen startproblemen meer!
Naar aanleiding van dit forum heb ik er gisteren een varta accu zilverkleur ingezet (die heeft extra hoog startvermogen 520 ampere ipv 360.). Vannacht vroor het dat het kraakte, normaal ben ik dan 5 minuten aan het starten. Vanochtend: binnen twee seconden draaide hij als een tierelier!
Het typenummer is 550 155 054 3172, het is een blue dynamic HP en de dealeradressen staan op varta.nl. Ik heb hem zelf gehaal bij hanno, in de cramer 21 in Heerlen. Hij kostte omgeveer 75 euro. Doen!
Het typenummer is 550 155 054 3172, het is een blue dynamic HP en de dealeradressen staan op varta.nl. Ik heb hem zelf gehaal bij hanno, in de cramer 21 in Heerlen. Hij kostte omgeveer 75 euro. Doen!

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: geen startproblemen meer!
360 AMPERE!!!Frans schreef:Naar aanleiding van dit forum heb ik er gisteren een varta accu zilverkleur ingezet (die heeft extra hoog startvermogen 520 ampere ipv 360.). Vannacht vroor het dat het kraakte, normaal ben ik dan 5 minuten aan het starten. Vanochtend: binnen twee seconden draaide hij als een tierelier!

-
- Addicted user
- Contacteer:
nou mot ik mezelf hier nog gaan quoten ook nog.backfire schreef:nou iets, maar zit hem gewoon in het systeem startmotor - accu - bobines. Beter zou het gaan met een kickstarter net zoals op een bmw of ural whoohaha. Maar je kunt ook een varta zilverkleur kopen hebben ipv 350 startampere 520 startampere, die zit er bij mij net in een dat gaat als een tierelier.

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
die accu waar ik het over had heeft dus 75 amp. maar die zit nog niet in m'n autobackfire schreef:nee dat klopt johannes, dit zijn startamperes. Normaal heeft de accu 45Ah.