probleem met vorst

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » vr 6 jan, 2006 17:01

slijtage accu ?
robin

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5837
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 6 jan, 2006 17:07

of overmatige belasting van de accu door bv extra hoog wattage lampen, zware versterker, zwaar lopende startmotor, of dynamo versleten, v-snaar te los, slechte massa.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 6 jan, 2006 17:48

he bedankt, zal deze puntjes even checken!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » zo 8 jan, 2006 16:52

Ik heb hier ook last van gehad, lopen 1 of 2 slagen en weer afslaan Uiteindelijk bleek dat ik een lekkende spruitstukpakking had aan de rechtercilinder (in en uit, ja dat stink binnen). Sinds dat is opgelost, start ie echt gelijk. Warm of koud maakt niet uit, 2 hooguit 3 slagen is lopen en blijven lopen.
Ik start met choke helemaal uitgetrokken bij koude motor, (alleen doen al je vacuumpompje goed werkt, anders tot het zwarte randje), geen gas geven dat heft volgens mij het effect van de choke juist weer op. Met een warme motor plank gas starten.

blauw eendje87
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 1 jan, 2006 20:15
Locatie: Helmond

Bericht door blauw eendje87 » zo 8 jan, 2006 17:47

bedankt voor al deze aanwijzingen ik zal die punten eens gaan nakijken vooral de accu of dit laatste van het spruitstuk geeft mij het gevoel dat daar het probleem wel eens kan zitten. als ik het oplos laat ik het natuurlijk weten :wink:
helemaal gek op m'n blauwe eend
RK-18-FX

blauw eendje87
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 1 jan, 2006 20:15
Locatie: Helmond

Bericht door blauw eendje87 » zo 8 jan, 2006 18:06

Casonline schreef:Ik heb hier ook last van gehad, lopen 1 of 2 slagen en weer afslaan Uiteindelijk bleek dat ik een lekkende spruitstukpakking had aan de rechtercilinder (in en uit, ja dat stink binnen). Sinds dat is opgelost, start ie echt gelijk. Warm of koud maakt niet uit, 2 hooguit 3 slagen is lopen en blijven lopen.
Ik start met choke helemaal uitgetrokken bij koude motor, (alleen doen al je vacuumpompje goed werkt, anders tot het zwarte randje), geen gas geven dat heft volgens mij het effect van de choke juist weer op. Met een warme motor plank gas starten.
had je hier alleen last van bij vorst/ koud weer of eigenlijk altijd
helemaal gek op m'n blauwe eend
RK-18-FX

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 9 jan, 2006 00:07

backfire schreef:of overmatige belasting van de accu door bv extra hoog wattage lampen, zware versterker, zwaar lopende startmotor, of dynamo versleten, v-snaar te los, slechte massa.
slechte massa wordt erg onderschat, maak je massakabel eens goed schoon op de plek waar ie op de bak zit, scheelt vaak al enorm.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » ma 9 jan, 2006 21:01

blauw eendje87 schreef:
had je hier alleen last van bij vorst/ koud weer of eigenlijk altijd
Koud weer maakte het veel erger, normaal kon ik de motor starten met halve choke maar zodra de temp beneden de 5 graden kwam was het snel over. Ik was vaak minuten lang bezig met starten afslaan, starten afslaan pompen met gas en afslaan, weer starten minder choke en afslaan enz enz.... Maar dat is dus nu gelukkig verleden tijd. :lol:

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 9 jan, 2006 21:07

ja dit heb ik dus nog steeds he cas, ik zal toch maar eens het sruitstuk los gaan halen en de boel voorzien van nieuwe pakkingen!

iemand nog tips?

ik kna zelf geen valse lucht ontdekken bij het rijden houd hij niet in en loopt niet schokkerig! maar: een bougie was donker bruin en de andere was wit dus dat kan wel op iets van valse lucht duiden toch?

dus of het dit is?
iets anders kan niet want ik heb alles nagekeken

is het een idee om vloeibare pakking er bij te gebruiken, bijde kanten insmeren van de pakking

Frans

geen startproblemen meer!

Bericht door Frans » di 10 jan, 2006 14:25

Naar aanleiding van dit forum heb ik er gisteren een varta accu zilverkleur ingezet (die heeft extra hoog startvermogen 520 ampere ipv 360.). Vannacht vroor het dat het kraakte, normaal ben ik dan 5 minuten aan het starten. Vanochtend: binnen twee seconden draaide hij als een tierelier!
Het typenummer is 550 155 054 3172, het is een blue dynamic HP en de dealeradressen staan op varta.nl. Ik heb hem zelf gehaal bij hanno, in de cramer 21 in Heerlen. Hij kostte omgeveer 75 euro. Doen! :D

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 10 jan, 2006 15:33

Ramon2cv schreef:is het een idee om vloeibare pakking er bij te gebruiken, bijde kanten insmeren van de pakking
Vloeibare pakking is daar overbodig. Volgens mij verbrand het ook meteen. Die gewone pakkingen zouden afdoende moeten zijn.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Re: geen startproblemen meer!

Bericht door Aloha Beach Cruiser » di 10 jan, 2006 17:09

Frans schreef:Naar aanleiding van dit forum heb ik er gisteren een varta accu zilverkleur ingezet (die heeft extra hoog startvermogen 520 ampere ipv 360.). Vannacht vroor het dat het kraakte, normaal ben ik dan 5 minuten aan het starten. Vanochtend: binnen twee seconden draaide hij als een tierelier!
Het typenummer is 550 155 054 3172, het is een blue dynamic HP en de dealeradressen staan op varta.nl. Ik heb hem zelf gehaal bij hanno, in de cramer 21 in Heerlen. Hij kostte omgeveer 75 euro. Doen! :D
360 AMPERE!!! :? volgens mij heb ik maar 75 A. man dat ding slaat op hol!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5837
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 10 jan, 2006 18:13

nee dat klopt johannes, dit zijn startamperes. Normaal heeft de accu 45Ah.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5837
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 10 jan, 2006 18:14

backfire schreef:nou iets, maar zit hem gewoon in het systeem startmotor - accu - bobines. Beter zou het gaan met een kickstarter net zoals op een bmw of ural whoohaha. Maar je kunt ook een varta zilverkleur kopen hebben ipv 350 startampere 520 startampere, die zit er bij mij net in een dat gaat als een tierelier.
nou mot ik mezelf hier nog gaan quoten ook nog. :lol:

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 11 jan, 2006 17:19

backfire schreef:nee dat klopt johannes, dit zijn startamperes. Normaal heeft de accu 45Ah.
die accu waar ik het over had heeft dus 75 amp. maar die zit nog niet in m'n auto :roll: 'k denk dat die erinzit 45 is dan... als ik nu die 75 amp. accu erin zet zou hij dan beter starten.. ja toch?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gesloten