De Barbot
-
- Heavy user
-
- Heavy user
Het origineel is ooit als recordwagen gebouwd, moest dus zo snel mogelijk gaan, vandaar.Evan schreef:lijkt me wel een leuk project, je hebt wel veel minder luchtweerstand dan in je `normale`eendLelijke Eend schreef:Ik vind 'em onpractisch en koud.
Dan trek je gewoon wat warmere kleren aan en rijd je open.
Doe je in een Patron ook! daar ben je een bikkel voor, en geen mietje

-
- Addicted user
- Contacteer:
vind ik niet Punky, definitie van een kitcar is duidelijk. Je koopt een kit, dus door iemand anders in aantallen gefrabiceerd en monteerd het spul op een bestaand systeem met gebruik making van de onderdelen.Punky schreef:Sterk verbouwde koetswerken ed, kunnen wat mij betreft onder het kopje kitcars geplaatst worden hoor.
Bij een omgebouwde ga je iets zelf fabriceren incl koetswerk. Het wordt pas een kitcar als je er meerdere van gaat maken voor de verkoop. Net zoals een hotrod altijd een 1 off is ook al rijden er meerdere look-alikes. Veel delen zijn met de hand gemaakt en daardoor onderling niet uitwisselbaar (lees voornamelijk de body).
Maar goed boeie, ik vind de barbot echt leuk, lekker laag en snel ogent. En daar dit op basis van 2cv is vind ik het persoonlijk mooier dan de andere kitcars, die duidelijk geeent zijn op engelse auto's.
Ik vind een Barbot prachtig, droom er stiekem wel eens van een zo goed mogelijk lijkende replica te bouwen me een snel blok erin, maar voorlopig komt het daar niet van want ik heb een aantal andere prioriteiten.
Effe voor backfire, ik heb wel eens een artikel gezien in een frans tijdschrift, ik geloof Gazoline of iets dergelijks met veel (detail) foto's. Misschien kan ik dit tijdschrift nog wel achterhalen, het slingerde bij een vriend van mij in de werkplaats en anders is het misschien wel ergens op internet terug te vinden.
Groetjes Bart
Effe voor backfire, ik heb wel eens een artikel gezien in een frans tijdschrift, ik geloof Gazoline of iets dergelijks met veel (detail) foto's. Misschien kan ik dit tijdschrift nog wel achterhalen, het slingerde bij een vriend van mij in de werkplaats en anders is het misschien wel ergens op internet terug te vinden.
Groetjes Bart
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Het lijkt mij zelf ook erg gaaf inderdaad zo'n ding! Eigenlijk wil ik nog iets in deze trend een keer bouwen van een 2CV. Ik denk als mijn 2CV nu klaar is, ik zoiets een keer ga beginnen, in de hoop dat ik er daarna nog weer door de apk mee kom 
Al was het alleen al om die Burton rijders eens te laten zien dat een eend ook heel mooi open omgebouwd kan worden...

Al was het alleen al om die Burton rijders eens te laten zien dat een eend ook heel mooi open omgebouwd kan worden...
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
VET,
zo'n 2cv roadster
ziet er wel gaaf uit!!, vind hem mooier dan burton, patron, lomax enz!!
zo'n 2cv roadster

ziet er wel gaaf uit!!, vind hem mooier dan burton, patron, lomax enz!!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/