Pagina 2 van 8
Geplaatst: di 24 jan, 2006 00:14
door Punky
Sterk verbouwde koetswerken ed, kunnen wat mij betreft onder het kopje kitcars geplaatst worden hoor.

Geplaatst: di 24 jan, 2006 19:35
door Rollo
Ik vind em lelijk!
Maar ja smaken verschillen....
Geplaatst: di 24 jan, 2006 20:00
door thomaaas
Rollo schreef:Ik vind em lelijk!
Maar ja smaken verschillen....
Ramon2cv schreef:ik vind hem heeeel lelijk
ik ook
Geplaatst: di 24 jan, 2006 20:10
door Lelijke Eend
Ik vind 'em onpractisch en koud.
Geplaatst: wo 25 jan, 2006 00:42
door Evan
Lelijke Eend schreef:Ik vind 'em onpractisch en koud.
lijkt me wel een leuk project, je hebt wel veel minder luchtweerstand dan in je `normale`eend

Geplaatst: wo 25 jan, 2006 15:42
door Lelijke Eend
Dat rijdt inderdaad zuiniger !
Maar helaas ben ik een koukleum ... Der moet toch echt een dak op

Geplaatst: wo 25 jan, 2006 16:15
door leo top
Evan schreef:Lelijke Eend schreef:Ik vind 'em onpractisch en koud.
lijkt me wel een leuk project, je hebt wel veel minder luchtweerstand dan in je `normale`eend

Het origineel is ooit als recordwagen gebouwd, moest dus zo snel mogelijk gaan, vandaar.
Dan trek je gewoon wat warmere kleren aan en rijd je open.
Doe je in een Patron ook! daar ben je een bikkel voor, en geen mietje

Geplaatst: do 26 jan, 2006 14:28
door backfire
Punky schreef:Sterk verbouwde koetswerken ed, kunnen wat mij betreft onder het kopje kitcars geplaatst worden hoor.

vind ik niet Punky, definitie van een kitcar is duidelijk. Je koopt een kit, dus door iemand anders in aantallen gefrabiceerd en monteerd het spul op een bestaand systeem met gebruik making van de onderdelen.
Bij een omgebouwde ga je iets zelf fabriceren incl koetswerk. Het wordt pas een kitcar als je er meerdere van gaat maken voor de verkoop. Net zoals een hotrod altijd een 1 off is ook al rijden er meerdere look-alikes. Veel delen zijn met de hand gemaakt en daardoor onderling niet uitwisselbaar (lees voornamelijk de body).
Maar goed boeie, ik vind de barbot echt leuk, lekker laag en snel ogent. En daar dit op basis van 2cv is vind ik het persoonlijk mooier dan de andere kitcars, die duidelijk geeent zijn op engelse auto's.
Geplaatst: do 26 jan, 2006 15:42
door Bartje
Ik vind een Barbot prachtig, droom er stiekem wel eens van een zo goed mogelijk lijkende replica te bouwen me een snel blok erin, maar voorlopig komt het daar niet van want ik heb een aantal andere prioriteiten.
Effe voor backfire, ik heb wel eens een artikel gezien in een frans tijdschrift, ik geloof Gazoline of iets dergelijks met veel (detail) foto's. Misschien kan ik dit tijdschrift nog wel achterhalen, het slingerde bij een vriend van mij in de werkplaats en anders is het misschien wel ergens op internet terug te vinden.
Groetjes Bart
Geplaatst: do 26 jan, 2006 18:17
door backfire
top bart
droom er ook van maar dan om een bruikbare replica te maken met de visa en turbo en iets breder rubber.
Geplaatst: di 21 mar, 2006 15:16
door Flying Duckman
Het lijkt mij zelf ook erg gaaf inderdaad zo'n ding! Eigenlijk wil ik nog iets in deze trend een keer bouwen van een 2CV. Ik denk als mijn 2CV nu klaar is, ik zoiets een keer ga beginnen, in de hoop dat ik er daarna nog weer door de apk mee kom

Al was het alleen al om die Burton rijders eens te laten zien dat een eend ook heel mooi open omgebouwd kan worden...
Geplaatst: di 21 mar, 2006 17:12
door Aloha Beach Cruiser
VET,
zo'n 2cv roadster
ziet er wel gaaf uit!!, vind hem mooier dan burton, patron, lomax enz!!
Geplaatst: di 21 mar, 2006 18:18
door backfire
kijk met jou kan ik praten Johannes

Geplaatst: di 21 mar, 2006 18:50
door Delfosso
De Barbot is niet mijn smaak. Is barbot een verbarstering van marmot?
Geplaatst: di 21 mar, 2006 19:01
door supercees
ik heb 'm live gezien in kelso tijdens de laatste wereldmeeting, zag er goed uit, was flink verlaagd. er zullen op de diverse websites zat foto's te vinden zijn.