reviseren bak
Laat je je ervaringen horen als het zover is?
ik ga denk ik ook maar voor een revisie, de originele Ami8 bak laten reviseren en dan er een "lange" prise-as erin voor de diafragmakoppeling.
er zit nu een sinchromesh-gewijs versleten acadiane bak in en die kraakt me af en toe toch iets teveel
ik ga denk ik ook maar voor een revisie, de originele Ami8 bak laten reviseren en dan er een "lange" prise-as erin voor de diafragmakoppeling.
er zit nu een sinchromesh-gewijs versleten acadiane bak in en die kraakt me af en toe toch iets teveel

Ami 8 break
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
ok mijn begin is er.
De lege bak, binnenkort nog een keer schoonmaken en een lakje geven.

Links het tandwiel van de 8/33 bak, rechts tandwiel van de 8/31 bak.zoals je ziet een groter "draagbeeld".

Hier ook goed te zien, links het 33 tandwiel, doordat hij meer tanden heeft moet de cirkel groter zijn, je ziet dat goed doordat er in het hart geen vertanding zit. Rechts het 31 tandwiel welke wel over de volle breedte is. Als ik dit zo zie is het 31 tandwiel het oorspronkelijke idee geweest, later aangepast tot 33 zodat de bak voor de 2cv gebruikt kon worden.

ik moet wel zeggen dat mijn 8/33 setje stukken beter is qua lagers, dus ga ik tandwiel van de 31 op het lagerblok van de 33 monteren.
De lege bak, binnenkort nog een keer schoonmaken en een lakje geven.
Links het tandwiel van de 8/33 bak, rechts tandwiel van de 8/31 bak.zoals je ziet een groter "draagbeeld".
Hier ook goed te zien, links het 33 tandwiel, doordat hij meer tanden heeft moet de cirkel groter zijn, je ziet dat goed doordat er in het hart geen vertanding zit. Rechts het 31 tandwiel welke wel over de volle breedte is. Als ik dit zo zie is het 31 tandwiel het oorspronkelijke idee geweest, later aangepast tot 33 zodat de bak voor de 2cv gebruikt kon worden.
ik moet wel zeggen dat mijn 8/33 setje stukken beter is qua lagers, dus ga ik tandwiel van de 31 op het lagerblok van de 33 monteren.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 998
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Omdat Agent oranje een trommelbak had die ook niet helemaal meer compleet was wilde ik er een schijvenbak in zetten.
Het monteren van de andere handrembeugel en het demonteren van de oude was geen probleem...
Bleek van de schijvenbak de die grote ring los te liggen ( wilde dus ook niet schakelen)
Deksel eraf gehaald en samen met Ron van Eendimport de schakelstangen eruit gehaald en die moer weer vastgezet ( ook meteen geborgd) Nu doet ie het weer zoals het hoort
Het monteren van de andere handrembeugel en het demonteren van de oude was geen probleem...
Bleek van de schijvenbak de die grote ring los te liggen ( wilde dus ook niet schakelen)
Deksel eraf gehaald en samen met Ron van Eendimport de schakelstangen eruit gehaald en die moer weer vastgezet ( ook meteen geborgd) Nu doet ie het weer zoals het hoort
met eendige groeten,
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Zo vandaag weer verder gegaan aan revisie van de versnellingsbak. Op zich is het geen probleem, tot dusver geen slechte punten tegenekomen. Althans de lagers zijn allemaal heel netjes en spelingsvrij. Wel slechte synchroveren, dus die maar bestellen.
Nu komt echter het lastige puntje, daar ik andere pignon en kroonwiel monteer heb ik dus hulpgereedschap 2045-T nodig, leuk want natuurlijk nergens specificaties te vinden in zo'n handboek. En het is wel een heel belangrijk stukje werk want speling tussen pignon en kroonwiel komt behoorlijk nauwkeurig.
Nu komt echter het lastige puntje, daar ik andere pignon en kroonwiel monteer heb ik dus hulpgereedschap 2045-T nodig, leuk want natuurlijk nergens specificaties te vinden in zo'n handboek. En het is wel een heel belangrijk stukje werk want speling tussen pignon en kroonwiel komt behoorlijk nauwkeurig.