Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo 22 feb, 2006 00:40
door Duintje

Geplaatst: wo 22 feb, 2006 08:31
door Gerard2cv
Ik vind dat je eerst moet weten waarom je
de bak wil reviseren,omdat als je hem eruit
haalt niets meer hoort.Dus eerst weten waarom

Geplaatst: wo 22 feb, 2006 11:02
door rusty
kijk hier zat ik op te wachten, maar eends een bezoekje brengen aan deze mensen, kunnen vast nog wel wat maken van m'n acadiane bak (synchromesch 2e naar de kl*te)

greetz Rusty

Geplaatst: do 23 feb, 2006 11:34
door Evan
Laat je je ervaringen horen als het zover is?

ik ga denk ik ook maar voor een revisie, de originele Ami8 bak laten reviseren en dan er een "lange" prise-as erin voor de diafragmakoppeling.
er zit nu een sinchromesh-gewijs versleten acadiane bak in en die kraakt me af en toe toch iets teveel :(

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 19:13
door backfire
ok mijn begin is er.

De lege bak, binnenkort nog een keer schoonmaken en een lakje geven.
Afbeelding

Links het tandwiel van de 8/33 bak, rechts tandwiel van de 8/31 bak.zoals je ziet een groter "draagbeeld".
Afbeelding

Hier ook goed te zien, links het 33 tandwiel, doordat hij meer tanden heeft moet de cirkel groter zijn, je ziet dat goed doordat er in het hart geen vertanding zit. Rechts het 31 tandwiel welke wel over de volle breedte is. Als ik dit zo zie is het 31 tandwiel het oorspronkelijke idee geweest, later aangepast tot 33 zodat de bak voor de 2cv gebruikt kon worden.
Afbeelding

ik moet wel zeggen dat mijn 8/33 setje stukken beter is qua lagers, dus ga ik tandwiel van de 31 op het lagerblok van de 33 monteren.

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 20:01
door Evan
leuk dat je op deze manier de verschillen laat zien!

kan je evt ook nog wat foto's schieten van de andere bak-onderdelen?

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 21:11
door backfire
komt goed evan. tegen de tijd dat die onderhanden worden genomen.

ps vergeet niet dat ik bak revisie ga doen, maar ook meteen het samensmelten van dyane bak met 2cv bak.

Geplaatst: do 9 mar, 2006 22:30
door hobbes
Omdat Agent oranje een trommelbak had die ook niet helemaal meer compleet was wilde ik er een schijvenbak in zetten.
Het monteren van de andere handrembeugel en het demonteren van de oude was geen probleem...
Bleek van de schijvenbak de die grote ring los te liggen ( wilde dus ook niet schakelen)
Deksel eraf gehaald en samen met Ron van Eendimport de schakelstangen eruit gehaald en die moer weer vastgezet ( ook meteen geborgd) Nu doet ie het weer zoals het hoort

Geplaatst: do 7 sep, 2006 18:55
door backfire
Zo vandaag weer verder gegaan aan revisie van de versnellingsbak. Op zich is het geen probleem, tot dusver geen slechte punten tegenekomen. Althans de lagers zijn allemaal heel netjes en spelingsvrij. Wel slechte synchroveren, dus die maar bestellen.

Nu komt echter het lastige puntje, daar ik andere pignon en kroonwiel monteer heb ik dus hulpgereedschap 2045-T nodig, leuk want natuurlijk nergens specificaties te vinden in zo'n handboek. En het is wel een heel belangrijk stukje werk want speling tussen pignon en kroonwiel komt behoorlijk nauwkeurig.

Geplaatst: do 7 sep, 2006 20:21
door Gerard2cv
Backfire,houdt er erg in dat de ring die achter onderin de bak op die pignonas de diepte bepaalt van het pignonwiel.Dus bij elke as hoort zijn
eigen ring.Eigenlijk zou je met speciaal gereedschap en een microklok de
diepte moeten meten en de tandspeling dmv.de ringen achter de remnaven

Geplaatst: do 7 sep, 2006 23:14
door backfire
ja ik weet het daar heb ik dus gereedscahp 2045 t voor nodig, maar ja die heb ik niet en ik heb er ook geen tekening van. Overigens die ring zit er tussen van de vorige as en met dat gereedschap kan ik diepteverschil meten om te bepalen welke dikte van ring ik uiteindelijk nodig heb.

Geplaatst: vr 8 sep, 2006 08:08
door Gerard2cv
Ik zou voor de ring gaan die bij de nieuwe as zat omdat elk kroon en pignonwiel zijn
eigen afstelling heeft,Staat ingegraveerd op de pignonas

Geplaatst: vr 8 sep, 2006 10:10
door backfire
Er zit geen ring bij.

plus moet je rekening houden met de diverse lagers welke na de ring zitten, deze hebben nu ook afwijkende maten t.o.v. het orgineel, dus liever opnieuw uitklokken.

probleem is niet dat mij dit niet lukt, probleem is alleen dat niemand dat afstelgereedschap heeft liggen.

Geplaatst: vr 8 sep, 2006 10:51
door Gerard2cv
Kan ik me ook levendig voorstellen.Het is
een kist vol en dan nog zonder micrometer-
klok.Ik weet dat garage belder bij de Makro
in Delft hem destijds van ons heeft overgenomen

Geplaatst: di 12 sep, 2006 11:22
door backfire
Evan schreef:leuk dat je op deze manier de verschillen laat zien!

kan je evt ook nog wat foto's schieten van de andere bak-onderdelen?
Ik zou zeggen, geef maar aan welke onderdelen. Of wil je opengwerkte bak met de losse onderdelen in de juiste volgorde?

Nu kan het nog.