Jep ik las met CO2, mig mag werkt wel mooi, lassen gaat mooi ik kan mooie las leggen alleen is het probleem met het afstellen van de machine. Ik ben daar nu erg mee aan het oefenen en dan zit ik op school ga ik van de ene machine naar de andere om in te stellen totdat ik een goede las heb kunnen leggen. Met 0.6 mm natuurlijk weer een hele andere afstelling, want met 1 mm plaatwerk zit er al snel een gat in...THE SPITFIRE schreef:eey frank waarmee las jij dan??
co2 ?
ik las nu met electroden ook van boven naar beneden maar stelt niet zo veel voor. en co2 moet je niet te hoge stroom hebben want dan wordt je werk te warm.
ik heb de 1e demper van charleston tuning ook gelast. dus niet te hoge stroom dan kun ook jij wel 0,6 lassen. en al;s dat echt niet lukt kun je nog altijd met autogeen lassen he met een vlammetje.als het dan nog niet lukt moet je maar 2 of 3 mm pakken dan wil het vast wel.
maar veel succes er mee en ik hoor het wel als het je is gelukt oke??
groeten THE SPITFIRE
Verder heb ik het ook nog niet geprobeerd met 0.6 mm plaatwerk, maar tegen die tijd dat ik echt zou gaan repareren kan ik alweer beter afstellen, denk ik!
Autogeen lassen kan ik nog niet, nouja, ik heb het nog niet gedaan. Ik ga waarschijnlijk deze week autogeen snijden en zal dan meteen wat gaan proberen.
Frank