Lassen chassis / Owatrol / Chassis inwendig behandelen

Stel hier je vragen over lassen.
Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 613
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » vr 25 jul, 2003 01:24

Jocira schreef:En de tectiel spuitbussen van de Halford bijvoorbeeld, is dat wat om in gaten en kieren te spuiten. Das ook van dat dunne spul. Hoegaat dat bij de deuren: eerst de panelen demonteren?
Rijd naar de Brezan in Delft, roep dat je lid bent van de Citroen Club Delft en je krijgt 30% korting. Koop 2-3 spuitbussen ML, waarvan 1 met een slangetje met sproeikop. Hier heb je voldoende aan voor koets en chassis.
Extra gaatje boren. Qua koets moet je even weten waar de holle ruimten zitten (zoals hierboven beschreven werd). Deuren kun je aan de zijkanten via bestaande gaatjes bereiken. Voor chassisgaatjes, zie de site van Jeroen Cats. Spuit onder onder raamrubbers langs.
La vie est belle.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Tectyleren

Bericht door Gerard2cv » vr 25 jul, 2003 07:59

Hallo Joop.
Ja het is verstandig om de bekleding er af te halen.Maar die dunne Tectiel ML met een
slangetje er op is bedoelt voor de delen die je niet kan zien,maar wel weet dat ze er zijn
Dus alle holle ruimtes in de deuren en de naadjes van ge schermen enz.Maar ik denk
dat voor het chassis de druk en het bereik van zo'n spuitbusje zwaar te kort komt
Ik zou aanraden om het overige van de deuren waar de bekleding op zit en waar je
tegenaan kijk met een dikkere soort inspuit dat geeft meer bescherming en hoeft niet
tussen naadjes in te kruipem.Succes.

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » vr 25 jul, 2003 08:49

Spuitbusjes lijken mij voor het hele chassis ook niet echt voldoende. Die zijn meer voor deuren en je koets enzo. Voor het chassis gebruik ik altijd een spuit met opschroef Tectylbus op de compressor, met een slang van 1,5 meter.

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 613
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Re: Tectyleren

Bericht door Handjes » vr 25 jul, 2003 10:31

Gerard Maas schreef:Ja het is verstandig om de bekleding er af te halen.Maar die dunne Tectiel ML met een
slangetje er op is bedoelt voor de delen die je niet kan zien,maar wel weet dat ze er zijn
Dus alle holle ruimtes in de deuren en de naadjes van ge schermen enz.Maar ik denk
dat voor het chassis de druk en het bereik van zo'n spuitbusje zwaar te kort komt
Ik zou aanraden om het overige van de deuren waar de bekleding op zit en waar je
tegenaan kijk met een dikkere soort inspuit dat geeft meer bescherming en hoeft niet
tussen naadjes in te kruipem.Succes.
Als je de bekleding er af haalt, dan kom je niet beter of slechter bij de holle ruimten van de deuren. Je kunt gewoon vanaf de onderhoeken van de deuren inspuiten. Buitenkanten van plaatwerk hoeft NIET behandeld te worden, want dat roest toch nooit!

Die spuitbussen zijn zeker wel afdoende voor het chassis, mits je op de juiste plaatsen eventueel extra gaatjes maakt.
La vie est belle.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Tectyleren

Bericht door Gerard2cv » vr 25 jul, 2003 13:42

Hallo Handjes.
Best leuk bedoeld,maar neem nu maar gerust van mij aan dat alles van dat slechte Franse metaal op zijn tijd in ons vochtige klimaat kan roesten en je moet me toch nog eens
uitleggen hoe je met een spuitbusje in een chassis achteruit kan spuiten of hoe je de overkant kan bereiken of maak jij van je chassis gatenkaas?

Gast

Re: Tectyleren

Bericht door Gast » vr 25 jul, 2003 13:48

Gerard Maas schreef:Hallo Handjes.
Best leuk bedoeld,maar neem nu maar gerust van mij aan dat alles van dat slechte Franse metaal op zijn tijd in ons vochtige klimaat kan roesten en je moet me toch nog eens
uitleggen hoe je met een spuitbusje in een chassis achteruit kan spuiten of hoe je de overkant kan bereiken of maak jij van je chassis gatenkaas?
Dat is zeker goed mogelijk. Via reeds bestaande openingen aan alle kanten van het chassis (behalve onderkant) kun je al heel wat bereiken met de lange slang met sproeikop. En met een aantal extra geboorde gaten kun je het chassis in goede staat houden. Mits de anti-roest behandeling elke 3 jaar eventjes herhaald wordt.

Op Jeroens site staat er een uitstekende uitleg over met plaatje:
Afbeelding

Gesloten