Snelle eend en een introductie

jorisdeiongh
Beginner
Beginner

Bericht door jorisdeiongh » di 28 feb, 2006 16:58

Kijk DAT ziet er al een stuk beter uit. Maar om nou 4 zeilen, 3 gieken, 2 masten en 2 boards en 5 vinnen door het dak te steken dat is me tot nu toe nog niet gelukt als ik nog weggebracht moest worden naar me locale surfspot, dan maar de familieauto.
Als ik niet kan surfen; dan maar scheuren!

jorisdeiongh
Beginner
Beginner

Bericht door jorisdeiongh » di 28 feb, 2006 17:02

Me vader vertelde me vanochtend dat je zonder al te veel moeite ook een BX 4-cilinder blok in je eend kan klussen. Hoe moeilijk is dit?
En hoe kom ik erachter wat voor een blok mijn eend nu heeft en wat ik hiermee kan doen?

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » di 28 feb, 2006 17:11

Volgens mij is het nog makkelijker om een subaru impreza motor erin te bouwen. Das al een boxer, nee een 4 cilinder BX motor is echt niet makkelijk...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 28 feb, 2006 17:23

je eend heeft nu een 2 cilinder boxer met 602 cc en waarschijnlijk 28 a 29PK. Als je een blok er in lepelt met +/- 70PK dan ben je al goed op weg hoor. Komt overeen met een voiture van 1250KG met 150PK. Enige is dan je bak in de juiste verhouding krijgen voor al die pk's

Dus GS blok is mooie optie is ook luchtgekoeld en er rijden er meer met gs blokken.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » di 28 feb, 2006 17:35

aleen technisch :? ..
mijn bedenkingen.
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 28 feb, 2006 19:03

waarom jomngens behoud de charme van het 2 cilinder blok,

en koop eerst die eend rijd ermee bevalt het niet hang dan een ander blok er in of stel de moter gewoon goed af

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 28 feb, 2006 19:07

ik zeg niks, ik blijf ook bij 2 pitten, heet niet voor niks twee paarden geen vier. :D

jorisdeiongh
Beginner
Beginner

Bericht door jorisdeiongh » di 28 feb, 2006 19:51

Ok dus ik hou het dan gewoon bij dit blok maar wat is er mis met tunen?
Ramon2cv schreef:en koop eerst die eend rijd ermee bevalt het niet hang dan een ander blok er in of stel de moter gewoon goed af
Ik heb dus al een eend en rij er vaak in :D.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » di 28 feb, 2006 20:06

Er is niks met tunen!!! maar je moet wel reeel blijven!!!! (welkom trouwens!!)
als je een beetje beter wil meekomen in het verkeer en ondeling met andere eendrijders wil concureren, dan heb je veel plezier in het (beetje ) tunen van de eend!! maar als
je echt wil concureren met GTI tjes dan ben je gewoon veel geld en enorm veel tijd kwijt!!
bovendien heb je de kans dat de eend niet goed gekeurd word!! bij de APK! of je moet hem op nieuw invoeren maar dan moet je nog wel aan een paar eisen voldoen!!!

Kijk gewoon eens rond op ut forum!! Ik heb bijvoorbeeld ook al aardig wat nekverdraaingen mee gemaakt met mijn eend!!
Dik geluid, goede instalatie!, en leuk uiterlijk daar kijken een hoop mensen naar om!!

En wat ook leuk is als je bij de stop lichten staat en er komt een auto naast je staan, geef maar eens een paar keer gas en doe net of je veel eerder weg bent als hun!! moet je die zenuwachtige gezichten eens zien!!!
2cv Vert Bambou '79

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » di 28 feb, 2006 20:14

Als je in een woonwijk achterna gekeken wilt worden om het geluid, moet je eens even naar www.vroombox.com gaan, daar kun je het geluid van de 8 mooiste motorgeluiden [naar het schijnt], op je eigen auto laten zetten, alleen een versterker nodig geloof ik.

Als je er een sterkere motor in wilt, moet je naar de RDW toe om je eend opnieuw te laten keuren enz enz enz, als je dit niet te veel rompslomp vind, dán kun je overwegen om er een andere motor in te zetten. Ik raad aan om er een motorfietsmotor in te zetten, die zijn vaak mooi compact. Een BX-motor zal misschien ook lukken, maar dan moet je versnellingsbak op het dak en je kap kun je dan thuis laten.

Als je je eend in surferlook wilt, kijk dan eens op de site van transat http://members.lycos.nl/transat/
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 28 feb, 2006 20:19

jorisdeiongh schreef:Ok dus ik hou het dan gewoon bij dit blok maar wat is er mis met tunen?
Ramon2cv schreef:en koop eerst die eend rijd ermee bevalt het niet hang dan een ander blok er in of stel de moter gewoon goed af
Ik heb dus al een eend en rij er vaak in :D.
je hebt niet eens een rijbewijs??????

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 28 feb, 2006 20:23

Green-Duckman schreef:Er is niks met tunen!!! maar je moet wel reeel blijven!!!! (welkom trouwens!!)
helemaal mee eens.

Ik ben ook van plan om ooit eens een eend met BMW-2cilinder-boxer te bouwen, maar dat wordt er 1 voor op circuits enz...:P
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jacobus_XIII » di 28 feb, 2006 20:42

CitRoel schreef:Volgens mij is het nog makkelijker om een subaru impreza motor erin te bouwen. Das al een boxer, nee een 4 cilinder BX motor is echt niet makkelijk...
Neem van mij aan, het inbouwen van een subaru blok is niet echt makkelijk. Heb thuis nog een 1.8 Legacy liggen en ben ooit aan het puzzelen geweest. Qua ruimte is het passend te krijgen. Zelfs zonder je motorkap te verlengen. Qua aandrijfing wordt het als snel ingewikkeld :cry:

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » di 28 feb, 2006 20:45

thomaaas schreef:Als je je eend in surferlook wilt, kijk dan eens op de site van transat http://members.lycos.nl/transat/
:D :D Dankjewel Thomaaas! Zo had ik m'n Eend nog nooit bekeken! Maar je hebt eigenlijk wel gelijk, want dit model (de Transat) is speciaal gemaakt n.a.v. een grote zeilrace rond de wereld dus daarom staat die blauwe 'golf' op de zijkant :wink: .
En wat betreft die andere motor in je Eend; vind je het niet jammer dat je dan het echte Eendenmotorgeluid kwijtraakt?? Dat zou toch zonde zijn! :D

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » di 28 feb, 2006 20:47

Als je er nou een Harleymotor in schroeft? dat lijkt er toch op? of niet?

Graag gedaan hoor, Transat! Zo heb ik transats dus juist meestal bekeken-ook een van de redenen waarom ik er zo gek op ben, in een transat komt het open dakje nog het meest tot z'n recht vind ik!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie