Pagina 2 van 3

Geplaatst: di 28 feb, 2006 16:58
door jorisdeiongh
Kijk DAT ziet er al een stuk beter uit. Maar om nou 4 zeilen, 3 gieken, 2 masten en 2 boards en 5 vinnen door het dak te steken dat is me tot nu toe nog niet gelukt als ik nog weggebracht moest worden naar me locale surfspot, dan maar de familieauto.

Geplaatst: di 28 feb, 2006 17:02
door jorisdeiongh
Me vader vertelde me vanochtend dat je zonder al te veel moeite ook een BX 4-cilinder blok in je eend kan klussen. Hoe moeilijk is dit?
En hoe kom ik erachter wat voor een blok mijn eend nu heeft en wat ik hiermee kan doen?

Geplaatst: di 28 feb, 2006 17:11
door CitRoel
Volgens mij is het nog makkelijker om een subaru impreza motor erin te bouwen. Das al een boxer, nee een 4 cilinder BX motor is echt niet makkelijk...

Geplaatst: di 28 feb, 2006 17:23
door backfire
je eend heeft nu een 2 cilinder boxer met 602 cc en waarschijnlijk 28 a 29PK. Als je een blok er in lepelt met +/- 70PK dan ben je al goed op weg hoor. Komt overeen met een voiture van 1250KG met 150PK. Enige is dan je bak in de juiste verhouding krijgen voor al die pk's

Dus GS blok is mooie optie is ook luchtgekoeld en er rijden er meer met gs blokken.

Geplaatst: di 28 feb, 2006 17:35
door Aloha Beach Cruiser
aleen technisch :? ..
mijn bedenkingen.

Geplaatst: di 28 feb, 2006 19:03
door Ramon
waarom jomngens behoud de charme van het 2 cilinder blok,

en koop eerst die eend rijd ermee bevalt het niet hang dan een ander blok er in of stel de moter gewoon goed af

Geplaatst: di 28 feb, 2006 19:07
door backfire
ik zeg niks, ik blijf ook bij 2 pitten, heet niet voor niks twee paarden geen vier. :D

Geplaatst: di 28 feb, 2006 19:51
door jorisdeiongh
Ok dus ik hou het dan gewoon bij dit blok maar wat is er mis met tunen?
Ramon2cv schreef:en koop eerst die eend rijd ermee bevalt het niet hang dan een ander blok er in of stel de moter gewoon goed af
Ik heb dus al een eend en rij er vaak in :D.

Geplaatst: di 28 feb, 2006 20:06
door Green-Duckman
Er is niks met tunen!!! maar je moet wel reeel blijven!!!! (welkom trouwens!!)
als je een beetje beter wil meekomen in het verkeer en ondeling met andere eendrijders wil concureren, dan heb je veel plezier in het (beetje ) tunen van de eend!! maar als
je echt wil concureren met GTI tjes dan ben je gewoon veel geld en enorm veel tijd kwijt!!
bovendien heb je de kans dat de eend niet goed gekeurd word!! bij de APK! of je moet hem op nieuw invoeren maar dan moet je nog wel aan een paar eisen voldoen!!!

Kijk gewoon eens rond op ut forum!! Ik heb bijvoorbeeld ook al aardig wat nekverdraaingen mee gemaakt met mijn eend!!
Dik geluid, goede instalatie!, en leuk uiterlijk daar kijken een hoop mensen naar om!!

En wat ook leuk is als je bij de stop lichten staat en er komt een auto naast je staan, geef maar eens een paar keer gas en doe net of je veel eerder weg bent als hun!! moet je die zenuwachtige gezichten eens zien!!!

Geplaatst: di 28 feb, 2006 20:14
door thomaaas
Als je in een woonwijk achterna gekeken wilt worden om het geluid, moet je eens even naar www.vroombox.com gaan, daar kun je het geluid van de 8 mooiste motorgeluiden [naar het schijnt], op je eigen auto laten zetten, alleen een versterker nodig geloof ik.

Als je er een sterkere motor in wilt, moet je naar de RDW toe om je eend opnieuw te laten keuren enz enz enz, als je dit niet te veel rompslomp vind, dán kun je overwegen om er een andere motor in te zetten. Ik raad aan om er een motorfietsmotor in te zetten, die zijn vaak mooi compact. Een BX-motor zal misschien ook lukken, maar dan moet je versnellingsbak op het dak en je kap kun je dan thuis laten.

Als je je eend in surferlook wilt, kijk dan eens op de site van transat http://members.lycos.nl/transat/

Geplaatst: di 28 feb, 2006 20:19
door Ramon
jorisdeiongh schreef:Ok dus ik hou het dan gewoon bij dit blok maar wat is er mis met tunen?
Ramon2cv schreef:en koop eerst die eend rijd ermee bevalt het niet hang dan een ander blok er in of stel de moter gewoon goed af
Ik heb dus al een eend en rij er vaak in :D.
je hebt niet eens een rijbewijs??????

Geplaatst: di 28 feb, 2006 20:23
door Tom Duckpower
Green-Duckman schreef:Er is niks met tunen!!! maar je moet wel reeel blijven!!!! (welkom trouwens!!)
helemaal mee eens.

Ik ben ook van plan om ooit eens een eend met BMW-2cilinder-boxer te bouwen, maar dat wordt er 1 voor op circuits enz...:P

Geplaatst: di 28 feb, 2006 20:42
door Jacobus_XIII
CitRoel schreef:Volgens mij is het nog makkelijker om een subaru impreza motor erin te bouwen. Das al een boxer, nee een 4 cilinder BX motor is echt niet makkelijk...
Neem van mij aan, het inbouwen van een subaru blok is niet echt makkelijk. Heb thuis nog een 1.8 Legacy liggen en ben ooit aan het puzzelen geweest. Qua ruimte is het passend te krijgen. Zelfs zonder je motorkap te verlengen. Qua aandrijfing wordt het als snel ingewikkeld :cry:

Geplaatst: di 28 feb, 2006 20:45
door Transat
thomaaas schreef:Als je je eend in surferlook wilt, kijk dan eens op de site van transat http://members.lycos.nl/transat/
:D :D Dankjewel Thomaaas! Zo had ik m'n Eend nog nooit bekeken! Maar je hebt eigenlijk wel gelijk, want dit model (de Transat) is speciaal gemaakt n.a.v. een grote zeilrace rond de wereld dus daarom staat die blauwe 'golf' op de zijkant :wink: .
En wat betreft die andere motor in je Eend; vind je het niet jammer dat je dan het echte Eendenmotorgeluid kwijtraakt?? Dat zou toch zonde zijn! :D

Geplaatst: di 28 feb, 2006 20:47
door thomaaas
Als je er nou een Harleymotor in schroeft? dat lijkt er toch op? of niet?

Graag gedaan hoor, Transat! Zo heb ik transats dus juist meestal bekeken-ook een van de redenen waarom ik er zo gek op ben, in een transat komt het open dakje nog het meest tot z'n recht vind ik!