Pagina 2 van 5

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:22
door Aloha Beach Cruiser
is het een soort harde plof dan wat er uit komt?

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:29
door Charly
Mijn Dyane plofte inderdaad behoorlijk!

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:31
door Aloha Beach Cruiser
direckt na het starten zeker.. :roll:
te late ontsteking kan een oorzaak zijn

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:31
door deusjefoo
charleston tuning schreef:is het een soort harde plof dan wat er uit komt?
Ja, misschien kan ik het wel opnemen met de recorder op mijn telefoon, kunnen jullie het horen. Echt een heel vaag geluid.

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:32
door Aloha Beach Cruiser
even off topic.. kun je filmpjes posten dan?

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:32
door deusjefoo
charleston tuning schreef:direckt na het starten zeker.. :roll:
te late ontsteking kan een oorzaak zijn
Maar die heb ik gister gesteld. Lijkt mij trouwens een te vroege ontsteking, omdat het uit de carbareteur komt en dus de inlaatklep nog niet dicht zit lijkt mij.

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:33
door deusjefoo
charleston tuning schreef:even off topic.. kun je filmpjes posten dan?
Vast wel d.m.v. een link. Moet geen probleem zijn lijkt me ;-)

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:42
door Aloha Beach Cruiser
bij m'n visa was het goed te zien, toen ik de draadjes (van de vaccuum vervroeger) uit elkaar trok, dan start ie en PLOF.. uit, draadjes weer aanelkaar, en probleem is over..

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:46
door deusjefoo
charleston tuning schreef:bij m'n visa was het goed te zien, toen ik de draadjes (van de vaccuum vervroeger) uit elkaar trok, dan start ie en PLOF.. uit, draadjes weer aanelkaar, en probleem is over..
Misschien domme vraag, maar waar zit de vaccuum vervroeger en wat is het?

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:51
door Punky
Die heeft een eend niet, of je moet de luxere uitvoering van de 123 hebben. Die heeft dat wil.

Ik ga dat bougie verhaal zo eens proberen. Laat wel weten als ik meer weet. Heb vorig jaar namelijk alles zowat een keer vervangen (bougiekabels, bobine, massa schoonmaken) maar bougies heb ik alleen nagekeken en zagen er toen nog goed uit.

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:52
door Aloha Beach Cruiser
dit rooie ding, door vacuum van de carb. bij het gas geven, wordt er in het pompje contackt gemaakt, (zo via computer vervroegd)

Afbeelding

zoals je kunt zien heb ik hem niet aangesloten, motor loopt ook best als je de draden gewoon samen bundelt..

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 10:26
door deusjefoo
charleston tuning schreef:dit rooie ding, door vacuum van de carb. bij het gas geven, wordt er in het pompje contackt gemaakt, (zo via computer vervroegd)

Afbeelding

zoals je kunt zien heb ik hem niet aangesloten, motor loopt ook best als je de draden gewoon samen bundelt..
Aha, heb ik dat ook weer geleerd.

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 11:21
door Aloha Beach Cruiser
ja van zo'n forum kun je veel leren! :wink:

Geplaatst: ma 6 mar, 2006 12:05
door deusjefoo
charleston tuning schreef:ja van zo'n forum kun je veel leren! :wink:
Zonder dit forum zou ik geen eendje hebben ben ik bang ;-) Althans niet een rijdende. ;-)

Geplaatst: di 7 mar, 2006 10:02
door Punky
Charly schreef:Afgelopen weekend bij Duckservice geweest en die vertelde mij dat sommige motoren moeite hebben met de combinatie 1-2-3 en Equum-bougies. Hij heeft er nieuwe bougies ingedraaid van een ander merk (KM?) en nu loopt en start m'n Dyane weer als een tierelier. Misschien is dit een bekend probleem?
Ik heb gisteren eens gekeken naar mijn bougies. De oude die ik eruit gehaald heb, waren inderdaad van Equum. Ik had nog 2 nieuwe liggen van een ander merk. Deze erin gedraaid. Gisteren startte die goed, maar dat was ook niet zo bijzonder, omdat ie al gelopen had.
Ik ga het zo nog een keer proberen en als e dan sneller aanslaat is dit inderdaad het euvel geweest.

Laat het nog weten. :wink: