Geplaatst: ma 6 mar, 2006 09:22
is het een soort harde plof dan wat er uit komt?
Ja, misschien kan ik het wel opnemen met de recorder op mijn telefoon, kunnen jullie het horen. Echt een heel vaag geluid.charleston tuning schreef:is het een soort harde plof dan wat er uit komt?
Maar die heb ik gister gesteld. Lijkt mij trouwens een te vroege ontsteking, omdat het uit de carbareteur komt en dus de inlaatklep nog niet dicht zit lijkt mij.charleston tuning schreef:direckt na het starten zeker..![]()
te late ontsteking kan een oorzaak zijn
Vast wel d.m.v. een link. Moet geen probleem zijn lijkt mecharleston tuning schreef:even off topic.. kun je filmpjes posten dan?
Misschien domme vraag, maar waar zit de vaccuum vervroeger en wat is het?charleston tuning schreef:bij m'n visa was het goed te zien, toen ik de draadjes (van de vaccuum vervroeger) uit elkaar trok, dan start ie en PLOF.. uit, draadjes weer aanelkaar, en probleem is over..
Aha, heb ik dat ook weer geleerd.charleston tuning schreef:dit rooie ding, door vacuum van de carb. bij het gas geven, wordt er in het pompje contackt gemaakt, (zo via computer vervroegd)
zoals je kunt zien heb ik hem niet aangesloten, motor loopt ook best als je de draden gewoon samen bundelt..
Zonder dit forum zou ik geen eendje hebben ben ik bangcharleston tuning schreef:ja van zo'n forum kun je veel leren!
Ik heb gisteren eens gekeken naar mijn bougies. De oude die ik eruit gehaald heb, waren inderdaad van Equum. Ik had nog 2 nieuwe liggen van een ander merk. Deze erin gedraaid. Gisteren startte die goed, maar dat was ook niet zo bijzonder, omdat ie al gelopen had.Charly schreef:Afgelopen weekend bij Duckservice geweest en die vertelde mij dat sommige motoren moeite hebben met de combinatie 1-2-3 en Equum-bougies. Hij heeft er nieuwe bougies ingedraaid van een ander merk (KM?) en nu loopt en start m'n Dyane weer als een tierelier. Misschien is dit een bekend probleem?