Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma 13 mar, 2006 20:15
door Ramon
daar tussen moetetn 2 kartonnen pakkingen geen vloeibare, dat kan niet tegen bezine

Geplaatst: ma 13 mar, 2006 22:37
door Voge
draai alle sproeiertjes er even uit en blaas ze even door, een kleine moeite en 't kan je een hoop ellende besparen.

Mijn gasklepveer op de carb is ook gebroken, ik heb 't tijdelijk opgelost door die grote veer wat strakker aan te spannen (schuin omhoog, richting bobine). Dit werkt perfect maar is waarschijnlijk niet zo goed voor de afdichting van je gashevel (maar goed, tegen die tijd heb ik de andere carb wel weer schoongemaakt enzo..)

Geplaatst: di 14 mar, 2006 07:25
door pcrodent
De oude bleek ook een veertje te missen dus ik ben de nieuwe gaan repareren met de gasklepveer van de oude. Ik hoop dat het gaat lukken..... :?

Geplaatst: di 14 mar, 2006 16:49
door pcrodent
Nou... het veertje zit op z'n plaats (hoera) en de eend start en rijdt (hoera). Maar dan.
Allereerst blijkt de grote veer ook versleten, waardoor de gasklep niet helemaal wordt dichtgetrokken en ik dus eigenlijk constant gas geef/choke. Dat wordt dus een nieuwe veer, maar da's niet zo heel erg. Waar haal ik die eigenlijk?!
Wel erg, misschien, is dat er een ieniemienie ringetje bij de startmotor naar beneden is gevallen, bij dat enorme tandwiel. Ik denk door naar de grond, want ik zag 'm binnenin niet zitten, maar ik weet het niet zeker... Kan ie daar heel veel kwaad?

En dan hoop ik dat dat de enige problemen zijn... :?

Geplaatst: di 14 mar, 2006 17:03
door huub
Nou... het veertje zit op z'n plaats (hoera) en de eend start en rijdt (hoera). Maar dan.
Allereerst blijkt de grote veer ook versleten, waardoor de gasklep niet helemaal wordt dichtgetrokken en ik dus eigenlijk constant gas geef/choke. Dat wordt dus een nieuwe veer, maar da's niet zo heel erg. Waar haal ik die eigenlijk?!
veren (ver)slijten niet, de kracht van een veer is gegeven door zijn eigenschapen, en daar veranderd niet veel aan, hij kan hoogstens iets oprekken als je hem te ver uitrekt.
of de veer moet gebroken zijn....
als gasklep niet sluit moet je verder zoeken, met alleen de veer die aan de koeltunnel zit moet het gas weer sluiten.
heb je al gekeken of je speling hebt op de asjes van de gaskleppen?

groet,
Hubert

Geplaatst: di 14 mar, 2006 17:22
door pcrodent
Ah ja hij is dan niet versleten maar opgerekt. Verbogen.
Niet gebroken (dat is mijn reserveveer :roll: )

Als je plankgas geeft en dan loslaat, wordt de hevel het eerste stukje teruggeduwd door de veer die ik met pijn en moeite heb vervangen. Het laatste stukje wordt ie getrokken door de grote veer. Ik verdenk deze ervan "op" te zijn.

Volgens mij heb ik geen speling op de asjes van de gaskleppen. Toen ik de carb nog los en in m'n handen had konden de kleppen gewoon goed open en dicht en werd de gasklep het eerste stukje netjes teruggeduwd door de vervangen veer.

Geplaatst: za 1 apr, 2006 20:04
door pcrodent
Ik heb een provisorische "grote veer" gemonteerd en nu rijdt ie in ieder geval weer fatsoenlijk. Het laatste stukje dichttrekken Stationairloop is nog niet wat ie moet zijn, als de gloednieuwe veer die er morgen of overmorgen aankomt het niet oplost draai ik het schroefje op de gasklephevel eens aan of probeer ik het met een andere carburateur.
In ieder geval tot zover bedankt voor de hulp en als ik nog meer vragen heb post ik ze hier wel weer :roll:

Geplaatst: za 15 apr, 2006 08:23
door pcrodent
Het is een andere carb geworden en nu gaat ie weer als een speer :D

Geplaatst: zo 23 apr, 2006 20:16
door Bullit
de gasklepasjes van de solex carburateur slijten helaas, daardoor willen ze ook wel eens een beetje klemmen. Een oplossing is om de veer niet aan het ventilatorhuis vast te maken maar aan de koplampsteun